Krönika – Battlefield Vs kvinnor

Robot
Krönika – Battlefield Vs kvinnor

Därför är hatarna Battlefield V:s främsta marknadsförare.

#battlefield, #battlefield-v, #bf5, #bfv, #dice, #ea, #notmybattlefield


Medlem

Ja, DICE försöker inte ens längre. Jag gillar historisk korrekthet, men jag gillar även actionspel som inte är slaviskt korrekta. Dock känner jag själv att de som skriker "PK" och "SJW" har en viss mån av poäng i detta sammanhanget. Det känns krystat.


signatur

I drank what?

Medlem

Har inte uppfattat det som att kvinnan i trailern är anledningen bakom större delen av hatet, snarare att det handlar om den uppenbara identitetskris som Battlefield har. Att gå från de tidigare Battlefield som är mer åt det realistiska hållet med kreativa inslag till att göra en trailer som är mer flippad än hela Inglorious Basterds får såklart sina reaktioner. Sen tror jag inte heller att "hatarna" är battlefields främsta marknadsförare när mängden likes vs dislikes på trailern talar sitt klarspråk i hur folk vill uppleva Battlefield.

Medlem

Själv tror jag inte det kommer påverka försäljningen åt varken ena eller andra hållet. De som hade tänkt köpa detta spel kommer nog köpa det ändå om man baserar det endast på denna diskussion. Och de som höjer rösten alla högst och förespråkar detta tillägg är nog såna som inte hade tänkt köpa det från början och inte kommer göra det nu heller.

Själv gillar jag historisk korrekthet. Gillade berättelserna man fick i BF1 tex. Kände att man blev intresserad av första världskriget liksom.

Där det fanns kvinnor i fronten i WW2, på östfronten tex, ser jag inga problem med det. Att däremot addera kvinnliga karaktärer endast för sakens skull ser jag bara som en tramsig EA-policy. Det är typ som att kvotera in kvinnor i ett mansdominerat företag endast för att dom är kvinnor. Är det inte lika illa att väljas pga sitt kön som att inte väljas pga sitt kön liksom?

Av andra anledningar blir nog detta det första BF jag väntar lite med att köpa dock. Tyckte trailern var kass och vill gärna se vad folk tycker om alla ändringar först. Att fokusera mer på squads är bra, men kommer det fortfarande bli BF-tempo?

Medlem

@Mirage: Min mormor kämpade med modiga kvinnor och män i norska motståndsrörelsen. I krig spelar insats större roll än kön. Sen att historieskrivning är gjord av män tenderar att missgynna kvinnorna.

Medlem

Nej tacka fan för det kommer ut lite vettiga krigsspel framöver. Man kan ha med alla typer av människor utan att göra det överdrivet och löjligt.

Drömmen om ett seriöst krigsspel i Frostbite dör sakta. För är det något Dice kan så är det att göra snygga spel minst sagt.

Medlem

Jag är inne på samma spår. De valde en av få arméer som inte hade några kvinnor alls och frontar en kvinna för just denna armé i marknadsföringen. Säkert ett knep för att få en massa gratis marknadsföring.

Det är förresten fel att stämpla "hat" på alla som kritiserar något i ett spel. Om man framför saklig kritik "hatar" man inte. Urvattna inte ordet.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Har inte uppfattat det som att kvinnan i trailern är anledningen bakom större delen av hatet, snarare att det handlar om den uppenbara identitetskris som Battlefield har. Att gå från de tidigare Battlefield som är mer åt det realistiska hållet med kreativa inslag till att göra en trailer som är mer flippad än hela Inglorious Basterds får såklart sina reaktioner. Sen tror jag inte heller att "hatarna" är battlefields främsta marknadsförare när mängden likes vs dislikes på trailern talar sitt klarspråk i hur folk vill uppleva Battlefield.

Det är ungefär den här bilden jag har fått av #NotMyBattlefield också. BF fans som tycker att BF mer och mer börjar likna CoD.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Bara mysigt med lite tuttar i bf😎

Medlem

Ta mej fan det bästa jag läst på FZ på väldigt länge!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Bara mysigt med lite tuttar i bf😂

BF = Breast Fondling


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Det var precis det jag menade vad snackade ni om? ☺️

Medlem

Dömma ut ett helt spel utifrån könsroller och krigmålningar är bara larvigt.
Lite som att avgöra ett bilköp utifrån vilken fälg det är på bilen.

Jag älskar historia och så vidare, men komigen!
Läs på om alla nya features istället och beundras av det för att stirra sig blind på petitesser.

Medlem

politiseringen av spel, så jävla tröttsamt.

alla dessa jävla basement dwellers har ju gjort det skitsvårt att kritisera trailern. vem bryr sig om dom har med kvinnor eller inte när resten av spelet ser ut som en jävla serietidning? jag såg fram emot ett renodlat, iaf någolunda realistiskt ww2 spel men istället får vi den här (baserat på teaser trailern) smörjan.

men nu pga alla anti-sjw crusaders så går det ju inte att kritisera skiten i offentliga forum (reddit) utan att bli kallad allt från trumpkin till incel, då folk redan bestämt sig för vad jag är för slags människa sekunden man ser att jag säger något negativt om trailern. och plötsligt handlar en speltrailer för ett ww2-spel helt och hållet om man är höger eller vänster. ???

varför blir ALLT så jävla svartvitt / för eller emot med en gång hela jävla tiden? arrrghhhh.

Medlem

Jag reagerade också först när jag såg bilden och tänkte: - Vafalls? Detta måste vara fel bild inklistrad. Sen såg jag trailern och tänkte: Coolt!
Jag är själv en person som gillar historiskt korrekta spel och simulatorer av alla de slag, men battlefield är för mig ett action spel, inte så noga om det är killar eller tjejer.

Medlem

Förstår inte riktigt vad problemet är för de som klagar över att det inte är historiskt korrekt, för det är ju inte så att Battlefield är realistiskt för fem öre ändå, det är ett jävla actionspel som du spelar tillsammans med andra online... Så vad spelar det då för roll om det finns kvinnliga karaktärer eller inte, när du som spelare kan gå fram som en terminator på ett kaotiskt slagfällt utan att dö? Absolut inte jävla dugg!

Man får se skillnad på vad som faktiskt är tokiga agendor, där man desperat försöker kvotera in minoriteter utan att de passar (s.k token karaktärer) in i sammanhanget ö.h.t och de bara finns där för att man vill uppnå ett politiskt syfte och de tillfällen när man gör det utan att ha några som helst politiska eller ideologiska baktankar, man gör det för att karaktären passade in bra just där eller helt enkelt tyckte det var coolt.

Tyvärr finns det en stor och enormt högljudd minoritet på nätet som drar precis allt över en kam, vilket gör att kritik i de fall där det faktiskt känns berättigat, kommer i skymundan när man klagar på precis allt och lite till.

Medlem

Vi lever i 2018... Kom igen.... låt gubbarna gnälla.. Förhoppningsvis köper dem inte spelet och lämnar spelvärlden. Vem fan bryr sig om kvinnor inte stred på den tiden. NÄR BFV SLÄPPS SLÅSS VI ALLA VID VARANDRAS SIDA!!!

Avstängd

En riktigt dålig krönika. Antingen missar ni poängen eller, mer troligt, har ni samma kulturmarxistiska agenda som EA (helt öppet) stoltserar med att de har.

"Det handlar bara om ett skin" nej, det är ju precis det det inte gör. Det handlar om att systematiskt förminska och förvrida historien på grund av ideologiska skäl.

Ta BF1 som exempel. Totalt stred inte fler än 9(!) svarta soldater för Tyskland under första världskriget - trots det kan du gå in på valfri server i spelet, där är det redan fler svarta soldater på den rundan än var det var under hela kriget. Ett hemskt krig där miljontals vita män slaktades. Det är inte bara historielöshet, det är en spottloska i ansiktet på alla européer.

Det är samtidigt lika skrattretande som när Gustaf Mannerheim porträtterades som svart i filmen 'Marshall of Finland'. Förutsätt motsatsen, en film, där en för svarta historiskt viktig person, typ Muhammed Ali eller Malcolm X, hade spelats av en vit? Mediahetsen hade aldrig slutat. Det räcker bara med att kolla på 'debatten' som kulturell appropriering.

Detta är den värsta sortens rasism.

Medlem

Det hade ju varit trevligt om folk hade låtit bli att skrika sig hesa om att saker är PK eller SJW (jädra mupputtryck för övrigt) och kommit med vettig kritik istället. De mest högljudda får ju en att nästan tappa hoppet om mänskligheten. Det är knappt lönt att komma med exempel och fakta för de mest fanatiska hatarna bryr sig inte.

Eller som David Goldfarb tweetade:

Citat:

Not sure I've ever been more deeply disappointed in a gendered reaction to a game than the one to BF V. Watching the YouTube comments scroll by was like a how-to hate women list. Really makes me disgusted and disappointed.

https://twitter.com/locust9/status/999517409458511873

Medlem

Hatet är definitivt rightflake orienterat. Bad Company spelen var orealistiska AF och jag kommer inte ihåg någon kontrovers över dom.
När det kommer till trailern så får jag intrycket att dom ville att den skulle kännas som när shit goes down i en BF match. Vi har alla dom tillfällen som har känts som den trailern såg ut med explosioner och folk överallt och plan som kraschar och all möjlig skit och IMO så lyckades trailern fånga den känslan rätt bra.
Tror dom gjorde trailern mer light-hearted än vad spelet kommer vara (iaf kampanjen).

Medlem
Skrivet av Syrfid:

@Mirage: Min mormor kämpade med modiga kvinnor och män i norska motståndsrörelsen. I krig spelar insats större roll än kön. Sen att historieskrivning är gjord av män tenderar att missgynna kvinnorna.

All heder till din mormor!

I den brittiska armén spelade insats ingen roll alls om man var kvinna. Om man hade "fel" kön kom man sig inte till fronten. Så enkelt var det. Jag ser det snarare som att en historieskrivning som visar att kvinnor fanns i den brittiska armén missgynnar kvinnor eftersom det slätar över den diskriminering som fanns.

Så vitt jag vet är det få som kritiserar att ha med kvinnor i spelet eftersom dessa fanns i sovjetiska armén, olika motståndsrörelser (speciellt den norska och franska), etc. Men att slänga in kvinnor i helt fel arméer och fronta dessa i marknadsföringen är mycket märkligt.

Medlem

@EXPLICIT: "Detta är den värsta sortens rasism."
Pffffffffffffffffffffffffffffffttttttttttttttttttttttt inte ens i närheten.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Förstår inte riktigt vad problemet är för de som klagar över att det inte är historiskt korrekt...

Hade det funnits svartskottemed krigsmålning och en skotsk kvinna med armprotes som slåss vid fronten under WW2 i ett spel som tex Wolfenstein så hade nog inte folk höjt ögonbrynen. Nu är detta Battlefield och då förväntar sig de flesta en rätt hög realistisk ton. Visst finns det många arkadelement i BF men vapen, utrustning, fordon, flygplan är väldigt bra renderade i BF.

Hade man presenterat BFV världen som en alternativ verklighet mer, med mer extrema element som i wolfenstein, så hade nog många kunde köpt konceptet. Nu är det svårt att köpa i en serie där folk förväntar sig realism till en viss grad.

Säga vad man vill. BFV trailern har 50/50 like/dislikes på tuben. Dice måste snabbt börja lappa till detta fiasko med en ny trailer. Annars kommer nog skeppet sjunka innan det ens har sjösatts.

Medlem

@Syrfid: Motståndsrörelsen är inte armén, som detta spelet handlar om. Jag vet mycket väl att kvinnor var med i motståndsrörelserna.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Juel91:

Hatet är definitivt rightflake orienterat. Bad Company spelen var orealistiska AF och jag kommer inte ihåg någon kontrovers över dom.
När det kommer till trailern så får jag intrycket att dom ville att den skulle kännas som när shit goes down i en BF match. Vi har alla dom tillfällen som har känts som den trailern såg ut med explosioner och folk överallt och plan som kraschar och all möjlig skit och IMO så lyckades trailern fånga den känslan rätt bra.
Tror dom gjorde trailern mer light-hearted än vad spelet kommer vara (iaf kampanjen).

Bad Company - Framtid
Bad Company 2 - Framtid
Battlefield 2 - Nutid (+2 år vid release)
Battlefield 2142 - Framtid
Battlefield 3 - Framtid
Battlefield 4 - Framtid

Exempel på delar i serien som inte hade fått någon kritik över hur autentiskt krigsfältet framställdes. Nästan som att det inte handlar om kvinnohat bara för att kritik lyfts fram när den är befogad.

Medlem

I sense multiple pages in this thread...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En fråga vad betyder SjW?

Sen var set väll ett battlefield spel det klagades varför det inte fanns kvinnliga karaktärer vill jag minnas.

Sen är det väldigt populärt med kvonnliga player models i olika utspökningar.
Se bara på overwatch, pubg, fortnite och alla RPG.
Mycket kvinnliga spelarmodeller som speöas av pojkar/män.

Jag flrstår inte hur man kan uppröras av detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

@EXPLICIT: Den värsta sortens rasism enligt dig är alltså ett spel som baseras på första världskriget där möjligheten att välja att spela som svart finns? Oooooooooookey then


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jag har inga problem alls med att kvinnor är med i spelet, vi pratar troligtvis om multiplayer vilket tar bort det historiska. När det gäller SP däremot så vill jag ha det så nära verkligheten som möjligt.

Jag tyckte kvinnan som var med i trailern var riktigt cool, det jag störde mig på var däremot kaoset, man såg inte att det var andra världskriget utan det såg mer ut som ffa på valfri shooter. Bara det att brittiska stridsvagnar sköt på britter störde mig enormt xD

Medlem

@EXPLICIT: och ditt gnäll motverkar ett samhälle där alla är lika värda, där alla oavsett kön eller hudfärg får vara den dem vill vara utan att exempelvis trampa nått 73-årigt gammal mossigt krig på fötterna. Och i det samhället får ju aldrig en vit man skildra mohammed ali? I det samhället är den vita mannen för alltid fast i att vara rasist... men du tänkte kanske inte så långt att du faktiskt motverkar dig själv.

Jag är vit, jag föddes med en guldsked i arslet och har ingen som helst anledning att bjuda in någon annan.. men jag tycker det är helt underbart att alla får vara med på tåget och kriga i BF... för vem fan bryr sig vad hudfärgen eller könet är på den man ska panga på för att vinna matchen? Inte jag iaf....

Skriv svar