Dark Souls Remastered redan ute – till pc

Robot
Dark Souls Remastered redan ute – till pc
Medlem

Verkar enbart vara värt på konsol eller om man inte har lirat det på PC än (eftersom det inte längre går att köpa Prepare to Die Edition (på Steam iaf)).

Man kan hålla med om en del recensioner där man skriver att man är van vid att sådana ändringar borde bli en gratis patch (om vi pratar om platformer där det finns båda varianter iaf).

När det har lugnat sig, kanske köper jag det på PS4. Annars blir det i fortsättningen PC med Prepare to Die varianten.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Man kan hålla med om en del recensioner där man skriver att man är van vid att sådana ändringar borde bli en gratis patch (om vi pratar om platformer där det finns båda varianter iaf).

Absolut, det borde varit gratis till PC + en ursäkt från From Software med tanke på hur kass original releasen på PC var.

... sen läser man lite Steam recensioner på den nya versionen och ser att dom inte fixat de mest enkla sakerna. Folk blir till exempel fortfarande bannade om de blir slagna med "fusk" vapen. För de som inte vet fanns (och tydligen finns fortfarande) modifierade vapen, som när man blir träffade av gör att man får en mängd souls på direkten. Detta får så klart anti-fusk systemet att gå igång direkt och man bannad omedelbart.

Så med andra ord kan fuskare slå folk och sabba deras spel för evigt. Bra att ni inte fixade det From Software. Bra jobbat. 👍

Medlem

Kanske skulle ha varit bra att ha haft en network test för pc? no? okay then.
Dom bryr sig inte för fem öre om PC versionen, det borde också vara en gratis upgrade för att dom tar bort gamla prepare to die edition och i princip dödar de gamla servrarna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

o lalala låter som ett spel man vill köpa o sen bli bannad pga fuskare online ? wtf... det där får dom fan fixa ju!

Medlem

Om jag aldrig spelat Dark Souls, eller någon uppföljare eller spinoff, vore detta ett bra köp eller vänta tills uppdateringar/fixar?
Har endast spelat Demons Souls villet jag gillade en gång i tiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om jag aldrig spelat Dark Souls, eller någon uppföljare eller spinoff, vore detta ett bra köp eller vänta tills uppdateringar/fixar?
Har endast spelat Demons Souls villet jag gillade en gång i tiden.

Om du spelar på konsoll, så kan du köpa Dark Souls Remaster, med PC versionen så borde du nog vänta ett bra tag innan dom får tummen ur röven och fixar detta.

Dark Souls 3 är dock ett säkrare köp om du gamear på PC, också om du inte tycker om att spela med handkontroller för att spelet har rätt bra mus och tangentbord stöd, speciellt om man jämför det med Dark Souls 1.
Dock man måste vara en riktig masochist för att spela ett souls spel med tangentbord


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om du spelar på konsoll, så kan du köpa Dark Souls Remaster, med PC versionen så borde du nog vänta ett bra tag innan dom får tummen ur röven och fixar detta.

Dark Souls 3 är dock ett säkrare köp om du gamear på PC, också om du inte tycker om att spela med handkontroller för att spelet har rätt bra mus och tangentbord stöd, speciellt om man jämför det med Dark Souls 1.
Dock man måste vara en riktig masochist för att spela ett souls spel med tangentbord

Idag har jag bara PC så det är mus/tgb som gäller. Eller en gamepad om det rekommenderas, någonstans i "sladdlådan" vet jag att det ligger en och skräpar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar