Torchlight säljer bra

Robot
Medlem
Torchlight säljer bra

Alla ni som sitter och längtar till Diablo3 borde köpa detta att spela så länge. Galet prisvärt.

Grattis, bra att andra också kan göra bra spel och att intresse finns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker det här spelet är riktigt roligt.. Tills du har varvat det.. Lite mer fantasi kunde dom väl ha haft istället för en evighetsgrotta..?

Medlem

Visst spelet är bra, fast det är så jävla segt att antingen sten dör du emot ett monster eller så dödar du dom igenom att konstant kasta en attack/spell och spamma healthpots känns löjligt tillslut.


signatur

AYY LMAO

Medlem

um... Det är "Perfect World" som har köpt upp Torchlight.
http://torchlight.perfectworld.com/

Medlem

köpte de jäkligt billigt på steam för några veckor sedan när det va rea. helt klart prisvärt. köp å ha lite kul innan diablo 3 kommer!

Medlem

Torchlight var min strimma av hopp efter jag flyttat fran sverige och innan jag skaffat nagra vanner i England. Notte sonder spelet varje kvall i 2-3 veckor. Sjukt skoj var det, ska bli skoj o se vad som kommer harnast.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Vad jag har fattat det som ska väl Perfect World ha varit involverade sedan länge. Uppköpet av aktier känns väl mer bara som att de är nöjda med vad Runic presterat hittills.

Inaktiv

Skulle faktiskt vara rätt intressant om dom lyckades göra ett bra MMO utav torchligt


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem

Okey spel med en hel del buggar och obalanserat system :s

Har spelat igenom spelet på hard och sista bossen var cp svår och typ 100ggr svårare än näst sista plus att jag fick möta han 3ggr. första gången fick jag ner han till typ 10% i liv och råkade dö sen när jag kom ner igen så spelades boss sekvensen om igen och han fick fullt. 3dje gången så kom jag fram till att det bara fanns en skill att döda han med och jag tror den hette rampage eller nåt liknande, då var det väldigt mycket lättare men tråkigare :s

Sen så kan man inte se vilken status man har om man t.ex har poison eller om man har någon buff. Det går att se att gubben har någon form av status när man tittar på gubben men man vet inte vad...

Vissa skill är också buggade som t.ex slash tror jag den heter som ger dubbel effekt om man har 2 vapen.

Jag råkade ta katten i början av spelet men köpte så jag fick vargen istället men när jag startade om spelet så var såklart katten tillbaka men det stod att det var en varg...

Aja det är typ diablo och flyter på rätt bra men det dom behöver jobba på är story, buggar och balanseringar. Spelet får en 3a av mig.

Medlem
Skrivet av Rob:

Skulle faktiskt vara rätt intressant om dom lyckades göra ett bra MMO utav torchligt

Är ingen MMO-spelare och är därför inte så intresserad av en MMO-version av spelet. Kunde man däremot från coop-multiplayer så hade det varit suvveränt!

/ LordDaimos

Medlem

torchlight,köpte det på en rea för 140kr tror jag det var: ) riktigt roligt spel,saknade bara MP i det så man kundde få spela med en kompis: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Aja det är typ diablo och flyter på rätt bra men det dom behöver jobba på är story, buggar och balanseringar. Spelet får en 3a av mig.

Allt för lågt betyg... av en enkel anledning. Dom lyckades fånga "Diablo magin", själva gameplay:et kändes rätt helt enkelt.

Det låter kanske dumt men om man spelat alla Diablo kloner som kommit ut över åren så vet man att det är något som i princip alla har misslyckats med.

Det finns väl nån små buggar (även om dom varit väldig snabba på att patcha det mesta) och visst... storyn är inte den bästa men en 3:a? Allt för lågt i min mening.

Inaktiv

köpte den häromdagen för 50% off. verkar riktigt bra


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

utan multiplayer så är det bara repetetivt och tramsigt..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Enda jag saknar är vettig dualwield vs 2h funktionalitet samt skill träd som tvingar en till val. Vill man ha en viss skill så måste man ta de som är innan och inte bara välja och vraka mellan alla.

Nån form av coop multiplayer vore ju så klart guld.

Annars måste jag hålla med att det har en riktigt skön känsla i hur saker flyter på som många diablo wannabes saknar. Detta spelet känns helt rätt att saker händer när man klickar och på "rätt" sätt osv. Dock är det rätt simplifierat och abilities har dålig beskrivning osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Inte så konstigt så spelet kostade 10 kronor en dag på Steam under vintern.

Medlem

Trevligt när det går bra för små spelföretag.

Medlem

Kan inte anledningen till att det säljer så bra vara att det är ett av få spel som finns på steam för mac?


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Jag är bra sugen på att köpa det nu när Steam äntligen kommit till Mac. Får se om jag har tid att spela på kvällarna.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hur har de tänkt att göra om det blir coop? Jag köpte spelet i box, och fick ingen licensnyckel eller what-so-ever med, hur kan man då koppla det till att man köpt spelet. Om man ska in på servar :S

1
Skriv svar