Battlegrounds: stopp för fuskare och bättre prestanda har högsta prio

Robot
Battlegrounds: stopp för fuskare och bättre prestanda har högsta prio

Utvecklarna lovare tydligare framtidsplaner.

#battlegrounds, #patch, #pc, #pubg, #xbox-one


Medlem

De har sig själva att skylla,
~120k till så är i snitt 50% av de som ligger on-line borta från toppnoteringen, detta på endast 4! månader och sommardroppet har väl bara just börjat.

Droppet,
http://steamcharts.com/app/578080

Med deras "tester" av ändringar som läggs på med kort varsel och aldrig leder till någon ändring av innehållet innan det går live, och med en cykel som ofta är under 24h innan det väl hamnar på live-servern med noten: "Vi lyssnar på er" imponerar särskilt lite.

Ändringar som ofta har sin grund i ett litet antal gnällspikar som verkar få igenom vad som helst.

Ibland är det dessutom väldigt stora förändringar på ett bräde, och med tanke på att så få läser forum och ens release-notes så blir varje större förändring en "chock" som spelaren får uppleva, något som istället kanske borde ha pytsas ut i små portioner, inte allt på en gång utan förvarning".
Resultatet i dropp av spelare syns inte direkt då spelare kommer och går över en tid, men ser man att det dyker efter en ändring efter en vecka kanske man borde undra varför, och de gjorde de faktiskt i en enkät nu senast med vapen balanseringen, men hur många svarade eller ens förstod att den fanns?
Resultatet av den enkäten och en storm på forumen om balanseringen?
En utlovad justering av M16, som dessutom efter test visade att de nu inte alls genomförde detta utom på pappret.

Flera gånger har de dessutom gjort ändringar som inte alls nämnts någonstans, inte heller någon höjdare.

Deras eget forum har en extrem liten aktivitet för ett spel som nu lär ha 30 miljoner sålda ex. bara till PC, anledningen?
Fet dammsugning och radering av poster, och vem orkar i längden skriva då?
Kvar blir en kader med "fanboys" som knappast är en representativ bild av spelarbasen och av problem som resten upplever, lite som med "piloter" i Battlefield serien.

Under en relativt lång tid har spelarbasen bönat om vissa som jag ser det mycket rimliga tillägg och förändringar men det har varit hybris och rätt mycket "titta medan vi ignorerar er", riktigt dåliga vägval när 25-30 miljoner PC spelare inte underhålls på ett bra sätt, kanske delvis för fokusen på +5 miljoner konsol användare, iofs. verkar mobilversionen vara en stor hit, men de glömmer som jag ser det draghjälpen för konsol och mobil var och fortfarande är till en del den massiva PC försäljningen.

Jag har spelat och följt spelet rätt noga sedan april 2017 och som jag ser det har de misshandlat och svältfött den "gyllene gåsen" ordentligt.

Jag ser flera paralleller till "The Division" där uppdrag under en tid och NPC's trimmades för någon eller några få procent av spelarbasen, vilket i sin tur gjorde att det helt enkelt blev för svårt och lucka i progressionen uppstod för de flesta utom "No-lifers".
När de väl insåg detta och märk väl att forumet för spelet i fråga var fyllt med bekymrade spelare som sedermera gav upp, jag en av dessa, och som jag ser det när man väl droppat en titel så plockar man väldigt sällan upp den igen.
För "The Division" del så blev det när det väl var försent till att krypa till korset och greppet blev "fokus grupp av spelare till Sverige" för att förändra vad de kunnat läsa i klartext lång tid innan i forumen, om de nu brytt sig om att läsa av dem.

Efter förändringarna i "The Division" så var det inte så många som kom tillbaka, tror inte heller att "The Division 2" kommer bli någon större succé, jag har i alla fall hela den där "titta medan vi ignorerar er" perioden i friskt minne.
Men med det sagt så är SP/Coop om man vill delen till nivå 30 en av de få SP jag kört igenom och den i sig var värd spelet, synd bara att det saknade ett bra end-game under för lång tid.

Nåväl,
PUBG och nu denna "krypa till korset" post kommer endast pga. det massiva snabba spelardroppet, ett försök till skadekontroll helt enkelt och frågan är hur många som nu ens kommer att tro på en förändring.

Med relativt enkla medel skulle man i alla fall kunna snabbt kapa speed hacks, flygande båtar, flygande bilar, höjdhoppande spelare osv blixtsnabbt, har själv skrivit flera förslag hur man kan göra detta utan större belastning på servern som är en styrande faktor för belastning kostar reda pengar.

Jag tycker dock fortfarande det är ett bra spel och synd på det med "misshandeln", kör själv betydligt mindre numera.

Nedan,
Så länge nu posten får stå fångar lite av min personliga känsla av det hela, först länk till tråden sedan två quotes från tråden.

Dev Letter: recent feedback,
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/246060-dev-letter-...

LitchAzazel said:

Citat:

Imagine if you were a developer

Cosmo Kramer said:

Citat:

- and you called half of your players racist xenophobes.
- and you promised no micro transactions until full release.
- and you allowed cheating to run rampant for 6 months, leading up to, and past v1.0 full release.
- and you threaten legal action against another game that has "copied" your ideas.
- and you took weather maps away from many players that loved them.
- and you still can't make loot spawn by the time my feet hit the ground or roof.
- and you still can't fix parachute landing.
- and you constantly make vehicle physics worse with every single "update".
- and you can't make the melee fights worth a damn.
- and you cater to a tiny amount of players known as streamers and "pros".
- and you work diligently on producing emotes that no one ever asked for, or even uses in the game.
- and you slowly introduce all keyed crates to players to spend their BP on, and can only open the box with a stupid $2.50 key.
- and you take advantage of dumb people by giving them a 1/10,000 chance of getting something "legendary" in a $2.50 crate.
- and you make drastic changes to live game play after 10 hours on a test server, then have to recall the "update" because you instantly lost 500K players.
- and your players have to re-connect to the gaming lobby 12 times to join a game.
- and your anti-cheat does not post the numbers of players banned in 4 months because it would be too embarrassing.
- and your leader boards are flooded with massive cheaters, yet you sit on your hands and do nothing about them.
- and your death cam / replay system is a complete joke.
- and you had to shut down a 72 hour war mode event after 12 hours because your servers were screwed.
- and you still refuse to use any type of ping lock to stop high pingers from taking advantage of players that want a fair game to play.
- and you claim a buff for the m16 has been implemented, but you actually nerfed it even more.
- and you set records for players, peak players and concurrent players within one month after full release.
- and players with some of the best rigs in the world still get massive frame drops, kicks from games, and a generally crap experience.
- and you lose 50% of your player base to the dumb cartoon game that copied your ideas. or was it because of everything listed above?

tired of typing...but you get the idea. i do not need to hear any sorrow stories about how hard it is to make a game look and feel "bad ass" from a billion dollar company! the time for excuses is OVER! this game is at the crossroads of life or death. get it in gear and fix the damage and it can be saved for years. keep releasing more paid crates and ugly $4.99 tiger parachutes, and it will be game over by Christmas!

Mina 5 öre.
-cb99

Edit in,
Var tvungen att rätt lite i texten, var rätt trött då jag skrev den, förhoppningsvis något bättre nu.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@cb99: Håller med om i princip allt. Lootboxarna rör mig inte så mycket i ryggen eftersom jag inte köper dom men av ren princip kan jag tycka att systemet är rätt grisigt. Egentligen har det samma problem som i CSGO att jag har en massa skräp i mitt inventory som jag aldrig kommer använda men inte hela världen.

Dock är spelet är dödsdömt. Det lever på konceptet och att det var först men så fort en vettig utmanare (inte fortnite då för oss som gillar det taktiska och förstaperson) dyker upp så går det i graven.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

@cb99: Håller med om i princip allt. Lootboxarna rör mig inte så mycket i ryggen eftersom jag inte köper dom men av ren princip kan jag tycka att systemet är rätt grisigt. Egentligen har det samma problem som i CSGO att jag har en massa skräp i mitt inventory som jag aldrig kommer använda men inte hela världen.

Dock är spelet är dödsdömt. Det lever på konceptet och att det var först men så fort en vettig utmanare (inte fortnite då för oss som gillar det taktiska och förstaperson) dyker upp så går det i graven.

Håller verkligen med om att den dagen ett bra alternativ finns så har de själva mycket väl grundat för ett masshopp.

Själv så säljer allt jag handlar för BP direkt, låsta som olåsta lådor, 50/50 att få låst eller olåst nu, iofs. aviator tippar väl över utbudet till låsta.
90% av alla "prylar/kosmetika" som man kan tänkas vilja ha går att köpa för vinsten av sålda lådor.

MEN,
Mår lite "illa" varje gång jag säljer lådor då man indirekt stödjer systemet som i sig är ett stort dragplåster för fuskare, tvättar tangentbordet med såpa ibland för att få bort den fadda känslan
(skämt om såpan, inte om "illa" )

Apropå endast "kosmetiska" loot-lådor

Och en varför det inte blir något Fortnite för just mig

Finns en del riktigt bra spelrelaterad humor här, med fett arkiv för sena kvälls "utgrävningar"
CTRl+ALT+DEL,
https://cad-comic.com/category/all/

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PUBG Corp has filed a lawsuit against Epic Games
https://www.pcgamer.com/pubg-corp-has-filed-a-lawsuit-against...

I det blå skåpet,

Citat:

......."We've had an ongoing relationship with Epic Games throughout PUBG’s development as they are the creators of UE4, the engine we licensed for the game," Bluehole VP and executive producer Chang Han Kim said. "After listening to the growing feedback from our community and reviewing the gameplay for ourselves, we are concerned that Fortnite may be replicating the experience for which PUBG is known."….

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar