Information om hur annonsblockerare påverkar FZ

Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden men det enda jag kan komma på är att införa någon form av prenumerationsmodell likt det Feber.se gör just nu, har ni inte gjort liknande förr?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:

Nu har jag inte läst hela tråden men det enda jag kan komma på är att införa någon form av prenumerationsmodell likt det Feber.se gör just nu, har ni inte gjort liknande förr?

Det är en intressant metod som vi testat men det var svårt att få någon riktig höjd på det. Det handlar mest om att erbjuda dem som annonsblockerar ett alternativ, i dagsläget skulle det inte gå att driva hela sajten på det viset.


signatur
Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag har blockat och avblockerat er reklam säkert ett dussin gånger hittills, och det beror helt på vad ni visar för tillfället. Något som ni tycker är okej som jag personligen upplever som oacceptabelt är reklam som gör stora tomma ytor till enorma klickbara länkar. Det handlar både om innehåll utanför flödet - bakgrundsreklam - och reklam inuti flödet. Det ska aldrig vara så att man klickar på en reklamlänk av misstag när man vill fokusera webbläsarfönstret bara för att den klickbara ytan är 50% av skärmen.

Håller med helt om detta. Att kunna fokusera på webläsaren är ett måste utan att det ska störas av reklam. Särskillt när man har fler än en skärm som jag har. Jag hade gärna sett att er reklam var mer som sweclockers på den fronten. Där har jag inga problem alls och har sidan alltid vitlistad.
Er reklams innehåll har jag inga som helst problem med. Den är bra och relevant.

Medlem

har nått inbyggt i samsung orka hålla på o göra undantag......nu känner jag mig kränkt.....!!

Medlem

Jag har whitelistat FZ nu.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Kör adblock ständigt viker mig inte för lite gulligull!

Bara ni inte gör som cancer sidan Feber.se premium skräp.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Har kört Adblock väldigt länge och aldrig riktigt tänkt på hur det påverkar er sida.
Minns att jag vid vissa tillfällen sett en popup som säger sågot i stil med "Vi ser att du använder Adblock etc" men helt enkelt varit för lat för att bry mig.

Men nu när jag ser att ni seriöst vill veta vad vi tycker samt hur ni kan förbättra reklam på sidan så har jag faktiskt valt att avblockera FZ och visar nu reklam.
Jag uppfattar det inte som speciellt störande alls. Fick dock en "Jaha är det såhär FZ ser ut egentligen" känsla.

Kommer att tillåta reklam på FZ från och med nu då jag nu inte ser det som speciellt störande på denna sida.

Så sorry för min lathet att ha FZ blockerad så länge, men inte nu längre!!!

Medlem

Läser alltid fz på mobilen och har aldrig haft Adblock på den. Ser nog de flesta annonserna utan att reflektera nämnvärt över dem. Lite smått köpsugen på teknik är jag förvisso alltid, och det bidrar de säkert till.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hellspooned:

Håller med helt om detta. Att kunna fokusera på webläsaren är ett måste utan att det ska störas av reklam. Särskillt när man har fler än en skärm som jag har. Jag hade gärna sett att er reklam var mer som sweclockers på den fronten. Där har jag inga problem alls och har sidan alltid vitlistad.
Er reklams innehåll har jag inga som helst problem med. Den är bra och relevant.

Av all feedback vi fått är detta den röda tråden. Vi ska följa upp detta och kika på vad vi kan göra åt det. Som jag skrev tidigare i tråden, det formatet är det mest efterfrågade från annonsörerna och därmed det med högst pris.

Skrivet av nabilcon:

Har kört Adblock väldigt länge och aldrig riktigt tänkt på hur det påverkar er sida.
Minns att jag vid vissa tillfällen sett en popup som säger sågot i stil med "Vi ser att du använder Adblock etc" men helt enkelt varit för lat för att bry mig.

Men nu när jag ser att ni seriöst vill veta vad vi tycker samt hur ni kan förbättra reklam på sidan så har jag faktiskt valt att avblockera FZ och visar nu reklam.
Jag uppfattar det inte som speciellt störande alls. Fick dock en "Jaha är det såhär FZ ser ut egentligen" känsla.

Kommer att tillåta reklam på FZ från och med nu då jag nu inte ser det som speciellt störande på denna sida.

Så sorry för min lathet att ha FZ blockerad så länge, men inte nu längre!!!

Kom gärna med feedback om några veckor om hur du upplever sajten efter att ha kört annonser ett tag. Vore intressant!


signatur
Medlem

Har undantag sedan på fz sedan många år tillbaka. Vill egentligen inte ha blockning någonstans, men vissa sidor går inte att gå in på utan. Dessutom behövs det för att skydda den personliga integriteten. Har varit betalande medlem också när det gick.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Av all feedback vi fått är detta den röda tråden. Vi ska följa upp detta och kika på vad vi kan göra åt det. Som jag skrev tidigare i tråden, det formatet är det mest efterfrågade från annonsörerna och därmed det med högst pris.

Det är ju inte just formatet som är det problematiska, utan att hela ytan är klickbar. Om det fanns tydliga länkar i ett wallpaper skulle åtminstone inte jag uppleva det som ett problem - fast jag vet inte om det är en realistisk lösning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Det är ju inte just formatet som är det problematiska, utan att hela ytan är klickbar. Om det fanns tydliga länkar i ett wallpaper skulle åtminstone inte jag uppleva det som ett problem - fast jag vet inte om det är en realistisk lösning.

Det kan vara en väg att gå - vi har snackat om just den lösningen.


signatur
Medlem

Det borde finnas en möjlighet, såvida det inte redan finns, att kunna bli någon form av betalande medlem så länge inte kostnaden blir skyhög så kan man surfa på sidan utan att se reklam. För jag spyr verkligen på reklam på Internet. Det är precis överallt också och jag förstår att en sida som denna får sina intäkter via reklamen och det är synd det behöver vara så för reklam är värdelöst att behöva se.
Men er sida är iaf vitlistad i min adblock.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Installerade nån Adblocker för någon vecka sedan för att lösa problem jag hade med när jag streamade sport via ful-streams. Bor utomlands så kan inte kolla på svensk TV, förutom VPN som jag inte orkar med.
Nåväl. Denna adblocker har bara vart jobbig, alla sidor har sagt typ "Oooh du har adblocker inaktivera den!!" Så jag disablade skiten.
Jag har inget emot er reklam, det var aldrig tanken att jag skulle blockera den.

Medlem

Jag har typ inte ens en dator så jag drar mitt strå till stacken ^_____________^

Mos
Medlem

Kör vitlist på jobbet, men hemma sitter det lite script etc i brandväggen som är lite krångligare än bara välja en sida å vitlista

Så jag är både bra och dålig på sammagång

Alltid vitlistad här!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det "roliga" är ju att den lilla rutan som upplyser en om att ad-blocker är installerat och kan du avaktivera detta snälla du för vår skull, dyker trots att adblocker är avstängd för fz och rutan blockerar just en annons längst upp på sidan.

Medlem

Tänker inte ens på reklamen på eran hemsida, ögonen fastnar på artiklarna fort som satan, sen kryssar jag ner bara. Mer med det är det inte.

Så något rätt gör ni med reklamen i alla fall.

Medlem
Skrivet av KloN:

Installerade nån Adblocker för någon vecka sedan för att lösa problem jag hade med när jag streamade sport via ful-streams. Bor utomlands så kan inte kolla på svensk TV, förutom VPN som jag inte orkar med.
Nåväl. Denna adblocker har bara vart jobbig, alla sidor har sagt typ "Oooh du har adblocker inaktivera den!!" Så jag disablade skiten.
Jag har inget emot er reklam, det var aldrig tanken att jag skulle blockera den.

I många fall går notisen om adblock att markera som reklam och blockera automatiskt.

Medlem

Har länge haft adblock avstängt för fz och sweclockers, främst för att stödja samt de kommer intressanta reklam erbjudande t,ex från inet eller webhallen.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Har vitlistat FZ i adblock men det visas ändå ingen reklam.
Kör Firefox. Någon annan som upplever samma problem?

Brukar av detta skäl försöka switcha till safari / chrome när jag besöker er.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Camlin:

Det "roliga" är ju att den lilla rutan som upplyser en om att ad-blocker är installerat och kan du avaktivera detta snälla du för vår skull, dyker trots att adblocker är avstängd för fz och rutan blockerar just en annons längst upp på sidan.

Låter som ett rent fel. Vad kör du för blockerare/webbläsare?


signatur
Medlem

FZ och Sweclockers dom enda sidorna som är vitlistade hos mig! Relevant och icke störande reklam på båda sidorna.

Gen
Medlem

Jag använder inte ad-block just för att sajter som FZ osv får det tufft ekonomiskt om alla använder ad-block. Personligen avskyr jag reklam och har därför valt att inte titta på TV utan kör Netflix som jag betalar för att slippa reklam. Hade det gått att göra samma på Internet hade det inte vart fel.

Det enda jobbiga mer er reklam är något som folk redan påpekat och det är att om man nu vill scrolla genom att hålla inne rullknappen så är det väldigt lätt att råka komma in på reklam pga att hela bakgrunden täcks av det. Annars tycker jag verkligen att ni lyckas ha relevanta annonser osv som ni redan påpekat att ni försöker ha.

Medlem
Skrivet av Cenzar:

Vitlistade FZ en period. Men då ni envisas med att ha bakgrundsreklamen, som en länk, kvar så tröttnade jag igen och aktiverade det igen.

Har inget problem med reklamen i övrigt då det oftast är rätt relevanta saker.
Men just bakgrunden stör mig genuint. Klickar någonstans för att kunna scrolla, och blir iväglänkad till någon annan sida... DET stör mig.
Att behöva sikta mitt emellan annonser och artiklar för att kunna scrolla...

Frågan är dock om det hade stört dig mer om FZ gick i konkurs, om verksamheten förminskades då frilansare fick gå i brist på tillgångar, eller t.om kanske tvingades ta prenumerationsavgifter som per månad istället. Med en betydligt innehållsfattigare gratisbilaga. Så ser de ut på de allra flesta media som behöver kämpa för att överleva.

FZ levererar väldigt mycket de gör till kostnad av egen tid, förmodligen inga större pengar att tala om i förtjänst och med hjärta för branschen. Det är värt oerhört mycket. Att prompt ha en adblocker för att man tkr det är så jobbigt att få totalt irrelevant reklam (dvs inga länkar, inga ljud osv) när man gratisläser ett gediget jobb på en förhandstitt, eller vad helst annat som kan diskuteras här på forumet, och vara en del av community. Jag vet inte men det känns väldigt lite begärt egentligen och något alla som kallar sig en trogen läsare och fan bör ställa upp på.

Alla har ju rätt att göra som de vill förstås, men imo är det lite snålt att inte ens kunna ge det lilla tillbaka till de personer som offrar sig för att vi ska få en svensk utständ på plats på E3, och andra galor. Som reser över halva jordklotet för ett par timmars provspelande, eller som knappt sover för att vi ska hinna läsa recensionen innan släpp...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Låter som ett rent fel. Vad kör du för blockerare/webbläsare?

Opera 53.xxx med inbyggda adblock avstängd för fz samt ublock origin också avstängd för fz. Använder även tampermonkey och det kanske var den som gav upphov till rutan.

Medlem
Skrivet av zumo:

Frågan är dock om det hade stört dig mer om FZ gick i konkurs, om verksamheten förminskades då frilansare fick gå i brist på tillgångar, eller t.om kanske tvingades ta prenumerationsavgifter som per månad istället. Med en betydligt innehållsfattigare gratisbilaga. Så ser de ut på de allra flesta media som behöver kämpa för att överleva.

FZ levererar väldigt mycket de gör till kostnad av egen tid, förmodligen inga större pengar att tala om i förtjänst och med hjärta för branschen. Det är värt oerhört mycket. Att prompt ha en adblocker för att man tkr det är så jobbigt att få totalt irrelevant reklam (dvs inga länkar, inga ljud osv) när man gratisläser ett gediget jobb på en förhandstitt, eller vad helst annat som kan diskuteras här på forumet, och vara en del av community. Jag vet inte men det känns väldigt lite begärt egentligen och något alla som kallar sig en trogen läsare och fan bör ställa upp på.

Alla har ju rätt att göra som de vill förstås, men imo är det lite snålt att inte ens kunna ge det lilla tillbaka till de personer som offrar sig för att vi ska få en svensk utständ på plats på E3, och andra galor. Som reser över halva jordklotet för ett par timmars provspelande, eller som knappt sover för att vi ska hinna läsa recensionen innan släpp...

Vet inte om du läste hela mitt inlägg. Men jag har som sagt inga problem med att det är reklam. Inte ens hela bakgrunden, OM det inte är en stor länk. Det är det enda som förstör min upplevelse. Och det till den grad att jag får blockera allt då jag inte kommit på något sätt att endast blockera hela bakgrundslänkar. Men har du en lösning på det så lyssnar jag gärna.

Medlem

Jag vill inte skryta men, ni har alltid varit på min vita lista.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Skriv svar