"Stora paketet Star Citizen-grejer? Det blir 27 000 dollar, tack"

Robot
"Stora paketet Star Citizen-grejer? Det blir 27 000 dollar, tack"

Det kostar att ligga på topp.

#star-citizen


Skribent

Jag hade ju köpt en bil för dom pengarna istället.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vilken sörja detta lir lär bli! P2W YAY


signatur

AYY LMAO

Quake-konnässsör

Pft, jag har två.

Medlem
Medlem

Jag är nöjd med min Freelancer som jag backade för.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Spelet är ju inte ens färdigt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Detta spelet har verkligen spårat ut. Man kommer aldrig få ett rymdskepp gratis

Medlem

Som hittat. När kommer ni på FZ köpa det här paketet och börja recensera alla skepp så vi vet om det är värt pengarna?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

CTI
Medlem

Suck ännu en artikel av fz.se, så folk ska sitta o gnälla i forumet ännu en gång över SC.

Om nu någon skulle vilja stödja utveckling av SC med 27k dollars så är det väl upp den personen.

Dessa artiklar får folk som inte är insatta i det SC att vråla p2w osv osv....

Nyhetstorka much? Ni har ju inte ens orkat hämta en bild från SC till artikeln


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av CTI:

Suck ännu en artikel av fz.se, så folk ska sitta o gnälla i forumet ännu en gång över SC.

Om nu någon skulle vilja stödja utveckling av SC med 27k dollars så är det väl upp den personen.

Dessa artiklar får folk som inte är insatta i det SC att vråla p2w osv osv....

Nyhetstorka much?

Ligger mer i att SC fortfarande trycker ut orimligt dyra supporter packs utan att påvisa någon framgång i spelutvecklingen.
De startade utveckligen 2011 med ett släppdatum vid 2014. Vi är nu inne i 2018 och spelet är inte ens i närheten av att bli klart.

eld
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag hade ju köpt en bil för dom pengarna istället.

Jo fast när man har 20 bilar redan...

Medlem
Skrivet av CTI:

Suck ännu en artikel av fz.se, så folk ska sitta o gnälla i forumet ännu en gång över SC.

Om nu någon skulle vilja stödja utveckling av SC med 27k dollars så är det väl upp den personen.

Dessa artiklar får folk som inte är insatta i det SC att vråla p2w osv osv....

Nyhetstorka much? Ni har ju inte ens orkat hämta en bild från SC till artikeln

Kallar det inte p2w men jag kan tycka att de hela är skevt.
Dels fiskeriet dom håller på med att släppa olika paket med skepp, ja vissa kanske redan köpt ett paket med 10st skepp men kanske är "samlare" och därmed vill köpa ALLA skepp vilket leder till stora utgifter på något du inte kan röra inom ja minst 5 års tid känns de som.

Folk får gärna lägga pengar på spel men jag ser hellre att spelet är Släppt först innan folk lägger pengar på spel.
Behöver SC mer stöd egentligen? Spel som sprängt sin gräns och cashat in brutalt för ett spel (gäller ju endast utvecklingen av spelet, kommer ju casha in mer när spelet släpps).

Hade alla gjort på samma sätt med alla spel så hade de tagit evigheter att få spelsläpp eftersom dom kan sitta och finputsa i all evighet eftersom pengarna rullar in ändå.
Hade inte pengarna rullat in så hade dom fått arbeta mot en deadline vilket hade gett ett spelsläpp.

Medlem

Synd att de har lång väg kvar för att bli klara med spelet.
Fick ett skepp när jag köpte ny hårddisk och spelet är horribelt dåligt, texturerna är redan föråldrade innan det ens släppts, skeppen är omöjliga att styra på grund av "rubberbanding", lag, "popups" med mera, massa onödiga animationer som man bara vill slippa efter några gångers spelande(behövs det verkligen en 30 sekunders lång väntan för att fälla ner en stege så man kan gå ombord skeppet?).


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

eld
Medlem
Skrivet av Striva:

Ligger mer i att SC fortfarande trycker ut orimligt dyra supporter packs utan att påvisa någon framgång i spelutvecklingen.
De startade utveckligen 2011 med ett släppdatum vid 2014. Vi är nu inne i 2018 och spelet är inte ens i närheten av att bli klart.

Timelines har växt med pengarna, inte så jättekonstigt.

Medlem

fyfan va sjukt, en kvarts miljon för lite spelgrejer.. jo tjena...

Medlem

Man ska väl inte glömma att tanken åtminstone ursprungligen var att allt det här ska finnas tillgängligt kostnadsfritt (Alltså tillgängligt utan att investera riktiga pengar) i spelet.

Medlem
Medlem

Lol snacka om orimligt dyrt. Undrar när dom känner sig klara med fundingen. Dom borde ha nog pengar för att starta ett eget rymdprogram vid det här laget.

P.S. "Bästa pris på De Fattiga Och De Rika - Säsong 1" N1 FZ.

Medlem
Skrivet av eld:

Timelines har växt med pengarna, inte så jättekonstigt.

Nu är ju jag inte så insatt i det hela men av vad man ser runt omkring så känns det som om det läggs ner lite för lite kraft på utvecklingen av spelet och en herrans massor på att trycka ut skepp som kostar multum.

Jag tycket dock att dem (spelutvecklare) kan få ta betalt hur mycket de vill, för i slutänden så är det konsumenten som bestämmer om denne tycker att det är ett skäligt pris att lägga ut.

Medlem

Coolt! Spendera pengarna ni som är dumma i huvet LOL. Hade själv gjort det om det gällde köp av riktiga rymdskepp

Medlem

Kan man kalla detta för en "micro"transaktion eller vart går gränsen?😀

Medlem

Att folk inte förstår att hela det här jävla spelet är en stor jävla cashgrab.

Medlem

Om vi nu ändå utgår ifrån att spelet kommer att släppas någon gång och vara precis så fantastiskt som de själva tror även om det redan på många sätt börjar kännas gammalt och lo-res, även om dom nu gör "för mycket" halvtaskigt än så länge istället för att göra några grejer - typ faktiskt flyga rymdskepp och pew pew:a - riktigt bra så...
...är det bara jag som tycker att det vore att förstöra spelupplevelsen om man sitter där med alla rymdskepp och en hel del gear dag 1? ...och betala för det... Visst finns det - kanske - mycket att göra i spelet om/när det släpps som man kanske inte tröttnat på om man är ett fan som betalat så mycket och därmed förmodligen spelat sönder eternalbeta, men ändå?

...men som sagt, har man pengarna och tycker det är värt det, så kanske det gynnar oss andra som egentligen bara ville ha en värdig uppföljare till Wing Commander-serien utan walking simulator, fps, och annat som förstör. Tyvärr verkar de ha sabbat Sq42 lika rejält så jag orkar knappt ens läsa "utvecklarbreven" de skickar varje vecka fyllda med "jodå, vi jobbar, nu har vi gjort om modellen till grunka x för fjärde gången det här året".

Samtidigt fortsätter NMS som så många klagade på att bli bättre steg för steg utan extra kostnad, utan fanfarer och BS. ...I juli blir det dags för alla att hacka sönder allas favvo-hack-kyckling igen när multiplayer kommer. Får ladda med popcorn!

Medlem

@Sito: det är inte så att det laddar massa grejer under de 30 sekundrarna det tar för stegen? (har ej testat spelet men är det inte något sånt så håller jag med dig om att det känns onödigt.)

Medlem

Wreckfest har "utvecklats och förbättrats"i flera år också.
Men det ska väl bli klart i år, har jag för mig?


signatur

autograph

KoP
Medlem
Medlem

Tycker det känns fräckt att överhuvudtaget ta sådana priser.
Ja man kan avstå om man vill... Men samtidigt symboliserar detta greed över hela spelet. Inte det minsta coolt.
I mina ögon är just sånt extremt dålig publicitet. Har faktiskt en känsla i kroppen att inte köpa spelet när det släpps pga av just detta. Men de räknar väl med att alla glömmer bort det.
Tycker man att det är helt ok, då vet jag inte var gränserna finns längre.

Medlem

@Johan Olander: Personer som köper det här paketet äger inte bilar som värda ynka 27'000$.

Paketet är till för valar. De personer som köper saker till Candy Crush för 50'000 kr/mån.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

@autograph: Nej. Det finns inga planer på att de ska bli klart i år.

De har en road map på sidan som man kan kolla.


signatur

-Dictated but not read.

123
Skriv svar