Vad tycker du om vår reklam?

Medlem
Adblocker

Ad-blocker installerad, men har den inaktiverad på fz.se för support.

Ända som är synd med ad är att i bland ser sidan riktigt illa ut men men ni måste ju får in stålar

Medlem

Jag har inga problem med reklamen på er sida, då den verkligen är relevant för mig. Det blir som ett extra nyhetsflöde, fast för min plånbok. Slipper ju leta efter saker att lägga pengar på.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Ok I'm back. Stängde av block i Ublock Origin, men inget visas fortfarande. Någon som har något tips?


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

@Mirage: Någon inbyggd blockerare i webbläsaren?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nej, det är bara Firefox, med Ublock origin på, inget annat (som blockerar)


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

@Mirage: Skumt! Får installera själv och testa. Och välkommen tillbaka i gamla skruden.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tack tack.
Dubbelkollade precis inuti inställningarna också, under Whitelist fliken står www.fz.se, så det är mäkta märkligt.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har exakt samma problem som @Mirage upptäckte jag för någon dag sedan.

Firefox och Ublock. Har funkat förut!

Lustigt är att om jag stänger av allting får jag varningen i toppen som säger att jag blockerar även när inget är aktivt.


signatur

Nämen!

Medlem

@Mirage @Struggle

Det är inte så enkelt att det ändå handlar om Firefox inbyggda spårningsskydd? Den blockade all reklam för mig även om jag whitelistat i uBlock Origin.

Medlem

@peter_lovgren: Har kikat över det men för mig har sidan inga spårare, även med tilläggen som blockerar sådana av.

Edit: Och där ramlade det igång igen, slog på och av uBlock igen men förutom det, inget annat gjort. Mycket besynnerligt.


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

@peter_lovgren: Har kikat över det men för mig har sidan inga spårare, även med tilläggen som blockerar sådana av.

https://i.imgur.com/lh8dzZt.png

Edit: Och där ramlade det igång igen, slog på och av uBlock igen men förutom det, inget annat gjort. Mycket besynnerligt.

Skumt! Kom gärna med feedback på reklamen om några dagar.


signatur
Medlem

Någon feedback är väl bättre än ingen feedback antar jag.

Feedbacken gäller vanliga sajten och inte mobilvarianten ( för lite erfarenhet av den ).

Jag tycker för det mesta att sidan fungerar bra, reklamen är enligt mig smakfullt placerad och har blivit bättre än vad den var för något år sedan. Reklam som inte ploppar upp och är "in-your-face" är i mitt tycke mera troligt att jag skulle kunna klicka på, då den känns mer seriös.
Gudskelov har jag inte upptäckt någon reklam som automatiskt spelar upp ljud eller liknande, då dessa är en starkt bidragande del till varför Ad-Block åker på på andra sajter.

Det enda som jag egentligen kan minnas som jag tyckte vart konstigt var med någon bakgrundsreklam för en priskampanj, detta var ett tag sedan. Men missen var att den ej gick att klicka på och man hade glömt att få med loggan till vilken butik det gällde. Reklamen "fungerade" i sig så sett, då jag kände igen stilen och listade ut att det var Inet.

Förövrigt har jag inga problem med varken bakgrundsreklamen, bottenbannern eller den i sidan heller. Tycker det fungerar smärtfritt för det mesta och har jag inte känt av några direkta prestandaförluster.

Ett tips kanske man kan flika in med då ni börjar med mer och mer ( samt hintar om mera ) videomaterial, här tycker jag det finns en riktigt smidig och snygg variant som kompromissar mellan att göra Ad-Blockers verkningslösa men samtidigt göra annonsen överhoppningsbar.

Jag tror sättet skulle kunna passa er perfekt. Ni har säkert kikat någon gång på LinusTechTips på Tuben, jag tycker de löser det riktigt snyggt. De har ett intro och sedan oftast en torr ordvits eller flummig härledning till en kort liten reklamsnutt om vilka som sponsrar dagens video eller liknande. Oftast är snutten lagom lång och tar inte för mycket utrymme så man brukar kika igenom den för det är nästan krångligare att behöva spola fram.

Sen är det väl perfekt för jag vet att ni har minst ett par på kontoret som gillar att komma på flummiga torra ordvitsar eller jinglar.

Blev mycket text men, hoppas något var nyttigt eller användbart.

Trevlig Flygaredag till er på Kontoret!


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
fue
Medlem

Använder PiHole som adblocker (dns adblock.)

Ni verkar ha bytt ads-content adress. Vilka domän körs de på nu? Räcker inte att vitlista FZ.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fue:

Använder PiHole som adblocker (dns adblock.)

Ni verkar ha bytt ads-content adress. Vilka domän körs de på nu? Räcker inte att vitlista FZ.

Dessa tredjepartsleverantörer använder vi (saxat från GDPR-infon).

Cookies används också av våra tjänsteleverantörer, som alla uppfyller kraven som ställs i dataskyddsförordningen GDPR.

  • Google Analytics som tillhandahålls av Google Inc. Google Analytics använder cookies för att analysera hur webbplatsen används.

  • Orvesto som tillhandahålls av Kantar Sifo AB. Orvesto använder cookies för att mäta webbplatsens räckvidd.

  • One by AOL som tillhandahålls av Oath Inc. One by AOL använder cookies för att rikta, mäta och distribuera annonser.

  • Keymobile som tillhandahålls av Keymobile AB. Keymobile använder cookies för att rikta, mäta och distribuera annonser.

  • Adform som tillhandahålls av Adform Inc. Adform använder cookies för att rikta, mäta och distribuera annonser.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag kommer ihåg hur ni hade en tävling på er sida. Man skulle helt enkelt svara på en löjligt enkel fråga och tala om varför just jag förtjänade att vinna.
Efter det ringde det typ 6-7 st företag exempelvis ett försäkringsbolag samt ett annat företag där jag skulle få helt gratis skrivartoner. Det gratis skrivartonern visade sig inte vara gratis utan jag skulle abbonnera i minst 12 månader för att få ett gratis varuprov.
Detta till trots att jag är registrerad i NIX, men genom att jag var med i er "tävling" så godkände jag att dessa företag kunde kontakta mig. Stod nånstans på sidan 537, antar jag i eulan.
Efter det litar jag inte på er alls, jag hatar med passion telefonförsäljare, och önskar dem all olycka i världen.

Så jag blockerar alla reklam som är listat med ex easylist. Är er reklam säker så blockas den inte.
Är den inte säker så tough shit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrhex:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag kommer ihåg hur ni hade en tävling på er sida. Man skulle helt enkelt svara på en löjligt enkel fråga och tala om varför just jag förtjänade att vinna.
Efter det ringde det typ 6-7 st företag exempelvis ett försäkringsbolag samt ett annat företag där jag skulle få helt gratis skrivartoner. Det gratis skrivartonern visade sig inte vara gratis utan jag skulle abbonnera i minst 12 månader för att få ett gratis varuprov.
Detta till trots att jag är registrerad i NIX, men genom att jag var med i er "tävling" så godkände jag att dessa företag kunde kontakta mig. Stod nånstans på sidan 537, antar jag i eulan.
Efter det litar jag inte på er alls, jag hatar med passion telefonförsäljare, och önskar dem all olycka i världen.

Så jag blockerar alla reklam som är listat med ex easylist. Är er reklam säker så blockas den inte.
Är den inte säker så tough shit.

Minns du vilken tävling det var, för det låter jättekonstigt. Och behövde du ange ditt telefonnummer? Vad jag vet har vi bara samlat in sådana uppgifter när det gäller resor/event eller när vi kontaktat en vinnare och ska skicka ut ett paket.

För vad skulle vi tjäna på att sitta och sälja ut sådana uppgifter till andra företag? Jag kan inte svära på att Egmont hade rent mjöl i påsen men till min vetskap skulle vi aldrig göra något sånt. Redaktionen skulle aldrig godkänna en sådan sak, vi har samma inställning till telefonförsäljare som du.


signatur
Redaktör
Skrivet av mrhex:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag kommer ihåg hur ni hade en tävling på er sida. Man skulle helt enkelt svara på en löjligt enkel fråga och tala om varför just jag förtjänade att vinna.
Efter det ringde det typ 6-7 st företag exempelvis ett försäkringsbolag samt ett annat företag där jag skulle få helt gratis skrivartoner. Det gratis skrivartonern visade sig inte vara gratis utan jag skulle abbonnera i minst 12 månader för att få ett gratis varuprov.
Detta till trots att jag är registrerad i NIX, men genom att jag var med i er "tävling" så godkände jag att dessa företag kunde kontakta mig. Stod nånstans på sidan 537, antar jag i eulan.
Efter det litar jag inte på er alls, jag hatar med passion telefonförsäljare, och önskar dem all olycka i världen.

Så jag blockerar alla reklam som är listat med ex easylist. Är er reklam säker så blockas den inte.
Är den inte säker så tough shit.

Hallå!

Jag har ordnat de allra flesta av FZ:s tävlingar sedan 2007. De få gånger vi bett om användarnas telefonnummer (fem, tio gånger tippar jag) är det bara ett fåtal personer i redaktionen som haft tillgång till dem, och enbart för att kontakta vinnarna. Det är allt.

Jäkligt trist att du råkat ut för såna där påstridiga telefonförsäljare, jag lider med dig. Men jag kan garantera dig att de inte fått några kontaktuppgifter från FZ.


signatur
Medlem

Måste bara säga, bannerreklamen idag för Final Fantasy XIV runt sidan är riktigt smakfull och trevlig faktiskt. Stör inte på det minsta sätt och en subtil liten knapp längst upp.

Reklam utförd på korrekt sätt bör få beröm istället för ständigt hatande.


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Måste bara säga, bannerreklamen idag för Final Fantasy XIV runt sidan är riktigt smakfull och trevlig faktiskt. Stör inte på det minsta sätt och en subtil liten knapp längst upp.

Reklam utförd på korrekt sätt bör få beröm istället för ständigt hatande.

Kul!


signatur
Medlem

Reklamen för kanal 5 som är på fz nu med autoplay video känns rätt kasst, är inte van med sån skit på fz då de brukar vara bra reklam. Hoppas de inte blir mer sånt..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av karatekex:

Reklamen för kanal 5 som är på fz nu med autoplay video känns rätt kasst, är inte van med sån skit på fz då de brukar vara bra reklam. Hoppas de inte blir mer sånt..

Hej! Fick höra att det var på mobilsajten, via vår annonspartner där. Har tagit upp det.


signatur

Hej

Jag har inget emot reklamen i sig...men det vore väldigt bra om priserna som uppges verkligen stämmer. Just nu annonserar webbhallen under Back to school No ni kuni ordinarie pris 999:- kampanj 499:- . Det är bara det att går man in på deras sida så säljs produkten till ordinarie pris. Det kan de inte ändra på får man till svar om man pratar med deras kundtjänst.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Earth and Wind:

Hej

Jag har inget emot reklamen i sig...men det vore väldigt bra om priserna som uppges verkligen stämmer. Just nu annonserar webbhallen under Back to school No ni kuni ordinarie pris 999:- kampanj 499:- . Det är bara det att går man in på deras sida så säljs produkten till ordinarie pris. Det kan de inte ändra på får man till svar om man pratar med deras kundtjänst.

Priserna ska såklart stämma, ingen tjänar på att försöka luras.


signatur
Skriv svar