10 lovande saker med Battlefield V

Robot
10 lovande saker med Battlefield V

FZ påminner om de där sakerna du missade när du pratade om annat.

#battlefield-v, #bf5, #dice, #ea, #releaselistan


Gnällkuk

Är väl egentligen ifrån JackFrags intervju som det mesta kom ifrån.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag vet att det är många saker som det klagas på, men jag ser personligen fram emot detta spelet. Kan inte bli sämre än BF1 hoppas jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Funderat på sistone om jag ska spela Battlefield V eller Black Ops 4 men... tja, varför inte spela båda två isåfall? Förhandsbokar inget förstås så vi får väl se.

Medlem
Immersion!

Låter riktigt trevligt, verkligen det Battlefield jag velat ha! Värt att påpeka är förbättrad/mer inlevelserik tredjepartsanimationer (höga knän när man vadar i vatten, att man kan halka lätt när man går över ojämn mark, osv), samt mer "fysiskt" gameplay, dvs du agerar med terräng och andra spelare; sprintar du in i skydd så sätter du axeln mot skyddet först, när du revive:ar folk så kommer du agera med deras modell, du måste titta på en ammolåda för att sedan sträcka ut armen för att plocka upp den (inga mer magisk målsökande medkits?). Låter väldigt trevligt tycker jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

https://www.youtube.com/watch?v=dh4MHyozPyU

Är väl egentligen ifrån JackFrags intervju som det mesta kom ifrån.

Eller, så var jag på samma presentation som honom, och sammanfattade allt i denna punktlista

https://www.fz.se/nyhet/276703-allt-du-behover-veta-om-battle...


signatur
Medlem
Skrivet av Artifactor:

Låter riktigt trevligt, verkligen det Battlefield jag velat ha! Värt att påpeka är förbättrad/mer inlevelserik tredjepartsanimationer (höga knän när man vadar i vatten, att man kan halka lätt när man går över ojämn mark, osv), samt mer "fysiskt" gameplay, dvs du agerar med terräng och andra spelare; sprintar du in i skydd så sätter du axeln mot skyddet först, när du revive:ar folk så kommer du agera med deras modell, du måste titta på en ammolåda för att sedan sträcka ut armen för att plocka upp den (inga mer magisk målsökande medkits?). Låter väldigt trevligt tycker jag.

Mycket av det där hade blivit en ren klåda i slutändan. Funkar säkerligen i ett SP-spel men mindre bra i ett MP-spel.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Eller, så var jag på samma presentation som honom, och sammanfattade allt i denna punktlista

https://www.fz.se/nyhet/276703-allt-du-behover-veta-om-battle...

True, men han frågar lite mer ingående om vissa saker även om utvecklaren kanske inte kan ge glasklara alterantiv på alla frågor


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Artifactor:

Låter riktigt trevligt, verkligen det Battlefield jag velat ha! Värt att påpeka är förbättrad/mer inlevelserik tredjepartsanimationer (höga knän när man vadar i vatten, att man kan halka lätt när man går över ojämn mark, osv), samt mer "fysiskt" gameplay, dvs du agerar med terräng och andra spelare; sprintar du in i skydd så sätter du axeln mot skyddet först, när du revive:ar folk så kommer du agera med deras modell, du måste titta på en ammolåda för att sedan sträcka ut armen för att plocka upp den (inga mer magisk målsökande medkits?). Låter väldigt trevligt tycker jag.

I dagsläget är det dock bara du själv och teammates som ser detta i ditt eget lag. Kan iofs vara en bra idé, kan föreställa mig hur man svär högt över hur jävla tur fienden hade när du drog iväg ett välplacerat skott i huvudet på en framåtrusande fiende, bara för att missa för att han snubblar till i leran precis innan skottet träffar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky:

Sant, dock är de ju inget konstigt att oförutsedda saker sker, det är väl mer om man vill minimisera slumpade händelser som sällan är populärt.

Medlem

Man får nog se riktiga sidan utav Battlefield 5 så fort E3 rullar i gång. Jag antar att den tramsiga trailern vi fick se är för att behaga investerare/aktieägare som sneglar åt Fortnite's solskens historia och vill upprepa den med liknande recept.

Bygga egna snipertorn - låter fett!

Medlem

BF5 är möjligtvis ett av de första BF-spel på länge som jag tänker låta ha en åt minstone glaset-halvfullt-inställning. Detta uteslutande p.g.a. att deras DLC policy ser ut att vara den samma som BFBC2.

En sak som jag dock inte tålt med BF serien sedan BF3 (vilket var min första PC-baserade upplevelse av serien) var serversystemet som verkade uteslutande bestå av privata servrar där det alltid var något fiffel. Antingen var halva arsenalen förbjuden eller så gick endast en bana på konstant repeat med ett spawn-antal upphöjt i 10 från standard.

Själv föredrar jag då det finns en enkel banrotation på samtliga tillgängliga banor i spelet. Men det är jag det

Medlem

Gillar inte poängbelöningarna om jag ska vara ärlig. För likt killstreaks och förskjuter ju matchen ännu mer mot det vinnande lagets sida så att vända blir ännu svårare.
Inte ett fan av förgjorda rekylmönster heller (tycker inte att memorisera exakt vart kulorna hamnar är särskilt intressant eller bejakande).

Annars är det riktigt nice saker. Ska bli intressant att se hur splittret och skjuta genom väggar funkar.

Medlem

@Typhor: Då borde du testa Battlefield 1 då
"Rental server program" systemet funkar väldigt dåligt där så det är nästan bara officiella Dice servrar det spelas på där.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Bygga egna snipertorn - låter fett!

Kan bli coolt! Sålänge det inte blir som i fortnite, flyger upp väggar hejvilt när man skjuter på någon.. så är jag nöjd

Medlem

Jag hatar att bygga å greja, jag vet att många gillar att hålla på och tramsa och bygga skydd och larva sig, det är ok men jag avskyr det. Jag lider varenda gång min son tvingar mig att spela Fortnite, så jag hoppar nog över "Fortnite V" =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

DICE får i ärlighetens namn skylla sig själva att fokus blivit så snedvridet med en så tramsig trailer, men jag tror definitivt att det blir ett bra spel ändå och ser fram emot att testa den nya spelmekaniken.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag hatar att bygga å greja, jag vet att många gillar att hålla på och tramsa och bygga skydd och larva sig, det är ok men jag avskyr det. Jag lider varenda gång min son tvingar mig att spela Fortnite, så jag hoppar nog över "Fortnite V" =D

Tror inte du kommer vara tvingad till det. Verkar vara en annan väg att spela spelet men inte obligatoriskt till skillnad från spel som typ R6: Siege.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Man får nog se riktiga sidan utav Battlefield 5 så fort E3 rullar i gång. Jag antar att den tramsiga trailern vi fick se är för att behaga investerare/aktieägare som sneglar åt Fortnite's solskens historia och vill upprepa den med liknande recept.

De lovade gameplay på E3 så jag skulle nog gissa på att man får se en beta version av spelet där.

Skrivet av ivanhoe68:

Jag hatar att bygga å greja, jag vet att många gillar att hålla på och tramsa och bygga skydd och larva sig, det är ok men jag avskyr det. Jag lider varenda gång min son tvingar mig att spela Fortnite, så jag hoppar nog över "Fortnite V" =D

Så för att man kan bygga upp vissa byggnader gör det alltså till Fortnite V? Med det argumentet så är ju Fortnite Minecraft 2.0.

Medlem

Jag är sjukt taggad på det här, älskade 1942 och BF2. BF3 och BF4 kändes som att det blev skevt med att unlock-systemen gjorde att om du som ny spelare kom in och försökte exempelvis flyga flygplan så hade dom du mötte inte bara fördelarna som kommer med erfarenhet, men också fördelar i form av unlocks.

Att kunna modifiera vapnena var ju skoj, till viss del, och grundutbudet av handeldvapen var ju också dugligt för att kunna "göra bra ifrån sig", men överlag tyckte jag att det var lite väl mycket kaosartade strider..

BF1 var väl..helt OK, men har länge väntat på ett nytt WW2 med allt vad det innebär i form av handeldvapen, stridsvagnar och flygplan.

Medlem

Har DICE betalat för denna marknadsföringen?

Avstängd

Att påstå att det riktade hatet mot EA / 'BFV' är omotiverat är så naivt och korkat.
Jo, det har "konkret betydelse för slagfältet". Det blivit en befogad kritikstorm, då kliver ni alltså in och försöker skapa hype och svepa problemen under mattan? Vilka andra titlar gör ni så med? Kan man vänta sig "10 riktigt kassa saker med BFV'' ?

För övrigt; /Inga lootlådor/
- Förvisso bra men DLC/MT/P2W ska inte finnas överhuvudtaget i en AAA-release du troligen kommer att behöva betala 60-80-100€ för.

Varför detta konstanta grindvaktande för EA? Är det så att ni på FZ;
1) Delar deras ideologiska värderingar och stöttar deras revisionistiska ställningstaganden.
2. Mottagit ersättning från EA för denna och andra artiklar.
3. Både och.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Har DICE betalat för denna marknadsföringen?

Skrivet av EXPLICIT:

Att påstå att det riktade hatet mot EA / 'BFV' är omotiverat är så naivt och korkat.
Jo, det har "konkret betydelse för slagfältet". Det blivit en befogad kritikstorm, då kliver ni alltså in och försöker skapa hype och svepa problemen under mattan? Vilka andra titlar gör ni så med? Kan man vänta sig "10 riktigt kassa saker med BFV'' ?

För övrigt; /Inga lootlådor/
- Förvisso bra men DLC/MT/P2W ska inte finnas överhuvudtaget i en AAA-release du troligen kommer att behöva betala 60-80-100€ för.

Varför detta konstanta grindvaktande för EA? Är det så att ni på FZ;
1) Delar deras ideologiska värderingar och stöttar deras revisionistiska ställningstaganden.
2. Mottagit ersättning från EA för denna och andra artiklar.
3. Både och.

Tanken med artikeln är att få till en diskussion om saker som låter bra med BF5. Det finns en hel del, men det har pratats väldigt lite om dem pga diskussionen om ni-vet-vad. Det behöver inte dras ett varv till.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EXPLICIT:

Att påstå att det riktade hatet mot EA / 'BFV' är omotiverat är så naivt och korkat.
Jo, det har "konkret betydelse för slagfältet". Det blivit en befogad kritikstorm, då kliver ni alltså in och försöker skapa hype och svepa problemen under mattan? Vilka andra titlar gör ni så med? Kan man vänta sig "10 riktigt kassa saker med BFV'' ?

För övrigt; /Inga lootlådor/
- Förvisso bra men DLC/MT/P2W ska inte finnas överhuvudtaget i en AAA-release du troligen kommer att behöva betala 60-80-100€ för.

Varför detta konstanta grindvaktande för EA? Är det så att ni på FZ;
1) Delar deras ideologiska värderingar och stöttar deras revisionistiska ställningstaganden.
2. Mottagit ersättning från EA för denna och andra artiklar.
3. Både och.

På vilket sätt har spelarmodellernas utformning en betydelse för det rent spelmekaniska? Att alla kan utforma sin egen lilla cirkusclown kommer såklart påverka upplevelsen för en grupp människor men om något brukar det vara en fördel att ha en till synes mindre hitbox.

1. Personligen tycker jag att det är magstarkt att kalla ett spel som inte uttryckligen säger sig vilja återspegla kriget, bult för bult, för revisionistiskt. Förstår helt ärligt inte varför Dice inte kallade detta Bad Company: WW2.

2. Om en publicist mottar pengar och/eller saker av monetärt värde i utbyte mot publicering/uppmärksamhet måste det märkas tydligt. Det flera prejudicerade fall där personer blivit dömda för otydligt märkning och du kan bland annat se i denna tråd hur vi är måna om att det ska vara tydligt, när väl så sker. Och hur vi agerar på feedbacken.

Bakgrunden till denna listning är, precis som Tompa förklarat, att vi tycker att debatten blev skev. Jag tycker garanterat att EA/Dice kunde ha gjort ett tydligare jobb med pusha sådana saker vi tar upp i artikeln, snarare än den såklart överproducerade trailern. Det är precis samma sak som till exempel Jackfrags gjort i flera videos. Framhävt det som faktiskt verkar lovande.

Vi kommer förhoppningsvis att få lira BFV på EA Play om mindre än två veckor, förhoppningsvis med capture, och borde då kunna ge en ännu mer nyanserad bild av liret.


signatur
Medlem

Jag har mina tvivel när det kommer till allt detta samarbete bara för att få sin gubbe till normal funktion när att du spawnar.
Visst, det kommer säkert att fungera bra när man spelar med kompisar, men med randoms däremot. Hur kul blir det att springa runt med lite liv och ingen ammo bara för att ingen delar med sig?

Skrivet av MrRoan:

Kan bli coolt! Sålänge det inte blir som i fortnite, flyger upp väggar hejvilt när man skjuter på någon.. så är jag nöjd

Haha, nä fy fan. Blir intressant och se hur de löser det, kan man bygga dem överallt? Hur lätt är de att skjuta ned? osv. Kan ju bli galet om man kan bygga ett skithögt snipertorn mitt i fiendens spawnområde, så lite begränsningar lär det blir.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tanken med artikeln är att få till en diskussion om saker som låter bra med BF5. Det finns en hel del, men det har pratats väldigt lite om dem pga diskussionen om ni-vet-vad. Det behöver inte dras ett varv till.

Varför gör ni ingen liknande artikel om Call of Duty: Black Ops 4? Tycker att det enda ni pratar om är just Battlefield 5...

Håller med om att det ser fett skevt ut att ni skriver så mycket om Battlefield V men låter Call of Duty: Black Ops 4 ligga i skuggan fast det kommer ut någon dag tidigare än Deluxe edition utav Battlefield V.

Tråkigt att se er så baised...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Medlem

@DJMar: Uppenbarligen mer spelare än vad som har spelat de senaste Battlefield spelen för varje generation de kom ut...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

12
Skriv svar