Battlefield V har exakt samma systemkrav som Battlefield 1

Robot
Battlefield V har exakt samma systemkrav som Battlefield 1
Medlem

Även om det skulle justeras lite så låter det väl ganska rimligt, när spelen kommer ut så ofta med samma motor så lär inte minimumkraven ändras för mycket, om "storleken" på spelen är mer eller rmindre samma.

Med storleken menar jag att spelet troligen är lika "stort" och fungerar i grunden likadant som BF1.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi har toppat grafiken, det blir inte bättre!


signatur

Meep!

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Även om det skulle justeras lite så låter det väl ganska rimligt, när spelen kommer ut så ofta med samma motor så lär inte minimumkraven ändras för mycket, om "storleken" på spelen är mer eller rmindre samma.

Med storleken menar jag att spelet troligen är lika "stort" och fungerar i grunden likadant som BF1.

Samt att inte ps5 och xboxonetwo är ute ännu, så samma hårdvara

Medlem

Battlefiled är väldigt bra optimerat.
Stänger man av fps mätaren så kan.man spela på åldrad hårdvara endå ser det snyggt ut.
Men sen kan ju systemkraven diskuteras.
Skulle AMD FX-6350 / Intel Core i5 6600K vara 2 jämbördiga proppar? Tillåt mig skratta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Phobo:

Vi har toppat grafiken, det blir inte bättre!

I alla fall inte med decennium-långa konsolgenerationer.

Medlem

Har haft problem med att lira med polare i BF1 sedan släpp så vi la det på hyllan efter ett tag, sen va det nyligen rea på expansioner så då köpte vi det och testade igen. Exakt samma problem fortfarande med invites osv när vi ska skapa team så vi sluta direkt och pengarna va kastade i sjön.

Vi lirar på PC.

Medlem

@legendofkarl: W00t? Vi har varit mellan 2-6 spelare och lirat sen släpp utan problem.
Får ni inte invites eller?

Medlem

282T tummar upp och 333T tummar ner på senaste trailern. GG EA

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@legendofkarl: W00t? Vi har varit mellan 2-6 spelare och lirat sen släpp utan problem.
Får ni inte invites eller?

Lite olika, vissa gånger fungerar det perfekt men ibland når inte invites fram, vi hamnar i olika lag när vi väl joinar ett spel osv.

Medlem

@Molotov: Optimerat vette tusan, 100% cpu load konstant

Medlem

@jamorro: det är inget negativt så länge inte prestandan påverkas.
Du.kanske har en flaskhals?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Phobo: nu ser väl både bf1 och Battlefront 2 helt sjukt bra ut samt rullar överlag väldigt bra, så för denna generation konsoler är väl inte det en helt skum åsikt att ha?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@baggso: 7 miljarder personer kommer inte bry dig om vad antiSJW-extremister röstar på Youtube om dock, i slutändan blir det nog "GG EA" ja.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@Molotov: Bf1 är ospelbart för mig iaf, sitter med ett gtx 1080 ti i burken och 60 fps. Är väl cpun som börjar bli gammal. men vaf--n.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@baggso: 7 miljarder personer kommer inte bry dig om vad antiSJW-extremister röstar på Youtube om dock, i slutändan blir det nog "GG EA" ja.

Vi får väl se, spännande!

1
Skriv svar