Bethesda hypar nytt Fallout!

Medlem

@whoo: För att det är så många spel på E3 och andra mässor nu, och många stora titlar. Dom vill locka folk att titta på sina livestreams och presentationer som dom har då.
Vet möjliga tittare att dom får se nått från en stor titel är det större chans att dom startar streamen när det är dags.

Medlem

Fallout 3 Anniversary till Switch, grymt. Säga vad man vill om Switch men jäklar vilket stort bilbliotek av bra spel den börjar få nu:D

Medlem

En ny fallout-motor är ett måste innan de släpper ett nytt Fallout!
Kan tänka mig en ny Fallout Shelter (men som ett AAA-spel), mobilspelet sög aspung efter ett kort tag, men konceptet fungerade. Gör om, gör rätt.

Medlem

Är inte Nintendo Switch en barnkonsol?

Medlem
Skrivet av TarX:

Är inte Nintendo Switch en barnkonsol?

Är inte den där sortens inlägg barnsliga?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Är inte sortens barnsliga inlägg den där?


signatur

Niet.

Medlem

Är det över huvud taget moraliskt försvarbart att teasa på det sättet och sedan inte utannonsera ett nytt spel? Jag menar, det är väl de stora avslöjandenas mässa, där det ska släppas bomber? Jag hade gissat att företaget skulle sjunka som en sten i 90 % av fansens ögon om det visar sig handla om nån remake eller port där det liksom inte är nåt nytt material. Men jag kanske har fel, folk kanske nöjer sig med pyttegrejer?

Medlem

Fallout 5: Newer New York?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

FO4 var en riktig jäkla besvikelse. Blivit så prisat till skyarna och när jag köpte det möttes jag av en riktigt brun konsolport.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ni hänger ju inte med folk ...

"Fallout: Battle Royale" - så klart.

The first single player Battle Royale experience, now on Nintendo Switch!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Klart som fan att det är till Switch.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av neocon:

Fallout New Vegas 2 av Obsidian såklart!

Nja, tror inte det. Den här tweeten var typ 30 minuter efter streamen började:
https://twitter.com/Obsidian/status/1001495817184661504

Medlem

Fy fan vad besviken man kommer bli om det är en sketen portning till switch...alltid älskat fallout världen, tummar och stortår håller jag att det är något nytt.

Medlem

"är det en jävla Switch-port av Fallout så spränger jag E3"

Nu kan du spela Mario a la Dragonborn i Fallout 4 med Yoshi som pet och Bowser som huvudboss.

Medlem

Finns ju så många ställen som hade varit jäkligt kul att leka med i Fallout-universumet...

-Mera västkust, var ett tag sedan nu? (SF, LA, SD?)
-Seattle? (Nära till Kanada och vattenvägen västerut till Kina (utöver Alaska, givetvis), bör ha funnits lite aktivitet där runt 207x?)
-Detroit? (Med tanke på mängden fordonstillverkare kan det bli intressant?)
-Florida? (Antingen Miami och/eller Tampa+Orlando (Cape Canaveral!)?)
-Texas/NM/Arizona och Mexiko? (Något lite nytt, Mexiko nämns väl inte särskilt mycket i FO, afaik?)

Jag vill inte sälla mig till skaran cyniker och skeptiker, inte än... snälla Bethesda, "#¤% inte upp det här nu.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fallout: Labo! Bygg din egen Powerarmor av kartong och styr din karaktär i spelet med den

Medlem

Gillar också fallout men har inte spelat ut 4an än fast jag köpt "stora paketet" med alla dlc osv.
Spelet är så gräsligt pga den uråldriga motorn.
Har verkligen inte åldrats med värdighet, fallout 4 är en sminkad gris.

Ny motor nu! Om det skiter sig med den stora moddsupporten, ja det kan jag ta men det fungerar inte längre.
Samma sak.gäller elder scrolls, går som inte få ett seriöst intryck i den fantasyvärlden.
Skyrim var ett skämt och hela elderscrolls har blivigt ett skämt efter the witcher 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag hatar Bethesda och deras mjölkerier. Fel att skapa och släppa lite nytt material. Inte ens till de spel de väl släpper, har de släppt särdeles mycket material imo.
Osar måttlighet och halvdant över allt de gjort sen TESO, tycker jag.
Som alla studios när de börjar nå ut till en för stor publik... tyvärr. Man tycker ju folk borde bli ödmjuk av framgång istället.

För att deras spel ska fungera bra så behöver man även ha moddar som är skapade av deras community eftersom att de själva inte klarar av att fixa sina problem. Kolla bara Switch porten av Skyrim, det spelet har exakt samma buggar som spelet hade vid release av PC versionen. Nej Bethesda har gjort sitt för min del, har aldrig varit ett stort fan av deras spel men nu på senaste så har det börjat kännas pinsamt i hur de driver sina egna IP:s.
Däremot som distributör så tycker jag att de har gjort bra saker, men då är de ju däremot inte utvecklare.

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Gillar också fallout men har inte spelat ut 4an än fast jag köpt "stora paketet" med alla dlc osv.
Spelet är så gräsligt pga den uråldriga motorn.
Har verkligen inte åldrats med värdighet, fallout 4 är en sminkad gris.

Ny motor nu! Om det skiter sig med den stora moddsupporten, ja det kan jag ta men det fungerar inte längre.
Samma sak.gäller elder scrolls, går som inte få ett seriöst intryck i den fantasyvärlden.
Skyrim var ett skämt och hela elderscrolls har blivigt ett skämt efter the witcher 3

Fast inte bara modsupport. Inga fler items ute på marken, ingen värld som kan ändra på sig, inget dynamiskt.
Bethesdas problem uppstår ur spelen de väljer att göra inte hur deras motor ser ut.

Fallout 4's problem var helt orelaterade till spelmotorn, det vet alla.

Medlem

"är det en jävla Switch-port av Fallout så spränger jag E3".

You can do it!

Medlem
Skrivet av Lippen:

Denna bild dök upp på reddit, så kanske switch port

https://i.imgur.com/X0KyUPB.jpg

Crap, så det är alltså Fallout 3 Anniversary till Switch... Suck. Episk suck. Kosmisk suck.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

You so stupid. Det är Fallout New Vegas 2, notera den native american uppe i bilden, New Vegas är det enda spel i serien som haft det. Så nu kan ni sluta spekulera.

Och en fallout 3 port till Switch hade varit nice. Dom får gärna porta alla Bethesta spel till switch, I would buy them all AGAIN! Morrowind på Switch

Medlem

@robbis: What..

vet ej om du trollar men liknande loading screens med hövdingen i toppen finns även i 3an samt 4an.

Även att det skulle vara new vegas 2 har skjutits ner då Obsidian sagt att dem ej är delaktiga.

Medlem

@eld: det går säkert att lösa.
Vi kan väll säga uppdaterad motor.
Hela spelet känns iaf ulåldrigt och fungerar dåligt. det behövs en rejäl uppdatering.
Det var det jag menade jag kan ta att vissa saker går om intet bara nått förändras.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Tehlamah: är inte dom som äger rättigheterna till new vegas. Dom gör ju bara egna spel nästan nu dessutom.

KoP
Medlem
Skrivet av whoo:

Exakt min tanke. Hajar inte varför ”alla” börjat med att announca flera veckor innan?

För att dom vill att folk ska slänga sig på förbokningsknappen så tidigt som möjligt. :/

Medlem

Jag förstår inte varför folk är så taggade på att de ska använda sig av en ny motor. Om det sker så kommer ju modsupporten med största sannolikhet bli sämre och det skadar definitivt alla spel som bethesda skapar eftersom de har en tendens att utveckla halvfärdiga produkter.

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag hatar Bethesda och deras mjölkerier. Fel att skapa och släppa lite nytt material. Inte ens till de spel de väl släpper, har de släppt särdeles mycket material imo.
Osar måttlighet och halvdant över allt de gjort sen TESO, tycker jag.
Som alla studios när de börjar nå ut till en för stor publik... tyvärr. Man tycker ju folk borde bli ödmjuk av framgång istället.

Låter ju nästan som du kräver att de ska släppa spel som inte är färdiga så att du kan komplettera det med 'nytt material'.
Bethesdas spel är ju så fullsmockade med innehåll när de släpps att man knappt kan gå två meter utan att stöta på något nytt även om det inte alltid är meningsfullt innehåll.
Problemet med dem är väl kanske snarare att de nog har världens modvänligaste spelmotor och att de numera räknar kallt med att spelarna själva ska hålla liv i spelen med moddar.

Medlem

@Sillgam:

Varför skadar de moddarna? I och med Bethesda's "Creation Club" så lär de garanterat släppa verktyg så att folk kan göra moddar enkelt, för Bethesda vill att folk ska göra moddar till deras spel. Vissa moddar får foten av olika anledningar men det hör inte hit.

123
Skriv svar