"Nya" Resident Evil 2 sägs göras i Resident Evil 7-motorn

Robot
"Nya" Resident Evil 2 sägs göras i Resident Evil 7-motorn

Ska vi äntligen få se det på E3?

#capcom, #resident-evil-2


Medlem

Låter trevligt.

Tror dock de kommer visa det under TGS om något, och ett släpp till vintern.

Medlem

Överaxeln ? Please no, och är det mot förmodan det så hoppas jag verkligen det är slow-pace och mer horror och inget RE4,5,6.

Medlem

2:an som enligt mig är det bästa i serien! Ser jag framemot

Men undra vilka personer de kommer skanna ansiktena på, då RE Engine använder den tekniken för att uppnå verklighetstrogna karaktärer!

Hype!


signatur

Nämen!

Releasehästryttare

Eftersom de enbart pratar prestandan på sonys maskin så blir man ju fundersam om spelet blir exlusivt, hade ju varit grymt tråkigt om det inte kommer till xbone, switch och pcn.

Medlem

Längtar som tusan.......


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det är bra att det blir modern kameravinkel likt de nyare RE spelen. Vill inte gå tillbaka till 90 talet på det viset.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är det verkligen sån prestandaskillnad? 1080p @30fps på vanliga PS4 och 2160p @60fps på PRO? Det är stor skillnad i både upplösning och fps där

Jag hade köpt om det vara 1080@60 respektive 2160@30.. men men

Medlem

Vore coolt med ett förstaperson-läge om dom ändå kör på RE7-motorn. Se RE2 ur lite andra perspektiv liksom

Medlem

Hoppas till gudarna att de inte förstör kameravinkeln nu, det är lite det som är charmen med Resident Evil 1-3 och Code Veronica. Blir det som de andra skiten så blir jag sjukt besviken. Dock, blev lite sådär när jag fick veta det var en remake och inte en remastered. Resident Evil 2 ska man inte ändra på, den är ju den bästa i serien i min mening.

Sen att PS4 bara får 30fps är dåligt, tycker de borde iallafall försöka få upp till 48fps. Det är mer accepterande än 30fps.

Medlem

@rewoX: skulle säga samma sak. Pro är väl inte åtta gånger så kraftfull som icke Pro?

Medlem

Spännande. Hoppas det blir bra och de inte pajat stämningen och mystiken som fanns överallt i 2an


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar