Kritikerkåren enig – Wild West Online är skräp

Robot
Kritikerkåren enig – Wild West Online är skräp
Medlem

Köpte största utgåvan då jag hade stora förhoppningar om detta. Tack och lov så hade de öppet återköp om man gjorde detta innan ett visst datum efter första alfan. Man kunde direkt konstatera att spelets motor känns på tok för begränsad för deras planer.

Nej man får hoppas på att Red Dead Redemption 2 nån gång släpps till PC...

Medlem

Inget oväntat, direkt. Spelet använder samma hemgjorda engine som användes i Hammerpoint Interactives ökända skitspel The War Z (numera känt som Infestation: Survivor Stories), och det tisslas och tasslas om att Hammerpoints vd Sergey Titov är involverad i Wild West Online, något som 612 Games varken bekräftat eller dementerat. Dock är deras kreativa chef är vän med Titov på Facebook.

Källa från en sammanfattning på Kotaku.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Haha, hade varit konstigt om annat. Såg redan efter första videon att det var på väg mot sopkorgen.

Medlem

Wow, redan?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

KoP
Medlem

Så kan det gå när man inte brinner för att göra bra spel. Då blir det pannkaka.

Medlem

Insåg detta redan från början. Nightshade motorn i sig sa allting för mig.

Ironiskt. Att detta inte blev ett Early Access spel och bara släpptes som ett fullt spel är helt bortom all logik, så extremt äckligt gjort så jag mår fan illa.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Inget oväntat, direkt. Spelet använder samma hemgjorda engine som användes i Hammerpoint Interactives ökända skitspel The War Z (numera känt som Infestation: Survivor Stories), och det tisslas och tasslas om att Hammerpoints vd Sergey Titov är involverad i Wild West Online, något som 612 Games varken bekräftat eller dementerat. Dock är deras kreativa chef är vän med Titov på Facebook.

Källa från en sammanfattning på Kotaku.

Väntar bara på att Titov.. öh jag menar... Hammerpoint börjar hota folk som skrivit negativa kommentarer om spelet.

Medlem

@Tapiwen: Men det var väl ett Early Access från början?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skribent

Föga förvånande med tanke på vem som uppenbarligen ligger bakom det.

Medlem

@T.Mani: Ne inte vad jag vill minnas. Det var väl mest som alpha bara? Och så vitt jag vet gick det aldrig ur alpha-stadiet innan det släpptes på Steam. Så det som sägs vara "fullversionen" på steam just nu är egentligen bara ett spel som är i alpha med en fullständigt spel stämpel på då det inte är i EA.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Inte förvånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Cool idé men man såg ju på de första filmerna att det förmodligen inte skulle bli bra, såg stelt ut.

Medlem

Vad förväntar man sig av WarZ skaparna? xD
Körs ju till och med på samma motor.

1
Skriv svar