Sjövilt! Stora Sea of Thieves-uppdateringen hissar segel

Robot
Sjövilt! Stora Sea of Thieves-uppdateringen hissar segel

1,4 GB tunga Hungering Deep-patchen är här.

#rare, #sea-of-thieves, #windows-10, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Ska bli kul att kolla in det nya, många bra mindre grejer med i uppdateringen förutom eventet. Hungering Deep eventet håller på i två veckor, och sen börjar weekly events att rulla mellan de stora uppdateringarna. Så nu kommer det finnas mer och mer att göra framöver.


signatur

Jump in.

fue
Medlem

Så. Värt att köpa om man hittar det för typ 330 kr?

Ger det ett försök

Medlem
Skrivet av fue:

Så. Värt att köpa om man hittar det för typ 330 kr?

Ger det ett försök

Kör det via det dära xbox live pass thingy grejjen. 100kr i månaden så kan du spela det (och andra spel). Om du är som de flesta andra är spelet kul i 20-30-40-50h sisådär, sedan meh. Vilket en gamer lätt hinner på en månad. Sedan bara cancela nästa månad.
Har du inte använt den tjänsten innan så får du rent av 14d gratis trial.

eld
Medlem

Ett monster, trummor, megafon och ett gäng cosmetics.

Fast nu kan vi fira med att sea of thieves har 4 olika monster istället för 3!

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Dka bli kul att prova


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Hade en sjukt rolig runda igår där jag och min bror precis hade gjort klart uppdraget och spawnade in i en ny server. Vi seglade till där man ska spawna bossen för att se om det är någon som är sugen på att dra igång eventet.

Såg en galleon där med segel uppe och antog att de väntade på fler spelade så började segla dit, men när vi närmade oss så såg vi att striden redan var igång och att de hade en extra besättningsmedlem. Så nu var striden igång!

Efter en del stridande och "oh-shit" tillfällen så fick erbjudandet att hoppa upp på deras båt för att ta lite plankor då vi helt klart inte var nog förberedda! Men ack så han vi inte utan vår båt kapsejsade och vi fick i panik simma till den andra båten och hjälpa dem.

Efter en stund besegrade vi den och alla sju började jubla och dansa. Sedan fick vi lift tillbaka för att hämta ut vår vinst där vi på vägen fortsatte med firandet och drickandet. Sedan när vi parkerade båten såg vi att det stod två andra sloops där som även de höll på med andra delar av uppdraget.

Vi alla samlades på stranden och sedan efter en stund så vinkade vi av och stack till vår nya båt. Detta var ett av de mer spännande/roliga ögonblicken inte bara i SOT men även i sin karriär som gamer.

Finns flera berättelser bara det senaste dygnet där man stött på mer trevligt folk nu där man hjälps åt, speciellt när alla samlas med flera båtar som var sällsynt tidigare.

Så även om man kan anse att det var lite content så är det själva resan och upplevelsen man ska ta till vara på, så rusa inte igenom det.

Medlem

@anon_646: Senaste gången jag provade spela SOT i PUG (blir så utan kompisar som spelar) så loggade en kille på, var missnöjd med dåvarande uppdrag och hämtade en krutdurk och sänkte skeppet. Blev av med allt jag samlat på mig. Så nej, SOT är ett SP spel för mig.


signatur

I drank what?

Medlem

Småkollar nyheter kring SoT för att se vad som händer med det och om det någonsin blir värt att skaffa det (hittills, NOPE). Enda anledningen till att jag ens lägger en kommentar är till nyheten och dess info. 1.4gb TUNGA uppdatering.....? Sen när blev en uppdatering på 1.4 tungt?

Letar inte bråk, ställer mig bara frågandes

Inaktiv
Skrivet av Bulletblues:

Småkollar nyheter kring SoT för att se vad som händer med det och om det någonsin blir värt att skaffa det (hittills, NOPE). Enda anledningen till att jag ens lägger en kommentar är till nyheten och dess info. 1.4gb TUNGA uppdatering.....? Sen när blev en uppdatering på 1.4 tungt?

Letar inte bråk, ställer mig bara frågandes

Tekniskt sätt så har energi även massa (E=MC^2) Så ja information väger faktiskt också något

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

@Threezool: Senaste gången jag provade spela SOT i PUG (blir så utan kompisar som spelar) så loggade en kille på, var missnöjd med dåvarande uppdrag och hämtade en krutdurk och sänkte skeppet. Blev av med allt jag samlat på mig. Så nej, SOT är ett SP spel för mig.

Ja PUGs ger väldigt blandade upplevelser, iaf om man gör dem genom spelet men man har bättre chanser att hitta bra folk om man kör genom Sea Of Thieves officiella slack kanal eller deras klubb på Xbox appen där man kan söka efter likasinnade personer i LFG-verktyget.

Jag kör mest solo också så att man själv kan välja vad man vill köra men kör även PUGs då och då för forten.

1
Skriv svar