Microsoft dementerar rykten om ny Crackdown 3-försening

Robot
Microsoft dementerar rykten om ny Crackdown 3-försening
Medlem

Det de visade på E3 förra året såg mediokert ut. Så de kanske insåg att de måste göra något om "världens mest kraftfulla konsol" ska konkurrera med Sonys och Nintendos exklusiviteter.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om de försenar/lägger ner det, när dom annonserade det var det mycket snack om förstörelsen och hur xbox skulle använda sin clound computing till det. På senare år har det varit knäpptyst om den tekniken och det dom visade på senaste E3 såg jag inte skymten av förstörelse annat än "förstörbara" objekt som oljetankar o sånt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Skulle inte förvåna mig om de försenar/lägger ner det, när dom annonserade det var det mycket snack om förstörelsen och hur xbox skulle använda sin clound computing till det. På senare år har det varit knäpptyst om den tekniken och det dom visade på senaste E3 såg jag inte skymten av förstörelse annat än "förstörbara" objekt som oljetankar o sånt.

De har sagt att förstörelsen enbart kommer vara i multiplayer (PVP, inte Co-op), och då gissar jag att det inte kommer finnas andra NPC'er, troligen blir banorna betydligt mindre än en hel stad så förstörelsen blir inte så resurskrävande som det kan låta. Spelet i sig kanske är 100 byggnader, men i MP är det kanske enbart 10 byggnader varav dessa kan förstöras, då skulle den förstörelsen inte vara speciellt svårhanterlig.

Skrivet av Eurogamer:

Microsoft's official blurb makes competitive multiplayer sound like a separate game that's included with the Crackdown 3 package:

Join with up to 10 agents online to tear the city apart piece by piece in a 100 per cent destructible multiplayer arena, available with your purchase of Crackdown 3.

Under E3 2017 så visade de inte något från PVP heller, det var bara story pve co-op stuff som inte kommer innehålla mer förstörelse än vad man såg.

Medlem

@Fuidama: så länge inte alla hundra byggnader rasar samtidigt borde det vara noll skillnad mellan tio och hundra på kartan. Att rasa EN byggnad är sjukt krävande, så krävande att de menar att de använt Azure för uträkningarna.

Medlem

Undra om de hinner visa molnets kraft innan generationen är över. Xbone skulle ju minsann bli fyra gånger kraftigare och slå de flesta moderna datorerna tack vare molnet, så lät det ju i alla fall för fem år sedan.

1
Skriv svar