Fallout 76 kanske inte blir den Rust-klon många befarar

Robot
Fallout 76 kanske inte blir den Rust-klon många befarar

"Jag tror inte att ni kommer bli besvikna."

#bethesda, #fallout, #fallout-76


Medlem

Hur skulle denna multiplayerfunktion kunna arta sig egentligen? Nån som har nån teori? Jag vet inte alls vilka banor man ska tänka i, har spelat så få multiplayerspel. Räknas Dark Souls som "multiplayer"?

Medlem

Undrar hur många som är betalade för att sprida rykten, allt för hypen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

borderlands fast fallout? ja tack

Medlem

är fan nervös på riktigt. Jag tyckte fallout 4 var ett utmärkt Far cry men ett uselt fallout. Hoppas på något för mig denna gång!

Geeks Gaming
Skrivet av Vercadi:

borderlands fast fallout? ja tack

What? Vart får du de ifrån?
Och jag hoppas inte för den multiplayern va riktigt dålig.

Medlem

Phew, hypen återställd! POGGERS


signatur

Meep!

Medlem

Multiplayer? Skip!

Medlem

Fallout 76 - Settlements Online

Medlem

Kan någon förklara vem Jason Schreier är? Har han någon sikt på insidan om hur spelet är eller spekulerar han bara? Står inte på hans twitter att han arbetar för Bethesda, utan Kotaku och med det så känns han ju inte så pålitlig då han inte kan stärka och bevisa sina argument?

För om han spekulerar han så skulle ju jag lika gärna kunna säga "Fallout 76 kommer bli ett pingpong spel."


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

KoP
Medlem

Ingen idé att spekulera sönder hjärnan kring detta spel. Det är bara vänta tills dom presenterar någon mera matnyttigt information kring spelet. Då kan man antingen hissa eller dissa.

phi
Medlem

Han får säga precis vad han vill men är det inte ett nytt singleplayer-Fallout (som dessutom är bättre än Fallout 4) så kommer jag att bli missnöjd.

Medlem

Tänk om det är en arenashooter fast med quests?

Medlem

Låter ju precis som Conan Exiles. Men kanske större population på servrarna. (och för oroliga, CE går att spela solo eller co-op utan andra spelare. Jag tror inte Bethesda kommer att avvika från det mycket.

Medlem

Men besvikelsen är väl främst över att det är multiplayer? Spelar väl ingen roll vilket spel det kommer likna, folk kommer ju förbli besvikna.

Medlem

Hmmm, det hypas åt alla håll i stackars hjärnan. Måtte dem göra något snyggt av det.

Day of the tentacle tidsmaskinen hade varit nåt. Ställer ni er på Fz vid dass på E3 så spolar jag ner lite frågor ?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Folk som blir upprörd över hur det potentiellt kan vara måste ta lite chiller piller.

Något Rust-liknande fast mer story/quest/RPG och AAA låter lovande. En studio med budget och erfarenhet kan nog göra mycket i den genren som inte redan gjorts. Alla existerande spel i det spejset är ju indie/lågbudget.

Ser mycket hellre den riktningen än The Elder Scrolls Online - Fallout.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hmmmm... väntar och ser vad som dyker upp på E3.

Men om det är ett multiplayer Fallout så får ni ha det så skoj.

Inaktiv

Om han inte tror att man blir besviken så får man anta att det betyder att de skrotat Creation Engine, upp till bevis Bethesda!

Jag har alltid velat ha multiplayer till Fallout så ryktena är i övrigt positiva. Vill inte ha något PvP-spel men 2-4 player co-op hade varit perfekt.

Medlem

Jag kommer foliehatta det här 100%

Spelet kommer vara always online + multiplayer kommer finnas precis som i rust.

Men i det här fallet så kommer det inte att existera moddar utanför bethesdas kontroll, det kommer enbart släppas/säljas via deras affär.
Kommer inte bli nå dedikerade servrar för då förlorar dom den kontroll dom vill ha över extra tillägg som moddar.

Bethesda har också hamnat i en identitetskonflikts trend, dom bajsar på den fanbasen som har gjort dem till vad dom är idag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser fram emot detta! Bethesda har aldrig gjort mig besviken!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kan någon förklara vem Jason Schreier är? Har han någon sikt på insidan om hur spelet är eller spekulerar han bara? Står inte på hans twitter att han arbetar för Bethesda, utan Kotaku och med det så känns han ju inte så pålitlig då han inte kan stärka och bevisa sina argument?

För om han spekulerar han så skulle ju jag lika gärna kunna säga "Fallout 76 kommer bli ett pingpong spel."

Ja han jobbar på Kotaku. Som jag förstod det så hade han ganska bra koll på Fallout 4 information innan det släppts, som han fick från någon som läser Kotaku.

Om han har lika bra koll nu återstår att se, men hade tydligen info om Fallout 4.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"Pip-(boy)". UT! HÄRIFRÅN!

Medlem

Förstår inte hajpen gällande Fallout. De första spelen var väl fina (och de har lämnat det konceptet för längesedan), men annars så har det enbart varit New Vegas som har var bra. Oftas så är det detta folk nämner också. Varför har spelserien ett så bra rykte? Vad är det: 50% hit? & 50% miss? Dessutom så är väl den nyare generationen inte så insatt i de gamla spelen? Tror det är New Vegas (och det är en spinoff) som alla har i huvudet och sedan glömmer allt annat. Lite som när man har minnet av en gammal film, men sedan när man ser den 20 år senare så märker man att den inte var så bra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av waeress:

Låter ju precis som Conan Exiles. Men kanske större population på servrarna. (och för oroliga, CE går att spela solo eller co-op utan andra spelare. Jag tror inte Bethesda kommer att avvika från det mycket.

Visst det går men det är ändå ett multiplayer spel. Det finns inga riktiga "Single player moment" som quests, dialoger, cutscenes och annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hajpen gällande Fallout. De första spelen var väl fina (och de har lämnat det konceptet för längesedan), men annars så har det enbart varit New Vegas som har var bra. Oftas så är det detta folk nämner också. Varför har spelserien ett så bra rykte? Vad är det: 50% hit? & 50% miss? Dessutom så är väl den nyare generationen inte så insatt i de gamla spelen? Tror det är New Vegas (och det är en spinoff) som alla har i huvudet och sedan glömmer allt annat. Lite som när man har minnet av en gammal film, men sedan när man ser den 20 år senare så märker man att den inte var så bra.

Kul spel och en skön värld att utforska med bra quests, fina dialoger och massa roliga val att göra.

Är väl inte mer än så. Finns inte något riktigt något liknande på samma nivå så inte konstigt att folk tycker om det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hajpen gällande Fallout. De första spelen var väl fina (och de har lämnat det konceptet för längesedan), men annars så har det enbart varit New Vegas som har var bra. Oftas så är det detta folk nämner också. Varför har spelserien ett så bra rykte? Vad är det: 50% hit? & 50% miss? Dessutom så är väl den nyare generationen inte så insatt i de gamla spelen? Tror det är New Vegas (och det är en spinoff) som alla har i huvudet och sedan glömmer allt annat. Lite som när man har minnet av en gammal film, men sedan när man ser den 20 år senare så märker man att den inte var så bra.

Fallout 2 är ju legendariskt inom spelvärlden och enligt mig det bästa RPG som någonsin gjorts. Det är tack vare det spelet som Fallout-serien fortfarande är så populär tror jag.
New Vegas var snarare ett bottennapp och något man vill glömma. Det spelet tillsammans med Fallout Tactics har fått mig att tillfälligt ge upp hoppet om ett bra Fallout.
Fallout 3 & 4 har lämnat mycket kvar att önska men har i alla fall lyckats fånga en gnutta av Fallout-andan och är ändå någorlunda bra spel. Även om de två spelen har haft många brister så har de ändå fått en att vilja utforska världen.

Medlem

Med tanke på att det snart är 7 år sedan Skyrim släpptes och att det tog 7 år från Fallout3 till Fallout4, så skulle jag inte hysa några större förhoppningar på ett nytt större Fallout-spel av Bethesda själva efter 3 år. Det här lär bli ett spel som ingen efterfrågar, ungefär som Rage 2.

Medlem

Ett otäckt rykte är att dom inte kommer tillåta externa mods utan bara creation club. I sådant fall har dom dödat spelet innan det är släppt.

Medlem

@BadMrBox: om dom gör rätt från början behövs det kanske inte så mycket moddar.
Moddar jag använder är ofta "förbättrings" moddar som rättar till saker som jag tror bethesta helt enkelt skiter i/slarvar för dom vet att det kommer moddas.
Nej dags för bethesda göra en cd projekt av fallout så är det lugnt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar