Vampyr släpps på tisdag, se lanseringstrailern redan idag

Robot
Vampyr släpps på tisdag, se lanseringstrailern redan idag

Life is Strange-studion prövar sina gothiska vingar.

#dontnod-entertainment, #vampyr


Medlem

Ser fram mot en recension.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Verkar helt klart intressant, kanske en sleeper hit i sommar?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Stör mig fortfarande lite på att huvudpersonen ser lite väl mycket ut som en random snubbe som bor på södermalm och spenderar på tok för mycket av sin copywriterlön på skäggvårdsprodukter/barberare men ser fram emot det ändå.

(alltså pga. att jag inte riktigt kan köpa det utan snarare får känslan av att en modern person transporterats tillbaka i tiden när jag ser honom).

eld
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Stör mig fortfarande lite på att huvudpersonen ser lite väl mycket ut som en random snubbe som bor på södermalm och spenderar på tok för mycket av sin copywriterlön på skäggvårdsprodukter/barberare men ser fram emot det ändå.

(alltså pga. att jag inte riktigt kan köpa det utan snarare får känslan av att en modern person transporterats tillbaka i tiden när jag ser honom).

https://en.wikipedia.org/wiki/Undercut_(hairstyle)

Medlem

Mycket spännande att äntligen få spela det.

Life is strange teamet som gör vampyr actionrollspel liksom?

Medlem

Jag reserverar rätten att förbehålla mig skeptisk. Gameplay ser inte så imponerande ut, tyvärr. Installerar nog hellre om Bloodlines igen.


signatur

I drank what?

Medlem

Köpte spelet i går för 291:- till Steam o väntar på nyckeln. Efter att ha klarat Detroit: Become Human så hungrar jag efter mer nytt i spelväg. Tagit fram Heavy Rain igen nu emellan dessa spelsläpp till PS4 som jag aldrig klarat o spelet växer faktiskt. Det är ju riktigt bra. Fattar inte varför jag lade det åt sidan när jag köpte det 2016. Ska bli spännande att se vem mördaren är o jag börjar närma mig slutet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag är fullt medveten om vad en undercut är och att det var en populär frisyr på den tiden, det jag inte köper är undercut+skäggkombinationen som den ser ut på just den här karaktären, visa mig EN bild från den tiden på en person med den frisyren + skägget (foto eller tecknad) så kan jag nog köpa det, har letat men inte hittat.
(säger inte att det inte fanns NÅGON 1918 med det utseendet, påpekar bara att det får mig att tänka mer på moderna män än en man år 1918 då den kombon inte verkar höra till vanligheterna, och det är negativt för mig när det gäller inlevelsen).

Medlem

Hade säkert kunnat vara kul om man hade fått bygga sin egen figur. Som det nu är tror jag att jag står över.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Jag är fullt medveten om vad en undercut är och att det var en populär frisyr på den tiden, det jag inte köper är undercut+skäggkombinationen som den ser ut på just den här karaktären, visa mig EN bild från den tiden på en person med den frisyren + skägget (foto eller tecknad) så kan jag nog köpa det, har letat men inte hittat.
(säger inte att det inte fanns NÅGON 1918 med det utseendet, påpekar bara att det får mig att tänka mer på moderna män än en man år 1918 då den kombon inte verkar höra till vanligheterna, och det är negativt för mig när det gäller inlevelsen).

Konstig sak att störa sig på. Om det är något du ska störa dig på, så är det snarare att spelet ser sjukt tråkigt ut för att vara ett vampyrspel.

https://www.twitch.tv/videos/262365105?t=15m54s

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Konstig sak att störa sig på. Om det är något du ska störa dig på, så är det snarare att spelet ser sjukt tråkigt ut för att vara ett vampyrspel.

https://www.twitch.tv/videos/262365105?t=15m54s

Såååå konstigt är det väl inte att störa sig på att något i ett spel i historisk miljö känns otidsenligt? Men men!

eld
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Jag är fullt medveten om vad en undercut är och att det var en populär frisyr på den tiden, det jag inte köper är undercut+skäggkombinationen som den ser ut på just den här karaktären, visa mig EN bild från den tiden på en person med den frisyren + skägget (foto eller tecknad) så kan jag nog köpa det, har letat men inte hittat.
(säger inte att det inte fanns NÅGON 1918 med det utseendet, påpekar bara att det får mig att tänka mer på moderna män än en man år 1918 då den kombon inte verkar höra till vanligheterna, och det är negativt för mig när det gäller inlevelsen).

Nej, kombon var inte vanlig, folk rakade skägget en hel del på den tiden. Men det gick att hitta!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Jag är fullt medveten om vad en undercut är och att det var en populär frisyr på den tiden, det jag inte köper är undercut+skäggkombinationen som den ser ut på just den här karaktären, visa mig EN bild från den tiden på en person med den frisyren + skägget (foto eller tecknad) så kan jag nog köpa det, har letat men inte hittat.
(säger inte att det inte fanns NÅGON 1918 med det utseendet, påpekar bara att det får mig att tänka mer på moderna män än en man år 1918 då den kombon inte verkar höra till vanligheterna, och det är negativt för mig när det gäller inlevelsen).

Han ser helt tidsenlig ut, jag tror ditt problem är det faktum att moderna hipsters har lånat looken från vintagemode, det är halva poängen med stilen.

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Konstig sak att störa sig på. Om det är något du ska störa dig på, så är det snarare att spelet ser sjukt tråkigt ut för att vara ett vampyrspel.

https://www.twitch.tv/videos/262365105?t=15m54s

Slötittade lite på klippet. Det verkar inte direkt top of the line när man tittar grafik osv, men jag hoppas story och hur den berättas väger upp. Har ganska höga förväntningar av Dontnod efter att ha spelat igenom LiS tidigare i år. Ett av de bästa spelen jag spelat. Tänkte först att jag skulle köpa det till mig själv på release-dagen eftersom jag fyller år då, sen kom jag på att jag inte tänker slänga pengar i sjön bara för att jag fyller år - avvaktar tills en FZ-recension dyker upp

Medlem

Combat ser riktigt tafflig ut, och det verkar vara det som är det enda gameplay. Verkar vara en blandning av den nya titeln Thief, med en sämre variant av Arkham Asylum-stridsystemet, och i övrigt förlitar man sig på "power upgrades" och en story.

Så allt hänger egentligen på handlingen och röstskådespeleriet. Eftersom "RPG"-elementet är såpass tunt.

Osar flopp för mig.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar