Bioware bekräftar – Anthem kommer visa combat och story under E3

Robot
Bioware bekräftar – Anthem kommer visa combat och story under E3

Kika på en teaser redan nu.

#anthem, #bioware


Medlem

Bra teaser antar jag. Det jag vill mest av Anthem är typ Halo 1 känslan.

Medlem

Hoppas det blir bra, men blir det en grindfest som Destiny så hoppar jag över.

Medlem

"-Something is out there. It wants to destroy us all..."

Medlem

Haha, du hann före.

Medlem

Oh, har aldrig sett fram emot ett E3 så mycket som i år!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Oh, har aldrig sett fram emot ett E3 så mycket som i år!

Jag är nog beredd att hålla med. Brukar dessutom aldrig bli hypad av e3 alls normalt! Detta har vi nog till enormt stor del att tack CD Projekt Red för. Inget sabla Gwent 3D nu!!!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hej och välkommen till Hajp!

Avstängd

@Kajlie: tjipp, tjipp som vi säger här i Karlstad...

Medlem

Så lågt Bioware har sjunkit.. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Jag är redan besviken... Detta är inte vad jag vill ha från Bioware, alls. Göra en trött looter-shooter a la Destiny känns lika intressant som utomhusbingo i Folkets Park. Gäsp någon?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag är redan besviken... Detta är inte vad jag vill ha från Bioware, alls. Göra en trött looter-shooter a la Destiny känns lika intressant som utomhusbingo i Folkets Park. Gäsp någon?

Mmhmm, 2007 känns som ett tag sedan nu.

Enda hoppet är att EA fick tänka om efter Battlefront 2 fiaskot och att de satsat mer på kvalitet, istället för vad som ser ut att vara en dryg Borderlands kopia. Svårt dock att designa om spelet om det nu var gjort för grind och lootboxes från början. Aja, bara som vanligt att förbereda sig på det värsta och hoppas på det bästa.

Medlem

Det är väl Anthem, Cyberpunk 2077, och fallout 76 som man ser mest fram emot på e3.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fick en del Destiny vibbar, vi får väl se vad det blir utav detta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vi har knappt sett något av spelet. Men folk börjar redan kritisera EA och Bioware? Detta verkar ju inte vara så mycket värre än allt annat som finns därute?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vi har knappt sett något av spelet. Men folk börjar redan kritisera EA och Bioware? Detta verkar ju inte vara så mycket värre än allt annat som finns därute?

Du glömde att det är tufft att bara hata på internet. Har du inget vettigt att säga, kan du alltid slentrian-hata lite

Inaktiv

Absolut mest efterlängtade spelet på kartan. Hade varit så kul om BioWare med Anthem visade hur ett RPG ska göras då denna genre varit ganska död i en 15år.

Medlem

Är inte jättesugen på ännu en Destiny-utmanare, men Bioware är Bioware och vi får se hur långt det räcker.

Medlem

Om Anthem bara är så bra som D1 var vid release så kommer D2 tappa massor med spelare

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Om Anthem bara är så bra som D1 var vid release så kommer D2 tappa massor med spelare

D1 var inte bra vid release?

Medlem

Säger som jag brukar: Har aldrig förstått att Bioware skulle vara så berömda för sin "story". Tyckte inte ens ME1 och de gamla titlarna var så imponerande storymässigt, men världarna de skapade däremot, det var grejer. ME-storyn var rätt bläh egentligen, men världen höll Star Wars-klass. Tyckte inte kotor-storyn ens var sådär överväldigande, men världen de skapade, med mer gråskala, ett spel som faktiskt var överlag ett riktigt bra SW-spel...
...men det var ju med personal som sedan länge slutat. Många har ju gått sedan de inte fick göra det SWTOR de började göra. Följer en del av dem på G+ fortfarande. Men stackare om de tvingats in i EA:s generic shooter-stall för att förtvina och stelna (ännu mer) precis som DICE.
Det sorgliga är ju att EA sitter där på en helt fantastisk motor och ändå blir det Meeeeh-reaktion varje gång. När man ser Battlefront 1/2 tänker man ju att "det här kan fan inte misslyckas" och sedan spelar man det och gäspar. NFS... Förr var ju ändå 1/3 av dem de bästa action-racers man kunde få. Nu är det många av den som inte ens stödjer ratt. Hur tänker de?

Medlem

Kan ju inte bli större besvikelse än Destiny2.

hoppas jag...

Medlem

Oh, längtar verkligen! Ska bli kul och se!

Inaktiv
Skrivet av ulrik.borg:

Säger som jag brukar: Har aldrig förstått att Bioware skulle vara så berömda för sin "story". Tyckte inte ens ME1 och de gamla titlarna var så imponerande storymässigt, men världarna de skapade däremot, det var grejer. ME-storyn var rätt bläh egentligen, men världen höll Star Wars-klass. Tyckte inte kotor-storyn ens var sådär överväldigande, men världen de skapade, med mer gråskala, ett spel som faktiskt var överlag ett riktigt bra SW-spel...
...men det var ju med personal som sedan länge slutat. Många har ju gått sedan de inte fick göra det SWTOR de började göra. Följer en del av dem på G+ fortfarande. Men stackare om de tvingats in i EA:s generic shooter-stall för att förtvina och stelna (ännu mer) precis som DICE.
Det sorgliga är ju att EA sitter där på en helt fantastisk motor och ändå blir det Meeeeh-reaktion varje gång. När man ser Battlefront 1/2 tänker man ju att "det här kan fan inte misslyckas" och sedan spelar man det och gäspar. NFS... Förr var ju ändå 1/3 av dem de bästa action-racers man kunde få. Nu är det många av den som inte ens stödjer ratt. Hur tänker de?

Mass Effects story är inte någonting märkvärdigt, långt ifrån deras bästa spel. KotOR däremot har nog den bästa storyn i ett spel någonsin och det är något jag vet att jag inte är ensam om att tycka.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Detta verkar ju inte vara så mycket värre än allt annat som finns därute?

... och det är inte lite av problemet här eller? Kollar man tillbaka på Biowares produktkatalog så är det patetiskt.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Du glömde att det är tufft att bara hata på internet. Har du inget vettigt att säga, kan du alltid slentrian-hata lite

Eller så finns det genuin kritik, som man inte får uttrycka för då "hatar" man.

Medlem

@anon_319742: Trollar du? På vilket sätt har RPG genren varit död i 15 år med spel som Divinity, Mass Effect, Dragon Age, The Witcher, Pillars of eternity, Wasteland 2, Fallout new vegas, dark souls o.s.v.?

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

@veckans: Trollar du? På vilket sätt har RPG genren varit död i 15 år med spel som Divinity, Mass Effect, Dragon Age, The Witcher, Pillars of eternity, Wasteland 2, Fallout new vegas, dark souls o.s.v.?

De spelen du nämner bevisar mitt påstående. De är verkligen inga bra RPGn och vissa av dem är rent av usla.
De enda undantagen jag kommer att tänka på är Divinity: Original Sin 1&2 samt möjligtvis Borderlands om man kan kalla det RPG.

Medlem

@anon_319742: du tycker alltså att flera av dem är rent usla som rpg samtidigt som du ger beröm till borderlands? Sluta trolla. Nämn gärna några exempel på alla rpg som kom för minst 15 år sedan som bevisar ditt påstående.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

@veckans: du tycker alltså att flera av dem är rent usla som rpg samtidigt som du ger beröm till borderlands? Sluta trolla. Nämn gärna några exempel på alla rpg som kom för minst 15 år sedan som bevisar ditt påstående.

Jag tror det är du som är trollet, Borderlands är ett väldigt bra spel om än inte ett riktigt RPG. Med riktigt bra RPG menar jag Fallout 2, Morrowind, Neverwinter Nights & KotOR. Alltsedan dess så har RPGn över lag dummats ner, tappat RPG-element, fått sämre story, karaktärer och gameplay etc. T.ex. allt som Obsidian rört vid har blivit sämre än föregångarna.

12
Skriv svar