State of Decay 2 får en säck med data i form av en 20 GB patch

Robot
State of Decay 2 får en säck med data i form av en 20 GB patch

Stabilitet och bättre uppkoppling utlovas.

#state-of-decay-2, #undead-labs, #xbox


Medlem

Saknar förmågan att kunna barrikera in sig med trä och plank. Det vill jag de ska lägga tillbaka direkt.

Och att upplösningen får de gärna på PC ändra ifrån 720 till 1080. Får ändra själv just nu i engine.ini. Samt ta bort deras gaussian filter som suddar ut hela spelet för att deras AA implementering suger.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Saknar förmågan att kunna barrikera in sig med trä och plank. Det vill jag de ska lägga tillbaka direkt.

Och att upplösningen får de gärna på PC ändra ifrån 720 till 1080. Får ändra själv just nu i engine.ini. Samt ta bort deras gaussian filter som suddar ut hela spelet för att deras AA implementering suger.

Japp! Och att få medlemar att "häcka outposts" riktigt. Kunna "save/utgå" aktuell "grupp" på/från stället, oberoende av/till andra i communityn.

Medlem

Does not make sense...

@Jaxalot Reagerade på upplösningen igår faktiskt. Fixade det nu, ser mycket trevligare ut!.

Udda att ett spel 2018 har en inställning för upplösning "Current desktop" men ändå gick det i 720 ist för 1080. Den kanske tror min PC är en Xbox. Men det är väl typiskt MS att behandla sina kunder som en skock idioter som inte får någon kontroll över sin egen dator, för deras eget bästa....

Medlem

@Lognoreng: Det ska väl vara "lika" mellan xbox och PC.

Är så trött på att behöva konfigurera spel själv till egen anpassning nu för tiden. Edit; menar alltså config filer till motorn e.g.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Men annars är det bra/kul eller?


signatur

Niet.

Avstängd
Skrivet av Theade:

Men annars är det bra/kul eller?

Det är bland dom bästa. Själv är jag ett Fallout, TES, DayZ freak. Om du tycker om never ending stories, spel som kräver hela din uppmärksamhet, om du vill ha möjlighet till ett "utdraget", nära på obegränsat med uppslag, planerande, nya "twist to it"? Om du tycker om att samla och långsiktigt bygga, skapa "ett scenario", som en roadmovie skulle man kunna likna det vid, har du den approachen, gillar den typen av spel? Köp det.

Nämde tidigare att spelet har en så unik/markant social ton (typ Sims) att det "verkar" av sig självt på ett oerhört märkligt sätt. Jag älskar det. Kan sitta, strutta runt, bara iaktta omgivningen i timmar, något helt nytt för mig. Vissa element (atmosfär) påminns i DayZ.

Men att en medlem i min community överger mig för att hon fått nog av vår situation? (Hon fegade ur.) Eller att efter katastrofen då slutar (jag) att prata? (pga depression.) Osv. Osv. Ytterligare en ny del till det hela tiden? Du hittar inte något liknande någon annanstans.

Trehundra pix!

P.S. Spelar singelplayer, ingen kunskap om co-op.

Medlem

Är det 20 Gb nya data som laddas ner eller är det som med vissa spel att hela spelet laddas ner igen ihop med lite nytt patch material.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Är det 20 Gb nya data som laddas ner eller är det som med vissa spel att hela spelet laddas ner igen ihop med lite nytt patch material.

patchen är 1 GB

Medlem
Skrivet av Theade:

Men annars är det bra/kul eller?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Lite sugen på att köpa nu efter patchen. Gillade gameplay loopen i första även om det kunde bli lite enformigt och budgetkänslan gav spelet sin charm, det kändes opolerat på ett ärligt sätt

Medlem

Väntar lite till med att köpa spelet.
Har inte kört igenom Far Cry 5 ordentligt än.

Så många spel, så lite tid :/

Medlem

Håll ett öga på Micro crap store appen när det gäller uptades. Min började patcha upp ca 10 gig sedan dog typ appen. Testade med alla möjliga lösningar online för Mircrosoft store appen. Men det slutade med att jag fick lov att ta bort spelet helt. Och tanka hem det hela på ny kula. Kan lägga till att om man inte sitter på fiber uppkoppling så svider det.....

Annars så är spelet väldigt underhållande med ett gäng polare eller Singel.

1
Skriv svar