Activision börjar stänga ner onlinestödet för Guitar Hero Live

Robot
Activision börjar stänga ner onlinestödet för Guitar Hero Live

Du har fram till december på dig att lira vissa spellägen.

#guitar-hero, #musikspel, #rock-band


Medlem

Så synd att Activison förstörde denna genren.

Medlem

Gitarrerna till GH Live var ju skjukt dåligt byggda. Plastigt och dåliga brytare på strängknapparna.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Upp som en sol....

Synd. GH var ju sjukt kul faktiskt. Har en gitarr till Wii-t och köpte ett GH på lokala secondhandbutiken för nån vecka sedan.
Inget jag spelar dagligdags, men jag gillar ändå själva grejen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UncleJack:

Gitarrerna till GH Live var ju skjukt dåligt byggda. Plastigt och dåliga brytare på strängknapparna.

Jag gillade ändå upplägget, att ha två parallella knappar om 3. Kändes mer som att ta ackord.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Gillade också dem! Riktigt skönt och både lättare och svårare än de tidigare knapparna.
Men hade två gitarrer varav den ena funkade fint, men den andra hade ett problem där knapparna dubbelregistrerade vid tryckning, så det var ospelbart. Lämnade in den och fick en lika dålig två gånger, sen tröttnade jag.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Nog för att jag spelar musikspel, dock inte de där utan Rocksmith, bra mycket roligare och så har man ju faktiskt nytta av det också ^^

Medlem

Tyckte hela live-film upplägget stank ruttet 90-tal.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar