Inför E3 – Från Microsoft kräver vi bara en enda sak: spel

Robot
Inför E3 – Från Microsoft kräver vi bara en enda sak: spel

Microsoft har världens kraftfullaste konsol. Nu är det dags att visa det också.

#e3, #e3-2018, #microsoft, #windows-10, #xbox-one


Medlem

Min känsla är att det kommer att bli som alla tidigare år. Phil Spencer slår på stora trumman och säger att det kommer att bli deras största E3 hittills, men så slutar det i besvikelse som vanligt...

Medlem

Jag har en Xbox one X, och hoppas verkligen dom har något att presentera som kräver fyrverkerier, pampig musik och en massa jubel. Gärna ett Halo 6 med ett rejält singleplayer-läge.

Inaktiv

Inget från Microsoft intresserar just nu.

Medlem
Medlem

Ett nytt Kameo hade inte suttit fel, men Microsoft verkar vara fixerade i att lägga all energi på samma IP:n år efter år. IP:n som känns uttjatade och som inte lockar folk till att köpa deras konsoler.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jag har en Xbox one X, och hoppas verkligen dom har något att presentera som kräver fyrverkerier, pampig musik och en massa jubel. Gärna ett Halo 6 med ett rejält singleplayer-läge.

Önskar också ett nytt Halo 6 som jag då kan lira via Windows 10 med mus & tangentbord. Har inte lirat något Halo spel sedan originalet kom till PC 2003. Så man kan säga att jag hungrar efter mer Halo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare

@Leffe76: MIcrosoft: "best we can do is 5 hours" Kappa

Medlem

Jag förstår inte varför folk är så besatta av exklusiva titlar till just sin maskin.
Jag tycker det är bättre om samma spel släpps till allt samtidigt så kan fler spela samma spel, det enda jag vill se är bra spel och inget battleroyal bs eller något skit från EA.

Medlem

Nämligen: Nytt Age of Empires!

Ambassadör
Xbox

Det ska bli väldigt intressant att se det här...Det finns så många olika vägar Microsoft kan ta nu. Antingen skiter de i Internet-skocken som skränar likt en flock kajor om "muh exclusives" och tar den tid de behöver för att leverera bra, nya spel efter att Spencer nu vänt ett tungrott skepp som var på väg åt helt fel håll. Vilket tar tid.
Eller så har man redan kommit ifatt och visar upp en massa nytt och överraskar ordentligt. Mest troligt är väl en kombination, med en del nytt i närtid och annat som fortfarande ligger längre fram.

Troligtvis i spelväg: Gears of War 5, Halo spin-off, Forza 4, Crackdown 3, Ori, SoD DLC, SoT DLC, Cuphead DLC.
Mindre troligt men kanske: Halo 6, Fable 4, Perfect Dark, Nytt SP-IP i "internetmallenförmuhexclusives", Ryse 2, Quantum Break 2.

Jag tror att de tar tillvara på momentumet med Game Pass och fläskar på det ännu mer, på olika sätt. De kommer att visa upp en ny Elite handkontroll. Det nya Avatarsystemet lär visas upp och kanske tom spel som använder sig av dem.

Som artikeln hintade om så vill man spela de nya multiplatspelen på konsol så är det snyggast och bäst på Xbox just nu. För egen del, oavsett plattform, så står de exklusiva spelen för kanske 5-10% av mitt spelande -alltså inget att hetsa upp sig över eller haka upp sig nämnvärt på. Men internet är som internet är.
Jag vet i alla fall att 95% av min tid framöver kommer att gå till Red Dead Redemption 2 och Cyberpunk 2077 på Xbox One X...så att


signatur

Jump in.

Medlem

Nämligen ett nytt dino crisis helt exklusivt till xbox one och inte till pc.

Medlem
Skrivet av baggso:

Nämligen: Nytt Age of Empires!

Är ju redan bekräftat. Väntar dock fortfarande på gameplay

Medlem

Vill bara se TV från Microsoft, alltid online DRM m.m. <3


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Inaktiv

Ett nytt riktigt Perfect Dark vore fantastiskt. Dagens Rare bör dock inte ha någonting med det att göra utan ser gärna att något nytt begåvat team skapar det.

Medlem

Project Gotham Racing 5

Medlem

MS skulle behöva flera storspel och lite nytänk för att det ens ska kännas okey.

Medlem

Ett nytt Conker alltså, my body is ready.


signatur

Nämen!

Medlem

förmodligen får vi se en massa multiplatforms spel och PC Crossover spel. Verkligt exklusiva titlar lär det som vanligt vara skralt med. Microsoft har storsatsat på sin Windows unified platform strategi där Xbox ingår så detta blir ju en av konsekvenserna. Har man en duglig PC så behöver man inte en Xbox ifall det är spelen man bryr sig i och inte individuella preferenser om hur enkelt eller svårt man tycker det är att koppla en PC till en TV med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

förmodligen får vi se en massa multiplatforms spel och PC Crossover spel. Verkligt exklusiva titlar lär det som vanligt vara skralt med. Microsoft har storsatsat på sin Windows unified platform strategi där Xbox ingår så detta blir ju en av konsekvenserna. Har man en duglig PC så behöver man inte en Xbox ifall det är spelen man bryr sig i och inte individuella preferenser om hur enkelt eller svårt man tycker det är att koppla en PC till en TV med handkontroll.

Man får tänka mer "microsoft exlusiv" så blir det rätt. Microsoft bryr sig nog inte om det är via Xbox eller via en Windows pc du spelar båda är deras plattform.
Jag har en speldator och en HTPC som producerar bättre grafik än min Xbox one s.
Xboxet använder jag för att se film via blu ray och netflix och för att spela de spel jag har till 360 och xbox one spel som jag inte har på pc.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Är ju redan bekräftat. Väntar dock fortfarande på gameplay

Ja precis, jag vill se gameplay!

Medlem

Som @baggso är inne på ovan: mer info och möjligt release-datum för nytt AoE är det som skulle vara nummer 1 från MS.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar