Har du lika mycket Cyberpunk-ångest som Jocke och Gustav?

Robot
Har du lika mycket Cyberpunk-ångest som Jocke och Gustav?

Förberedelserna inför uppesittarkvällarna kryddas av en rejäl dos angst.

#cyberpunk-2077, #e3-2018


Medlem

Kära Joakim och Gustav, låt mig stilla er ångest.

Vi kommer att få se en glimt av spelhistoria och vad som kommer bli spelens spel!
Vi kommer att få se det oslagbart bästa underhållningsmediet vi någonsin kommer få uppleva i våra liv, åtminstone fram tills Cyberpunk 2078.

Vi kommer inte bli missnöjda, låt ångesten dö och lev med hajpen

Näääää, jag är ingen fanboi... -_-


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Cyberpunk HYPE! :PP

Medlem

Ingen längtar efter Cyberpunk 2077 mer än jag, men jag är rädd att vi får se Gwent singleplayer (Thronebreaker) under denna E3. Som ni kanske minns sa CDPR att det kommer innehålla ett "mini-RPG" där man går runt med en karaktär i en liten värld. Jag hoppas förstås att vi får se mycket om CP77 och jag säger inte att det är omöjligt, men det är alltså inte helt klart. :/


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Avstängd

Förstår verkligen inte all hype för cyberpunk. Vi har ju inte sett något från spelet.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Förstår verkligen inte all hype för cyberpunk. Vi har ju inte sett något från spelet.

Du förstår väl att hajpen baseras på vad CDPR tidigare visat sig kapabla till. TW3 är av många ansett som ett av de bästa spelen någonsin och nu tar utvecklaren an en, i mångas mening, mycket roligare och mer intressant setting i Cyberpunk.

Hajp är alltid på gott och ont men om det är något spel som det verkligen inte är konstigt blir hajpat så är det väl CDPRs nästa storspel, med tanke på vilken sensation TW3 blev.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

@Soulless: säkert därför då som jag inte förstår hajpen eftersom jag personligen inte gillar Witcher 3 enbart på grund av combat systemet.
Resten av spelet verkar hur underbart som helst men ett spel med stor fokus på combat och gör combat delen så otroligt clunky (I brist på passande ord på svenska) är inget jag orkar med.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

@Soulless: säkert därför då som jag inte förstår hajpen eftersom jag personligen inte gillar Witcher 3 enbart på grund av combat systemet.
Resten av spelet verkar hur underbart som helst men ett spel med stor fokus på combat och gör combat delen så otroligt clunky (I brist på passande ord på svenska) är inget jag orkar med.

Alrite, helt okej. Striderna var enligt mig också en av de svagare delarna av TW3, något jag önskar hade vart annorlunda. Det sagt så förstörde det inte spelet för mig, och vid några tillfällen fann jag mig i helt fantastiska cinematiska strider som verkligen kändes unika. Men ofta var det mestadels enformigt.
Jag upplevde dock aldrig striderna som..."Clunky" (vi kör på det ordet!)

Men oavsett vad man tycker så är TW3 ett extremt populärt spel som tog marknaden med storm och lyfte CDPR till skyarna. Detta är såklart det som utgör grunden för CP2077 hajpen trots att vi helt saknar något som visar spelet "ingame" hittills.

Jag har stort förtroende för CDPR efter TW3, och jag älskar Cyberpunk både som genre och själva rollspelet som utgör grunden för pc-spelet. Mike Pondsmith är en fantastiskt författare och visionär och att han hjälper till med spelet ökar bara mina förväntningar!

E3 i år kan i värsta fall rasera denna hajp som ett korthus men det känns oerhört osannolikt så även om jag vet bättre i denna ålder så seglar jag på denna hajpvåg med glädje sålänge den varar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox

Vik hädan ni tvivlare! Vår frälsning från lootboxhelvetet är nära! Den starkast lysande bastionen för riktiga spel skall giva oss det ultimata spelet!

Tiden är kommen!

Var hälsad, Cyberpunk 2077. Länge leve CD Projekt RED!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vik hädan ni tvivlare! Vår frälsning från lootboxhelvetet är nära! Den starkast lysande bastionen för riktiga spel skall giva oss det ultimata spelet!

Tiden är kommen!

Var hälsad, Cyberpunk 2077. Länge leve CD Projekt RED!

Så måste det ske!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vilken presskonferans är det man ska hålla utkik på för ev. visning av det här?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Vilken presskonferans är det man ska hålla utkik på för ev. visning av det här?

Det blir ju förmodligen Sony eller Microsoft. Vi har en bokning på tisdagen.


signatur
1
Skriv svar