Vampyr-betygen skvätter åt alla håll

Robot
Vampyr-betygen skvätter åt alla håll

Blodsugaren får massor av hiss och diss.

#recension, #vampyr


Jag kommer köpa spelet på någon REA, det som avskräcker mig är just att omdömena är så olika, sedan tycker jag spelet ser lite märkligt ut, som att de inte hade tid att göra det klart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan har inte fått min nyckel ännu. Beställde hos G2Play via Kinguin för 291:- för några dagar sedan. Så här sena har de aldrig varit med att skicka ut deras CD-Keys. Köpt av de flera gånger.

Angående spelet så har jag sänkt mina förväntningar. Många klagar på att combat systemet känns slappt. Tycker det syntes också av den senaste gameplay trailern som jag såg.

Just nu håller jag på med Horizon: Zero Dawn till PlayStation 4. Fattar inte varför jag lade det på hyllan bara efter några timmar för 1 år sedan vid release. Det är ju riktigt mäktigt. Sjukt bra grafik och gameplay. Allt sitter som en smäck.

:::::EDiT::::: Skulle önska en ny betygsskala här på FZ. Helst i skala 1-10. Annars med ett kommatecken i era nuvarande betyg t.ex 3.5 - 4.0 - 4.5 osv.

:::::EDiT 2::::: Ställ in den önskningen. Punkt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk
Skrivet av CARTMAN:

Fan har inte fått min nyckel ännu. Beställde hos G2Play via Kinguin för 291:- för några dagar sedan. Så här sena har de aldrig varit med att skicka ut deras CD-Keys. Köpt av de flera gånger.

Angående spelet så har jag sänkt mina förväntningar. Många klagar på att combat systemet känns slappt. Tycker det syntes också av den senaste gameplay trailern som jag såg.

Just nu håller jag på med Horizon: Zero Dawn till PlayStation 4. Fattar inte varför jag lade det på hyllan bara efter några timmar för 1 år sedan vid release. Det är ju riktigt mäktigt. Sjukt bra grafik och gameplay. Allt sitter som en smäck.

You get what you pay for. G2A och Kinguin är ju typ 90% enskilda personer som säljer nycklar så att det blir förseningar innebär väl att kontakten som köpt/snott nycklarna från något u-land inte lyckats leverera.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Fan har inte fått min nyckel ännu. Beställde hos G2Play via Kinguin för 291:- för några dagar sedan. Så här sena har de aldrig varit med att skicka ut deras CD-Keys. Köpt av de flera gånger.

Angående spelet så har jag sänkt mina förväntningar. Många klagar på att combat systemet känns slappt. Tycker det syntes också av den senaste gameplay trailern som jag såg.

Just nu håller jag på med Horizon: Zero Dawn till PlayStation 4. Fattar inte varför jag lade det på hyllan bara efter några timmar för 1 år sedan vid release. Det är ju riktigt mäktigt. Sjukt bra grafik och gameplay. Allt sitter som en smäck.

:::::EDiT::::: Skulle önska en ny betygsskala här på FZ. Helst i skala 1-10. Annars med ett kommatecken i era nuvarande betyg t.ex 3.5 - 4.0 - 4.5 osv.

1-10 är ganska skitig skala dock då allt under 7 (ibland allt under 8) är dåligt. Varför ska man ha ett betygssystem där bara 3-4 siffror är bra?

Personligen gillar jag när det är lite simplare. Är spelet bra eller dåligt? Mer behöver man inte veta. Texten i sig skildrar ju sedan hur bra spelet egentligen är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av tricky:

You get what you pay for. G2A och Kinguin är ju typ 90% enskilda personer som säljer nycklar så att det blir förseningar innebär väl att kontakten som köpt/snott nycklarna från något u-land inte lyckats leverera.

Köper bara av de största med bra betyg hos Kinguin. Aldrig några problem hos de av hundratals genomförda beställningar. Gick på en nitlott 1 gång där en säljare vid namn "Denis Glebkin" frestade med ett alldeles för lågt pris som jag girigt chansade på. Det ersatte dock Kinguin med pengarna tillbaka på mitt konto hos de trots att jag inte tog deras "skydd". Nu använder jag bara de med högt betyg o som jag handlat av tidigare.

Skrivet av uberpwnage2.0:

1-10 är ganska skitig skala dock då allt under 7 (ibland allt under 8) är dåligt. Varför ska man ha ett betygssystem där bara 3-4 siffror är bra?

Personligen gillar jag när det är lite simplare. Är spelet bra eller dåligt? Mer behöver man inte veta. Texten i sig skildrar ju sedan hur bra spelet egentligen är.

Bra sagt faktiskt. Stämmer ju när jag tänker efter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Av IGN får det Good betyg d v s en 7:a: Despite some technical issues and systems that are undercut by a lack of difficulty, Vampyr is a genuine, good vampire story in a well-realized world.

Medlem

Nu har nyckeln kommit iaf o håller på att tanka ner det till Steam. Läste en användarrecension på Steam Store att det tyvärr inte går att huka sig när man smyger, eller kunna hoppa i spelet vilket var klantigt att inte implementera.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trots mitt tidigare gnäll så köpte jag det... på grund av ACG


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar