Sony utannonserar nya Playstation 4-spel – innan E3!

Robot
Sony utannonserar nya Playstation 4-spel – innan E3!

Kanske ett effektivt sätt att nå genom E3-bruset.

#e3, #e3-2018, #playstation-4, #sony


Medlem

Blir Bloodborne 2 verklighet så kommer det göra hela E3 för mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Gen
Medlem
Skrivet av Tassel:

Blir Bloodborne 2 verklighet så kommer det göra hela E3 för mig.

Jag kommer att gråta av lycka om så är fallet.

Medlem

Kommer i brallan om det blir VR-support för Elite Dangerous. Önsketänkade såklart men...

Medlem

"...medan 8 juni kan innebära Resident Evil 2-remaken. Men det är bara spekulationer."

Vore inte en eventuell remake vara mer logisk den 10:e? Det har ju ryktats om att denna remake använder RE7-motorn och då borde det inte vara så svårt att implementera VR?

Jag tror dock att en RE2-remake är så stor att den sparas till den stora showen.

Medlem

Älskar E3 tider asså. *Chu chuuu* All board the hypetrain.

Medlem
Skrivet av Micke090:

Kommer i brallan om det blir VR-support för Elite Dangerous. Önsketänkade såklart men...

Behövs nog PS4 Pro då för att klara det. Redan illa med framedrops så man smäller i väggen i rymdstationerna. Men ja, fasen hade uppgraderat. Spelar knappt det på PC ens trots att jag har Vive. PSVR är så mycket bekvämare så det hade varit .... najs.

Medlem

@Gen: Kommer gråta sorgetårar av blod om det är Bloodborne 2. From software har en möjlighet att bli legendariska om de vågar låta mästerverket Bloodborne vara just det. Ett fristående mästerverk. Inga uppföljare. Ingen prequel. Bara ett mästerverk helt enkelt.

Gen
Medlem

@Vamp: Du vill inte ha mer av kakan? Kanske lite mer tekniskt förfinat? 4K/60fps tex?

Medlem

@Vamp: Varför skulle det första Bloodborne bli sämre av en uppföljare? Förstår inte hur du resonerar där.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@Vamp: Varför skulle det första Bloodborne bli sämre av en uppföljare? Förstår inte hur du resonerar där.

Om det är Bloodborne 2 som From software arbetar på så betyder det att vi inte får en ny ip = tårar av förlorad potential. Jag vill kort och gott inte ha en uppföljare, jag vill ha något nytt. Med det sagt finns det mängder av spel, film och serier där första delen blir nedsvärtad av dåliga uppföljare och då går ofta delar av min kärlek till "första" förlorad. Även om verket såklart inte ändras bara för att det kommer en uppföljare.

Matrix är ett ypperligt exempel på en film som aldrig skulle ha fått en uppföljare. Reloaded och Revolutions får helt enkelt första filmen att bli sämre bara genom att existera. Vill inte riskera att min kärlek till Bloodborne dör bara för att From inte "riktigt får till det" nästa gång.

Dessutom innebär Bloodborne 2 att spelet From software arbetar på är exklusivt för PS4.
Föredrar helt klart att spela deras spel på pc.

1
Skriv svar