State of Decay 2-framgångarna fortsätter, nu 2 miljoner spelare

Robot
State of Decay 2-framgångarna fortsätter, nu 2 miljoner spelare

Xbox Game Pass har kanske ett finger med i spelet.

#state-of-decay-2, #undead-labs, #windows-10, #xbox-one


Releasehästryttare

Helt galna siffror för ett sånt mediokert spel.

Ambassadör
Xbox

Kanonbra ju!


signatur

Jump in.

Medlem

Håller fortfarande på med min första grupp, The Stragglers. Kör Sheriff också, loving every second so far

eld
Medlem

Två scenarios för MS:

1. De har mellan 1-2 miljoner subscribers som spelat state of decay 2, det kan betyda att undead sålt mindre. Undeadlabs får inte alla pengarna som kommer genom game pass men istället betydligt mindre.

2. state of decay 2 har sålt bra, vilket är bra för undead labs, men det betyder att microsoft inte har så många subscribers.

Linkedin listar undead labs som över 60 anställda, så på ett spel som utvecklats i säkert över 4 år så behövs det ändå en del för att ta igen det (MS har dock stått för en del av notan pga eklusivitet)

Allt handlar om att företag gärna vill kontrollera hur deras släpp ser ut, dåliga siffror kan skapa fler dåliga siffror, fast det är ju lite fult. Microsoft kallade tex. halo 5 som sin största launch (vilket var helt orelaterat till försäljning)

PS. Det här är mitt största inlägg någonsin!

Medlem

@Devan: jag tänker detsamma om WoW och PUBG.


signatur

I drank what?

Medlem

Får se om det kommer till Steam någon gång i framtiden.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd
Medlem

Det är inte ett fullprisspel. State of Decay 2 har kostat $30 sen start. Spel som har vettiga priser säljer mer.

Medlem

Signade upp för game pass (är ju gratis de första 2 veckorna) för att testa detta och Sea of Thieves. Vet inte om jag skulle vilja betala 300kr/650kr för spelen, men det blir nog så att min subscription fortsätter nån månad iaf.

eld
Medlem
Skrivet av Spectral:

Signade upp för game pass (är ju gratis de första 2 veckorna) för att testa detta och Sea of Thieves. Vet inte om jag skulle vilja betala 300kr/650kr för spelen, men det blir nog så att min subscription fortsätter nån månad iaf.

Går att få en månad för 10 kronor just nu för förstagångs användare (12 dagar kvar) så efter 12 dagar på din trial så kan du antagligen få 30 dagar till för en liten slant!

1
Skriv svar