Blizzard jobbar på "nytt, oannonserat Diablo-projekt"

Robot
Blizzard jobbar på "nytt, oannonserat Diablo-projekt"

Vilken siffra ser du helst bakom nästa Diablo?

#blizzard, #diablo, #diablo-2, #diablo-4, #jobb


Medlem

Känns konstigt om detta är Diablo 4, låter mera som en diablo 2 remaster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det där har man ju hört några gånger nu.
Det värsta som kan hända är att det är ett mobil-spel å det bästa ett Diablo 4.
Å där emellan en remaster på 2:an eller att dom tänkt släppa 3:an till Switch.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Känns konstigt om detta är Diablo 4, låter mera som en diablo 2 remaster.

Varför låter det konstigt? Hände ju liknande saker innan Diablo 3.

Fullt rimligt att de avslöjar ett Diablo 4 iår. 2008 visade de Diablo 3, det kom 2012. 4 år från nu är 2022. Dvs 10 år efter 3an. Seems legit!

Medlem

Någon remaster säkert. Blizzard har blivit alldeles för fega för att vara lite innovativa och försöka hitta på nytt eller så blir det skrot av det. Diablo expansion för Hearthstone.

Medlem
Skrivet av Divion:

Det där har man ju hört några gånger nu.
Det värsta som kan hända är att det är ett mobil-spel å det bästa ett Diablo 4.
Å där emellan en remaster på 2:an eller att dom tänkt släppa 3:an till Switch.

Skulle säga att det värsta som kan hända är ännu ett "kortspel".

Medlem

Jag kan tänka mig ett Diablo MMO.

Medlem

"Nytt", högst troligast en switch release

Eller vem vet, dom kanske göra något helt nytt!, but I doubt it


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Någon remaster säkert. Blizzard har blivit alldeles för fega för att vara lite innovativa och försöka hitta på nytt eller så blir det skrot av det. Diablo expansion för Hearthstone.

De släppte bokstavligen Hearhstone och Overwatch. Båda innovativa spel som andra företag försökt rekonstruera men inte lyckats med.

Skrivet av Walter Bishop:

Jag kan tänka mig ett Diablo MMO.

Svårt att se Blizzard göra ett MMO som konkurrerar med World of Warcraft.

Medlem

Det här är knappast en nyhet, det har vi vetat myycket länge men aja om det gör några glada så är det bra att upplysa

Medlem
Skrivet av Dizzz:

De släppte bokstavligen Hearhstone och Overwatch. Båda innovativa spel som andra företag försökt rekonstruera men inte lyckats med.

Valve lyckades ju ganska bra med sina Team Fortress. Funnits många år, väldigt nära till samma sak.
Hearthstone, kortspel har funnits ett bra tag av olika slag. Gwent är ju ett gott exempel från Witcher som funnits ett bra tag. skulle väl till och med bli fristående om jag minns rätt.

Medlem

Vill gärna att det är Diablo 4, med lite mer krut lagd på storyn denna gång. Var rätt "meh" i 3:an och det lämnades väldigt "ofärdig" imo.

Men troligen är det D2 remaster, vilket jag inte har något emot. Så länge dom gör så att loot i det är personligt. Det enda problem jag hade med 2:an egentligen.

Medlem

De skulle skjuta sig själva i foten om de gör nåt så fegt som D2 remastered eller nåt mobil skit spel. Jag vågar tro att det vill ha en gnutta +18 märkt spel som är av D2 kalibern när den kom. Det hoppas jag verkligen. Kommer det bli riktigt dåligt så blir det ett ännu ett gulligt spel som ska tilltalla den stora massan. Men varför göra det när man har HS, WoW, HotS samt S2.
Vågar dom på riktigt att föra gaming framåt så gör dem något nytt och banbrytande, mmo med moba + fps influenser? Vad vet jag. Vad har dom att förlora? Deras andra kossor mjölkar på bra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

phi
Medlem

Om man orkar ta sig tiden och gräva fram de tidigare jobbannonserna samt läser de som ligger uppe nu så tyder allting på att det handlar om något nytt och sannolikheten är mycket liten att det skulle vara en remaster, kortspel eller mobilspel.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Varför låter det konstigt? Hände ju liknande saker innan Diablo 3.

Har verkligen Diablo 3 dött såpass mycket mainstream nu, jag tror inte dom kommer visa ett Diablo 4 för att släppa om 4 år, även om det nu var så till Diablo 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker det vore ett antiklimax om de annonserar Diablo II: Remastered.

D2 är en klassiker, men Blizzard behöver göra ett nytt Diablospel där de gör rätt från start. Samt återupplivar Deckard Cain. Kan inte förlåta Blizzard för hur lamt de dödade honom i D3.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har verkligen Diablo 3 dött såpass mycket mainstream nu, jag tror inte dom kommer visa ett Diablo 4 för att släppa om 4 år, även om det nu var så till Diablo 3.

Det kommer de inte göra. D3 presentationen var alldeles för tidig, spelet var flera år försenat. Overwatch presenterades ungefär 1,5 år innan release vilket är mer normalt.

Gen
Medlem

Klart man vill att det ska komma ett nytt Diablo men känns som att Blizzard är lite för fega med tanke på hur det gick med D3. Iofs patchades det ju tills det blev dugligt men spelet blev snabbt gammalt. Jag tror mer på en D2 Remaster...å andra sidan tycker jag inte SC1 var någon remaster i grafisk bemärkelse då de faktiskt kunde löst lite bättre animationer men men, vi får väl se.

Medlem

Vad tror vi om ett Diablo 4 i stil med Witcher 3?

Inaktiv

"Vilken siffra ser du helst bakom nästa Diablo?"

Jag skickar min röst till att nästa Diablo-spel kommer heta endast Diablo och inget mer. Verkar ju vara en trend med sånt nu. Blizzard är dock inte känd att skapa remakes, men vi får se.

Medlem

Diablo 1 är tveklöst ett av mina favoritspel genom tiderna. Tvåan nattköade man till och har även det spelat ofantligt mycket. Sen Blizzard North försvann och Irvine visade vilken total avsaknad av fingertoppskänsla de har när det kommer till "Diablo"-IP:t är jag inte ens säker på att jag vill se ett D4 från samma gäng.

Det bästa vore kanske om vi fick se en remaster av tvåan trots allt, eller varför inte en riktig remaster av ettan (äntligen)?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om det nu är ett Diablo 4 så har jag ändå ingen större förhoppning att det blir bra.
Dagens Blizzard är oförmögna att göra samma mörka setting dom två första spelen hade. Level progression lär inte kunna mäta sig med spel som PoE.
Dom är ute efter så bred massa som möjligt, vilket utan tvekan kommer leda till rätt bland upplevelse.

Medlem

Vill se ett diablo liknande mmo ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kajan:

Vad tror vi om ett Diablo 4 i stil med Witcher 3?

Att de gärna får skapa ett nytt IP istället i så fall.

Medlem

Diablo 4 funkar för mig.

Rullade nyss min första primal acient, dessutom på en set-ring. Kommer nog lira trean hela vägen till fyran släpps. Ettan och tvåan har vi ju redan, så varför inte se framåt?

Gillar att de underhållt spelet så pass länge och det känns bra inför fyran. Men grinden är lite väl tung och storyn för kort. Lite mörkare tema, råare hade varit välkommet också. Men man kan inte få allt...

Medlem

Det nya spelet som de utvecklar är såklart Diablo Battle Royale.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Någon remaster säkert. Blizzard har blivit alldeles för fega för att vara lite innovativa och försöka hitta på nytt eller så blir det skrot av det. Diablo expansion för Hearthstone.

De behöver inte söka resurser utanför Blizzards kontor för remastered.

Medlem

Skall dom visa D4 under e3 och inte blizzcon eller vad det heter så måste det fan vara något speciellt, för Diablo var liksom definitionen av ett arpg på dator, för 15-20 år sedan. Det är verkligen inte så längre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar