Blizzard jobbar på "nytt, oannonserat Diablo-projekt"

Medlem

Diablo battle royale! *runs*

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Problemet är att RTS är en död och begraven genre just nu (sett ur marknadsperspektiv). Blizzard kommer inte göra ett nytt RTS.

Medlem

För riktiga fans kan jag varmt rekommendera denna video. Josh Mosqueira pratar om vad dom gjorde fel med D3 och vad dom lärde sig av misstagen. Det blir en ganska upplyftande känsla att höra honom prata om det.

https://www.youtube.com/watch?v=bajI1oGPhog


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

De släppte bokstavligen Hearhstone och Overwatch. Båda innovativa spel som andra företag försökt rekonstruera men inte lyckats med.

hearthstone är ett kortspel kopierat av alla andra kortspel som redan funnits lååångt innan blizzard äns kom på tanken. kortspel blev populära så blizzard hoppade på bandvagnen så att säga. Finns ingenting originellt eller nyskapande med "hearthstone"
sen overwatch är ett fastpaced fps spel, precis som TF2 som kom några år tidigare, är i princip samma spel, återigen vad är nyskapande?

Blir så trött på alla som hypar upp blizzard spel med massa påhitt bara för att dom är fanboys.

Medlem
Skrivet av Buio:

Problemet är att RTS är en död och begraven genre just nu (sett ur marknadsperspektiv). Blizzard kommer inte göra ett nytt RTS.

tror tyvärr du har rätt, tycker spelbranschen (och blizz) mest kollar på spel dom kan involvera microtransaktioner etc.
Det blizzard jag växte upp med (wc2, SC:bw, wc3)finns inte längre desvärre.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

tror tyvärr du har rätt, tycker spelbranschen (och blizz) mest kollar på spel dom kan involvera microtransaktioner etc.
Det blizzard jag växte upp med (wc2, SC:bw, wc3)finns inte längre desvärre.

Undrar om inte ett av problemen var när många började skifta till konsol. RTS är ett spel som är mycket svårt att göra på konsol på grund av handkontroll.

Jag gillar fortfarande RTS själv, men det är länge sedan ett bra nytt släpptes. Jag hade förhoppningar på DoW3 men det spelet bombade fullständigt.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

tror tyvärr du har rätt, tycker spelbranschen (och blizz) mest kollar på spel dom kan involvera microtransaktioner etc.
Det blizzard jag växte upp med (wc2, SC:bw, wc3)finns inte längre desvärre.

Samtidigt, om man som utvecklare har ett strategiskt mål att supporta och utveckla vidare på ett spel under flera år (vilket Blizzard är kända för att göra) så är det en förutsättning om det går att tjäna in pengar. Mer pengar = mer resurser för att hålla liv i spel i flera år efter release.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Svårt att se Blizzard göra ett MMO som konkurrerar med World of Warcraft.

Är väl inte helt säkert det, det kan ju rikta sig till olika målgrupper. De som spelar Diablo kanske inte är intresserade av WarCraft och vice versa. Sedan så spelar det väl ingen roll ur Blizzards perspektiv vilket av dem som man spelar, de får ju pengarna i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk

Såna här jobbannonser har ju kommit och gått i flera år nu, är väl ingen nyhet direkt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"jabbannonser", söker dom boxare eller en tough motivator flr dom som jobbar?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Inget nytt direkt, då dem har annonserat nya arbetspositioner för "nya" Diablo ett bra tag. Förra året så kom det upp en annons för nya diablo-projektet, där dem letade efter utvecklare med "mmo-bakgrund".

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Svårt att se Blizzard göra ett MMO som konkurrerar med World of Warcraft.

Det finns ju en chans att BFA kan vara deras sista expansion för World of Warcraft. Dem är även på väg att ge oss vanilla efter BFA med. Så om ett Diablo-mmo skulle komma ut, så skulle det inte vara så mycket "konkurrera" med WoW.. men mer att föra facklan vidare och fokusera på något nytt istället. Plus, om dem fortfarande anställer folk för projektet (vitala roller med), så kommer det ta några år innan ens vi kommer se spelet. Inte direkt som att spelet kommer ut imorgon och kommer direkt "konkurrera" med World of Warcraft, som du så gärna vill kalla det.

Så jag håller inte riktigt med om vad du säger.

Medlem

Tror väl det inte vara 4 års mellanrum från dagen då de avslöjar nästa Diablo och släppdatumet. Jag tror inte ens det var tanken med Diablo 3? Känns lite som att ta sin fanbase för givet om de gör så medvetet.

Overwatch avslöjades 2014 och släpptes 2016, så något sånt lär väl vara rimligare.

Medlem

Tycker Diablo 3 fortfarande känns för aktuellt för en uppföljare, trots att folk påpekar hur gammalt det fakiskt är och hur tidigt det tillkännagavs. Sedan vet jag inte hur remasters går till exakt, men det borde väl inte behövas "dungeon artists" för att skala upp lite texturer typ?

Kan det inte lika gärna vara en expansion till Diablo 3, eller finns det något som tyder på att det inte skulle vara det? Förutom att eventuellt vore rätt sent ute, om det nu skulle spela någon roll.

Medlem

@caene: Finns inget som tyder på att BFA är deras sista expansion. Dessutom kommer vanilla hålla spelet i liv ett par år framöver och kommer släppas när spelarbasen dalat ett bra tag.

Skrivet av faceslicer:

hearthstone är ett kortspel kopierat av alla andra kortspel som redan funnits lååångt innan blizzard äns kom på tanken. kortspel blev populära så blizzard hoppade på bandvagnen så att säga. Finns ingenting originellt eller nyskapande med "hearthstone"
sen overwatch är ett fastpaced fps spel, precis som TF2 som kom några år tidigare, är i princip samma spel, återigen vad är nyskapande?

Blir så trött på alla som hypar upp blizzard spel med massa påhitt bara för att dom är fanboys.

Och Call of Duty är en kopia av Quake. What's your point? Att det inte finns något nyskapande i Hearthstone är inte sant på långa vägar. Även om det funnits kortspel tidigare ute så var inte diskussionen om vad som var originellt eller inte utan att Blizzard med dessa spel går utanför deras komfortzon.

Medlem

@faceslicer: Nämn ett digitalt kortspel som kom ut innan Hearthstone och hade lika stor framgång som Hearthstone (eller ens i närheten av framgång?)
Att digitala kortspel blev populära hände EFTER Hearthstone, inte innan. Kolla på exempelvis Gwent, HEX, Artifact, Eternal osv. Kom något av dessa ut före Hearthstone?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@faceslicer: Nämn ett digitalt kortspel som kom ut innan Hearthstone och hade lika stor framgång som Hearthstone (eller ens i närheten av framgång?)
Att digitala kortspel blev populära hände EFTER Hearthstone, inte innan. Kolla på exempelvis Gwent, HEX, Artifact, Eternal osv. Kom något av dessa ut före Hearthstone?

Scrolls är ett annat exempel.

Medlem

Diablo 4 är det jag hoppas realistiskt på, men World of Diablo är det jag drömmer om.

Medlem

De får gärna glömma bort Diablo3 och utveckla ett Diablo4 utifrån Diablo1-2.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Dessutom kommer vanilla hålla spelet i liv ett par år framöver och kommer släppas när spelarbasen dalat ett bra tag.

Precis det jag pratade om, med tanke på att om det skulle vara ett Diablo-mmo som dem jobbar på, så kommer det ta några år innan vi ens ser det. Så att du började prata om konkurrens är ju lite lustigt. Ganska självklart att Blizzard inte vill konkurrera med sitt egna mmo.

Medlem

Diablo MMO med Vanilla WoW stil.

D4 funkar också om det görs bra.

Medlem

"Jabbannonsen"

Är det från Götelaborg eller?


signatur

K9
:.:

Medlem

Siffra? Jag tror på Diablo Mobile eller Diablo Royale!

Medlem
Skrivet av Buio:

Problemet är att RTS är en död och begraven genre just nu (sett ur marknadsperspektiv). Blizzard kommer inte göra ett nytt RTS.

Fast Total war spelen går ju rätt bra, men Jag tror inte att WC4 kommer hända.

Medlem

Var redo för ett Diablo med Lootlådor!

Blizzard har ju kommit undan med det i alla sina andra spel, så de kommer nog undan med det i detta också

Medlem

Får gärna vara ett Diablo 4 bara de lärt sig en läxa efter debaclet diablo 3. Diablo 3 är idag ett helt okej spel men det saknar fortfarande helt den mörka känslan från de två tidigare spelen och skil samt item systemet i diablo 3 är lite meh.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

hearthstone är ett kortspel kopierat av alla andra kortspel som redan funnits lååångt innan blizzard äns kom på tanken. kortspel blev populära så blizzard hoppade på bandvagnen så att säga. Finns ingenting originellt eller nyskapande med "hearthstone"
sen overwatch är ett fastpaced fps spel, precis som TF2 som kom några år tidigare, är i princip samma spel, återigen vad är nyskapande?

Blir så trött på alla som hypar upp blizzard spel med massa påhitt bara för att dom är fanboys.

Med den logiken så får man ju inte ens utveckla spel längre. Ska man behöva skapa en ny genre för varje spel man ska utveckla?

Medlem

@Sandal: Blizzard har väl enbart kosmetika i lådorna? Då finns väl knappast något att vara upprörd över?

För övrigt brukar väl dungeons i Dibban alltid vara fulla av kistor, med loot?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

@Nomman: Jo men det är stor skillnad på loot i Dungeons och lootlådor som går att köpa... Även om det nu bara är kosmetiska saker i deras lootlådor så har sakerna ett värde eftersom man kan köpa lådorna. Debatten har ju i stort handlat om att lootlådor är gambling och Blizzard är experter på det. Trots att jag inte äns äger hälften utav items i varken Hots/HS eller OW så lyckas jag nästan alltid rolla 3 duplicates (som är värda en femtedel) o en voiceline eller något annat crap.

Blizzard kommer undan med det mesta pga deras fanboys, så jag förväntar mig inga förändringar i från dem. Jag ville bra lägga in en liten pik om detta med mitt förra inlägg. Tyvärr ser det ut som att jag rantade lite i detta 😋 detta är lätt gjort, då jag som ni ser har vissa erfarenheter i Blizzard spel.

Medlem

Snälla låt den vara bättre än 3an fan tröttnade snabbt samma skit helatiden älskar Diablo men tröttnat efter ett tag på 3 alla har same same samt inte mörkt och gory

123
Skriv svar