Age of Conan: Rise of the Godslayer

Robot
Age of Conan: Rise of the Godslayer

Ganska precis två år efter att Age of Conan släpptes till pc är det dags för den första expansionen, Rise of the Godslayer. Vi låter oss imponeras.

#age-of-conan-hyborian-adventures, #funcom, #age-of-conan-rise-of-the-godslayer, #ati


Medlem
Age of Conan: Rise of the Godslayer

Kul att se att ni gillade expansionen! BTW FIRST!


signatur

I got a Goldenshower.

Detta är ett givet köp för mig


signatur
Medlem

köpte det, och är nu lvl 40 spelat sen realsen,och älskar det grymt mycket!om ni spelat conan men tyckte det var tråkigt, ge det en ny chans, så mycktet bättre.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

MINUS höga systemkrav, Windows Vista / XP
3 GHz Pentium IV eller motsvarande
1 GB RAM
(Geforce 5800 / Radeon 9800)
Age of Conan

är väl så låga det kan bli

Medlem

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av freffa:

MINUS höga systemkrav, Windows Vista / XP
3 GHz Pentium IV eller motsvarande
1 GB RAM
(Geforce 5800 / Radeon 9800)
Age of Conan

är väl så låga det kan bli

Det är annat när man spelar, de nya områdena är väldigt stora och kräver mkt från din dator...det där som lägsta krav fungerar aldrig. Har ni problem med FPS så stäng av skuggorna.

Vym
Medlem

Mycket trevlig expansion, rekommenderas varmt.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.

Alltid så mkt problem med ATI, skaffa Nvidia.

Medlem

låter sjukt att de dras med samma problem nu som de hade vid relesen av spelet, grafikbuggar, obalanserat mellan klasser, saknat systemstöd från grafikkorten. näe blir nog några månader till med Hjärter o MS röj

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

låter sjukt att de dras med samma problem nu som de hade vid relesen av spelet, grafikbuggar, obalanserat mellan klasser, saknat systemstöd från grafikkorten. näe blir nog några månader till med Hjärter o MS röj

Skit snack, finns inga grafikbuggar i spelet, balansen mellan klasserna är mycket bättre. Spela du ditt ms röj medan vi vettiga personer njuter av conan. Your loss.

Verkar OK, men trist att det verkar vara på dekis, fortfarande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I och med expansionen så tycker jag verkligen att ni ska testa det igen. Självklart finns det fortfarande kvar problem men kolla på WoW det finns en hel del dåliga grejer på det också som att Wintergrasp inte är något annat än en lagg fest.

Inget MMO är perfekt och den enda gången man kan säga att ett MMO spel är färdigt är när spelets servrar stängs ner. AoC vågar i alla fall gå utanför det normala att skippa nya lvlar i expansionen var väldigt smart för då kan man fortfarande spela allt lvl 80 content från originalet.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Har börjat spela igen efter ett lång uppehåll och jag kan säga att spelet verkligen har blivit bättre! Ge det en chans!

Medlem

testade AoC för några månader sedan då jag fick det gratis om man köpte ett timecard för 50kr.. jag har nog aldrig känt mig så blåst på en femtiolapp innan det.. vilken jävla smörja


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

testade AoC för några månader sedan då jag fick det gratis om man köpte ett timecard för 50kr.. jag har nog aldrig känt mig så blåst på en femtiolapp innan det.. vilken jävla smörja

Bra håll dig till ditt WoW istället. Får mardrömmar då jag tänker på Wintergrasp, det största online spelet kanske men inte det bästa på långa vägar det är ganska kul också att många som anser att WoW är bäst aldrig har spelat något annat online spel.

Dessutom så är ett MMO spel inget spel där man kan gå in 2 timmar och sen få en klar bild över spelet skriv ett nytt inlägg då du har spelat i 1/2 veckor.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

"Det rapportertas en del problem med balansering mellan klasser men det får man nästan godta så här i början."

Början? Det var ett tag sedan release...

Personligen har jag inte spelat på lääänge (men lyckades få 2st 80 back in the days)

Har funderat länge på att komma tillbaka nu när alla säger att det blivit bättre.. men jag som alltid var mycket för open pvp (DAOC) har svårt att komma på vad jag ska hitta på att göra i dagens MMO.

Tror fortfarande att DAOC har det bästa MMOPVP't som finns.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Man blir sugen men blir inget. Polarna lura mig in på Wow igen, lol

Inaktiv

Ser lite frestande ut.. Nyfiken att se hur conan har blivit men det får bli nog framåt sommaren eller hösten för min del.. Red Dead Redemption lär köras på högvarv om bara några få dagar

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

låter sjukt att de dras med samma problem nu som de hade vid relesen av spelet, grafikbuggar, obalanserat mellan klasser, saknat systemstöd från grafikkorten. näe blir nog några månader till med Hjärter o MS röj

Samma problem som vid release? Detta är en release, så varför skulle de inte ha samma problem?

Moderator | Testpilot

Gotta love AOC!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hatade spelet med en passion efter launch, nu älskar jag det <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Hannu och Hardboiled, låt folk ha sina åsikter om spelet, alla kan inte älska spelet med en brinnande passion som er. Folk har olika åsiker, även om vissa är mer sämre än andra. Men så är det bara.

Själv så ska jag faktist ge spelet ett försök till, ser faktist ut att vara något.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Hannu och Hardboiled, låt folk ha sina åsikter om spelet, alla kan inte älska spelet med en brinnande passion som er. Folk har olika åsiker, även om vissa är mer sämre än andra. Men så är det bara.

Själv så ska jag faktist ge spelet ett försök till, ser faktist ut att vara något.

Jag älskar inte spelet med brinnande passion tbh jag har spelat spelet i perioder. men det är väldigt störande med WoW fanboys som testar spelet och sen säger "men det här var ju inte alls likt WoW!" sen går de på forum och klagar fast de inte har testat spelet riktigt.

Visst det är deras åsikt men som oftast är väldigt dåligt underbyggd så då är väll min åsikt att de borde testa spelet ordentligt och kunna ge konstruktiv kritik istället för att bara säga "det suger".


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ska väk testas...

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av v1ctory:

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.

Alltid så mkt problem med ATI, skaffa Nvidia.

Jag har tyvärr inte ett kärnkraftverk att tillgå för att driva min dator.

PS. Ett 5xxx ska inhandlas efter sommaren, likaså Age of Conan. Det är ruskigt billigt.. (45:- +frakt)

PS 2. Det är snarare FunCom som krånglar med ATI än tvärt om.

Ursäktar off-topic.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av v1ctory:

Synd att spelet fortfarande inte är optimerat (eller ens fungerar) med crossfire. Då skulle jag antagligen spela det i denna stund.

Alltid så mkt problem med ATI, skaffa Nvidia.

Jag har tyvärr inte ett kärnkraftverk att tillgå för att driva min dator.

PS. Ett 5xxx ska inhandlas efter sommaren, likaså Age of Conan. Det är ruskigt billigt.. (45:- +frakt)

PS 2. Det är snarare FunCom som krånglar med ATI än tvärt om.

Ursäktar off-topic.

Anledningen till att AoC saknar Crossfire stöd har väll att göra med att de är sponsrade av Nvidia?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Jestrix:

"Det rapportertas en del problem med balansering mellan klasser men det får man nästan godta så här i början."

Början? Det var ett tag sedan release...

Personligen har jag inte spelat på lääänge (men lyckades få 2st 80 back in the days)

Har funderat länge på att komma tillbaka nu när alla säger att det blivit bättre.. men jag som alltid var mycket för open pvp (DAOC) har svårt att komma på vad jag ska hitta på att göra i dagens MMO.

Tror fortfarande att DAOC har det bästa MMOPVP't som finns.

Ursäkta, men du läste aldrig recensionen? balansproblemen har kommit i och med Alternative advancement. Alltså det nya trädet med egenskaper som är unikt för varje klass. Det kom i expansionen. Alltså för en vecka sedan, är det så konstigt att det då fortfarande är obalanserat? Sedan har jag inte sett några effekter än ändå. Tror inte det finns någon som har fått så pass mycket poäng än att de har kunnat nå sina specifika klass perks.

Medlem

Jag testade spelet lite när det kom ut.Verkade riktigt bra, men jag hade ej tid att lira, well jag hade inte den tiden jag behövde för att betala månadskostnaden. Det jag undrar nu är om det på något sätt går att komma in i den där gratis fram till lvl 20 grejen dom hade, säger att dom har, men jag ej kommer åt????

Hade varit just att testa på det lite och se hur det passar in i livet

123
Skriv svar