Nationaldags-diskutera - Vilket är tidernas bästa svenska spel?

Medlem

Battlefield 1942.

Det var ärligt talat en pojkdröm som besannades när det släpptes.
Jag kommer inte ihåg vad jag hade för grafikkort när det kom men jag laddade ned en säkerhetskopia (sorry Dice), testade spelet med en framerate på ca 7 och var helt såld.
Dagen efter beställde jag nytt mobo, cpu, grafikkort etc samt köpte spelet.

Medlem

Väldigt svårt att välja en favorit. Men här är några av mina kandidater:

- Fran Bow
- Bf 1942
- Just Cause 2
- The Darkness

Medlem

Spelet jag blivit mest imponerad av måste vara Ignition, det var riktigt ballt när det begav sig.

Medlem

@renod:

Kan bara hålla med dej. Codename eagle åkte alltid fram på lanen fram på småtimmarna när ingen orkade lira seriöst längre. Att "surfa vinge" var rätt coolt och att andre piloten faktiskt kunde gå upp på vingen under färden för att både laga eller fylla på bensin var jäkligt genomtänkt speldesign, ja eller så råkade det bara bli så. Även race med sidovagn förekom också


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Enkelt, The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay.

Medlem

Oavsett vad man tycker om Minecraft så kan jag tycka att bedriften står helt utan konkurrens.

I övrigt är jag svag för Penumbra och Amnesia.

Medlem
Skrivet av 7ogus:

Backpacker, Ignition, Ground Control och Bad Company 2 är nog de svenska spel jag har haft mest kul med. Kan ingen snälla remastra Ignition?

Ignition måste ju vara det bästa spelet, tror nästan fortfarande det är det spelet jag har loggat mest tid i

Medlem

Personligen tycker jag nog att Paradox spel står högst i kurs. Speciellt Europa Universalis serien.

Medlem

Bästa spel är nog Pinball Dreams (Digital Illusions). Mest för att det är nog ett av få spel som håller än idag, och som kommer vara lika kul om många år framöver.

(Sen lär jag alltid nämna The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, av Starbreeze Studios. Tusan vad bra det spelet var när det kom, men oklart om det håller än idag)

Medlem

Finns ju så många. Det jag spelat mest är battlefieldspelen så jag tar dom.
Och minecraft har man ju måååååånga timmar i också.

Medlem

BF2 är väl det man gav så mycket tid, clan spelandet var enormt roligt.
Finns ju en del nyare I dag men den känslan man fick i Bf2 spelandet går inte att hitta I dag.
BF2 blir min favorit.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag tycker Backpacker-serien är en värdig vinnare, har älskat dom spelen ända sedan dom kom. Än idag kan jag spela och ha roligt.

Medlem

Måste nog också säga The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay

Medlem

@forzo: hahaha! Du har den kvar?!

Skulle du någonsin få för dig att göra av med den så hojta innan. Jag tycker säkert det är skit idag men kommer ihåg hur jävla krångligt det var att få igång och när en väl lyckades så körde man utan ens va kritisk det minsta för lyckan var gjord. Känes ofta så i begynnelsen av pc gaming för mig.

Medlem
Skrivet av pillveke:

@forzo: hahaha! Du har den kvar?!

Skulle du någonsin få för dig att göra av med den så hojta innan. Jag tycker säkert det är skit idag men kommer ihåg hur jävla krångligt det var att få igång och när en väl lyckades så körde man utan ens va kritisk det minsta för lyckan var gjord. Känes ofta så i begynnelsen av pc gaming för mig.

Yes! Bild

Stoppade in disketten i en diskettläsare och mot all förmodan så fungerade den fortfarande. Går inte igång på Win 10 men fungerade utmärkt i en vitual box med Win xp

Megadelux
Skrivet av vbgbasse:

@renod:

Kan bara hålla med dej. Codename eagle åkte alltid fram på lanen fram på småtimmarna när ingen orkade lira seriöst längre. Att "surfa vinge" var rätt coolt och att andre piloten faktiskt kunde gå upp på vingen under färden för att både laga eller fylla på bensin var jäkligt genomtänkt speldesign, ja eller så råkade det bara bli så. Även race med sidovagn förekom också

Ahhhhhhhhhh minnen... Dock när man ser spelet på youtube såhär typ 15 (?) år senare så tror jag det är bäst i minnet.

123
Skriv svar