"Crackdown 3 släpps 2019", enligt nya förseningsrykten

Robot
"Crackdown 3 släpps 2019", enligt nya förseningsrykten
Medlem

Man kanske borde låta "molnet" hjälpa till med utvecklingen?

Medlem

Uppenbarligen har inte spelet levt upp till förväntningarna å istället för att släppa ett spel som är skit så väljer dom att ändra på spelet. Ser inget negativt med det. Aldrig spelat ett Crackdown i hela mitt liv men tycker Microsoft gör vad dom kan.

Ambassadör
Xbox

Bättre att ta den tid som krävs för att det ska bli bra än att släppa något som inte är färdigt/bra.

Ryktas om att Spencer beordrat större fokus på singleplayerdelen och att de fått tid till det, men det är ju ingen som vet.

Hursom så råder det ju inte brist på spel (nä inte på Xbox heller) så no big deal.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Bättre att ta den tid som krävs för att det ska bli bra än att släppa något som inte är färdigt/bra.

Visst, men det är ännu ett Microsoft spel som inte kommer att släppas i år. Hade ju varit bra om de faktiskt kunde leverera spelet det här året så de stackars Xbox-lirarna har något att spela.

Har ingen Xbox men för Microsoft och deras kunders räkning hoppas att de gör stordåd på E3.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst, men det är ännu ett Microsoft spel som inte kommer att släppas i år. Hade ju varit bra om de faktiskt kunde leverera spelet det här året så de stackars Xbox-lirarna har något att spela.

Har ingen Xbox men för Microsoft och deras kunders räkning hoppas att de gör stordåd på E3.

Eh jag har närmare 300 ospelade spel i min Ready to Install på min Xbox... Plus ett gäng fysiska. Det är ju bara vad jag har i min backlogg. Game Pass på det, och EA Access. Det finns tusentals spel på Xbox som jag inte ens rört.

Alltså, exklusiva spel är en försvinnande liten del av alla spel. Dessutom är det nog ingen som gråter sig till sömns över att behöva nöja sig med Red Dead Redemption 2 och Cyberpunk 2077 på Xbox One X...


signatur

Jump in.

Medlem

Meh, Crackdown 3 var enda skälet till att jag köpte Xb1 en gång i tiden eftersom jag fullkomligen ÄLSKADE första Crackdown. Jaja, det kommer väl ut nån gång denna årtionde förhoppningsvis.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Eh jag har närmare 300 ospelade spel i min Ready to Install på min Xbox... Plus ett gäng fysiska. Det är ju bara vad jag har i min backlogg. Game Pass på det, och EA Access. Det finns tusentals spel på Xbox som jag inte ens rört.

Alltså, exklusiva spel är en försvinnande liten del av alla spel. Dessutom är det nog ingen som gråter sig till sömns över att behöva nöja sig med Red Dead Redemption 2 och Cyberpunk 2077 på Xbox One X...

När man pratar om att Xboxen har dåligt med spel snackar men endast om större exklusiva titlar. Givetvis har konsolen spel, och säkert ganska många spel som bara finns på Xbox också, men det har ju inte varit många stora titlar som man läst mycket om och som dessutom fått ett bra omdöme.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

När man pratar om att Xboxen har dåligt med spel snackar men endast om större exklusiva titlar. Givetvis har konsolen spel, och säkert ganska många spel som bara finns på Xbox också, men det har ju inte varit många stora titlar som man läst mycket om och som dessutom fått ett bra omdöme.

Ja, och jag hävdar att det är ett relativt icke-problem som blåses upp till för stora proportioner.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, och jag hävdar att det är ett relativt icke-problem som blåses upp till för stora proportioner.

Tittar man på listor med "årets bästa spel" och dylikt så brukar det förekomma mängder av konsolexklusiva Nintendo- och Sony-spel högt upp medan det är rätt tunt med MS-exklusiva spel.

Microsoft har varken haft kvantiteten eller kvaliteten vilket såklart är ett problem då folk väljer andra format och tappar förtroende för dem när de ser att många av de bästa spelen bara finns till andra format.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Ja, och jag hävdar att det är ett relativt icke-problem som blåses upp till för stora proportioner.

Så kan det ju vara, men majoriteten av spelcommuintyn i helhet tänker ju så också. State of Decay 2 och SoT är bara två titlar nyligen som inte riktigt levde upp till förväntningarna, among others.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Tittar man på listor med "årets bästa spel" och dylikt så brukar det förekomma mängder av konsolexklusiva Nintendo- och Sony-spel högt upp medan det är rätt tunt med MS-exklusiva spel.

Microsoft har varken haft kvantiteten eller kvaliteten vilket såklart är ett problem då folk väljer andra format och tappar förtroende för dem när de ser att många av de bästa spelen bara finns till andra format.

Många är det ju inte, skulle snarare hävda att de allra flesta bra spelen är multiplats.

För egen del så är det exakt 4 spel som lockar på Playstation och 0 på Nintendo i exklusivitetshögen. Det är en försvinnande liten del av de spel jag konsumerar.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Så kan det ju vara, men majoriteten av spelcommuintyn i helhet tänker ju så också. State of Decay 2 och SoT är bara två titlar nyligen som inte riktigt levde upp till förväntningarna, among others.

"Majoriteten av spelcommunityn" är väl sällan ett gäng vettigt folk man vill dela en bärs med om man säger så och alldeles oavsett så är det ju irrelevant. SoT sålde bra, likaså SoD2 och de pushar båda försäljningen av Game Pass så MS är nog nöjda. SoT kommer att växa, det är ju inte ett 10-15h SP-spel man spelar en gång. State of Decay 2 skulle jag säga är bra mycket bättre än vad Internet säger, och tuffar på bra. Även det en annan typ av spel.

I övrigt så är det klart att det är trevligt med fler spel från MS, vem vill inte ha fler spel? Släpper MS ett tungt singleplayer av God of War-kaliber så hoppas jag att det är Play Anywhere så att fler kan spela det. Jag har inget behov av att sitta i sandlådan med "muhexclusives"-gänget.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

@Mortaigne: Poängen är väl att de flesta är besvikna av bra anledningar. Hoppas själv att Microsoft har något vettigt att visa på E3.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Många är det ju inte, skulle snarare hävda att de allra flesta bra spelen är multiplats.

Tittar man på vilka spel som ligger högt på de senaste årens listor på Metacritic så finns det väldigt många spel från Nintendo och Sony och ganska få från Microsoft.

Samtidigt brukar du hylla de exklusiva spel som kommer från MS rejält (även de som får dålig kritik) så uppenbarligen gillar du ju dessa. Vore de inte bra om de kunde leverera fler sådana spel än det tunna utbudet som de haft de senaste åren?

1
Skriv svar