Du gamla, du fria, du svenska Steam-rea!

Robot
Du gamla, du fria, du svenska Steam-rea!

Gabens spelbutik firar svenska nationaldagen med - just det - spelrea.

#nationaldag, #nyhetstips, #steam, #sverige


Medlem

Mirror's Edge för 25kr är också rätt okej pris.

Medlem
Moderator | Testpilot

Det här är ju intressant. Hur är South Park Fractured But whole svenskt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Högst oklart, det är ju utvecklat av Ubisoft San Francisco!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Precis..det är dess DLC som kostar €12


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Roten: Massive entertainment har varit med på ett hörn.

Releasehästryttare

Glad nationaldag peeps!

Medlem
Skrivet av Roten:

@uberpwnage2.0: Högst oklart, det är ju utvecklat av Ubisoft San Francisco!

Kan vara för att Massive vare med i smeten.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Inget Wolfenstein eller Wolfenstein 2? Märkligt.

Även Unforgiving: A Northern Hymn borde vara med.

Medlem

Valve påtvingar inte förläggare rea, vill man inte vara med så måste man inte. Sedan tror jag, eller jag vet, att valve inte har superkoll på varifrån spelen kommer, dom KAN ha det så klart, men det har dom inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Rean är inte direkt synlig på framsidan utan man fick scrolla ner lite ifall någon inte hittar den.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det här är ju intressant. Hur är South Park Fractured But whole svenskt?

Motorn är åtminstone utvecklad i Sverige Och jag tror att även Massive var med på ett hörn under utvecklingen av Fractured But whole, men jag skulle ändå inte kalla det "Made in Sweden" precis. Stick of Truth borde ha varit med i stället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Motorn är åtminstone utvecklad i Sverige Och jag tror att även Massive var med på ett hörn under utvecklingen av Fractured But whole, men jag skulle ändå inte kalla det "Made in Sweden" precis. Stick of Truth borde ha varit med i stället.

Antar de tar med diverse spel som hade svenska utvecklare bara.. Aja.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Valve påtvingar inte förläggare rea, vill man inte vara med så måste man inte. Sedan tror jag, eller jag vet, att valve inte har superkoll på varifrån spelen kommer, dom KAN ha det så klart, men det har dom inte.

Korrekt. Mitt spel är ett av de som är med på rean. Rean anordnades av en mellanstor svensk utgivare som skickade ut en inbjudan till sina kontakter och sedan anmälde den till Steam. Varje utvecklare får sedan själv välja om man vill vara med och hur mycket man vill sänka priset. Valve har alltså inte så mycket med det hela att göra förutom att lägga upp rean på butiken och tillhandahålla plattformen där alla kan registrera sig.

Medlem
Skrivet av Gen:

Rean är inte direkt synlig på framsidan utan man fick scrolla ner lite ifall någon inte hittar den.

Den ligger bland Special Sales ganska högt upp. Tror den listan slumpas (eller väljs av Algoritmen beroende på besökare) så inte säkert att den syns först.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Korrekt. Mitt spel är ett av de som är med på rean. Rean anordnades av en mellanstor svensk utgivare som skickade ut en inbjudan till sina kontakter och sedan anmälde den till Steam. Varje utvecklare får sedan själv välja om man vill vara med och hur mycket man vill sänka priset. Valve har alltså inte så mycket med det hela att göra förutom att lägga upp rean på butiken och tillhandahålla plattformen där alla kan registrera sig.

Mina spel är inte på rea, för valve måste helt sonika glömt att vi är från Sverige. Våra spel har dessutom sålt ganska bra och vi har haft företaget i 5+ år nu. Men så är det =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hotline Miami är inte på Rea heller, det finns lite spel som inte är det som man hade väntat sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mina spel är inte på rea, för valve måste helt sonika glömt att vi är från Sverige. Våra spel har dessutom sålt ganska bra och vi har haft företaget i 5+ år nu. Men så är det =D

Som sagt, valve styrde inte över det. Rean organiserades av Raw Fury. Kontakta dem så får du vara med nästa gång!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hotline Miami är inte på Rea heller, det finns lite spel som inte är det som man hade väntat sig.

De lyckades kanske inte komma överens med Devolver som ger ut de spelen.

Medlem

Ok, hade ingen aning om det med Raw Fury, Springer ju på dom till och från tycker jag. Aja, får kolla med dom nästa gång då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: vad heter din utvecklare på Steam? Vore kul att se spelen.

Vi heter solid core. Vi jobbar dock inte heltid på vårat.

Medlem
Skrivet av motionfield:

@Hipshot: vad heter din utvecklare på Steam? Vore kul att se spelen.

Vi heter solid core. Vi jobbar dock inte heltid på vårat.

Mitt företag heter Crackshell.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar