Overkill's The Walking Dead – Heather är den fjärde och sista karaktären

Robot
Overkill's The Walking Dead – Heather är den fjärde och sista karaktären

Innebär detta att vi får se gameplay på E3?

#overkill-software, #overkills-the-walking-dead


Medlem

Kvalitén på dessa trailers har ju varit riktigt fina må jag säga.

Vi får väl se om det reflekterar kvalitén på spelet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

En polare som jobbar på spelet hälsar att ni har mycket fint att vänta er framöver. Med en liten slutkläm på att han förmodligen är ganska jävla partisk


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
#OTWD

@marsson90: Haha, kul att ändå höra. Har höga förväntningar på detta spel 😀

Medlem

Därmed sista karaktären släppt. Gameplay nästa vecka då?

Hoppas liken ligger kvar. Hylsor. Magasin. Älskar detaljer i allting. Och spelet är brutalt. Bullet holes i zombies t ex?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Releasehästryttare

@marsson90: Säg att han får komma och promota spelet här då

Jag är impad av hur bra animerade kläderna är.

Medlem

Säger varken bu eller bä innan dom visat något annat än cgi trailers.

Medlem

@BadMrBox: Vad jag förstår så är de även gjorda av en utomstående studio. Kan ha fel. Men i sådant fall säger det inget om spelet.

Medlem
Skrivet av marsson90:

En polare som jobbar på spelet hälsar att ni har mycket fint att vänta er framöver. Med en liten slutkläm på att han förmodligen är ganska jävla partisk

Be honom hälsa cheferna att dom inte ska pumpa ut lika mycket betal dlc som till Payday 2 så blir det garanterat ett köp


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Be honom hälsa cheferna att dom inte ska pumpa ut lika mycket betal dlc som till Payday 2 så blir det garanterat ett köp

Det har jag sagt vid upprepade tillfällen... Satan så mycket DLC det spelet har fått.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: precis, man vill ju inte att extrainnehållet ska kosta mer än 3 gånger grundspelet :/

Nya karaktärer, vapen och banor borde vara gratis medan kosmetiskt trams kan väl få ha en prislapp om dom måste envisas med det


signatur

Game long and prosper

Medlem
En femte...

@Remus: Det ryktas om en femte karaktär också som ingen har sett än. Nästa vecka vet vi

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det har jag sagt vid upprepade tillfällen... Satan så mycket DLC det spelet har fått.

Å andra sidan är spelet nu fem år gammalt och ligger fortfarande med i topp-20 över de mest spelade spelen på Steam. Spelet har en ganska simpel game loop, vilket gör att spelarna gärna tröttnar om inget tillkommer. Så länge man pumpar ut nytt innehåll fortsätter folk att spela. Och nytt innehåll finansieras inte av gratisarbete. Jag tycker DLC är en bra lösning på det. Jag jämför närmast med Left 4 Dead som jag tröttnade på mycket snabbare eftersom det inte finns lika mycket material där helt enkelt. Att köpa DLC för några tior på en rea är för de flesta inget problem.

Och som aktieägare kan man ju inte annat än applådera för att bolaget lyckas leverera en produkt som de håller vid liv så länge. Aktien har gått upp 100% bara i år och då har inte ens spelet släppts än Ser fram emot hösten!

Medlem

Otroligt snygg trailer som vanligt och jag blir grymt taggad!

Sedan fick man ju se några sekunders gameplay på deras "Playtest"-video dom la upp på Instagram, dom 2 sekunderna räckte för att det skulle börja vattnas i munnen!

1
Skriv svar