Command & Conquer återuppstår! (Dessvärre som ett mobilspel)

Robot
Command & Conquer återuppstår! (Dessvärre som ett mobilspel)

En mobil comeback är också en comeback. Eller?

#command-and-conquer, #command-and-conquer-rivals


Medlem

Taget rakt av från Blitzläget i Halo Wars 2 sett till konceptet, namnen och designen.

Medlem

Dåligt, detta behöver ni aldrig mera skriva om.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

*SUCK*


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem
Killmonday Games

Att gå från red alert till det här.. tiderna förändras verkligen.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

ja också en massa pay to win bla bla bla... förstör märket lite till. tyvärr kommer de tjäna svinmycket pengar på det.

Medlem
Medlem

Haha detta verkar inte vara något som fansen gillar (för mig "dog" C&C för länge sedan) inte bara är det fler tumme ner på videon på Youtube under #NotMyCNC så är det många som visar sitt missnöje.

Minns ni Dungeon Keeper mobile? Minns ni hur EA bad om ursäkt? Kanske lär sig folk nu en gång för alla att EA är och kommer alltid vara samma företag.

Medlem

Hinner inte kolla videon nu men ni som såg den, är det RTS eller är det snarare clash of clans i C&C kostym? Blev glad en kort stund tills jag förstod att det kanske inte alls var det jag tänkte.

Vill gärna ha ett äldre RTS på mobilen, t.ex warcraft 1 skulle funka riktigt bra tror jag Ännu häftigare med online

EDIT: Jag känner till att det går att fixa warcraft 1 på androida mobiler, men inte lättvindigt och inte officiellt.

Medlem

Som främmande till de äldre Command & Conquer spelen känns detta spelet riktigt najs för att vara mobilspel. Tror den mesta av kritiken endast består i Command & Conquer riktning och inte spelet i sig.

Fast man ska inte säga bu, AOE fick sin comeback först som mobilspel. För att sedermera leda till utannonsering för det efterlängtade AOE 4.

Medlem

Dungeon keeper och nu detta?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

eld
Medlem
Skrivet av magma:

Dungeon keeper och nu detta?

Kom ihåg den här gamla godingen också:

NuZ
Testpilot

Varför? Måste de misshandla CNC ännu mer? Om de bara döpt det till något annat!? Det var spiken i kistan för CNC #NotMyCNC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Oj såg på twitter nu att det stormar en del om detta! Många ledsna och upprörda fans


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

what a shame...

Medlem

är det här döden för C&C? verkar som det tyvärr

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

är det här döden för C&C? verkar som det tyvärr

Allvarligt talat har C&C varit dött i många år nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

spraka den döda hästen..do it


signatur

New life, New hope

Medlem

Haha.. de har ’unlistat’ videon på youtube, troligen för att undvika mer nedröstningar osv.

Fantastiska Westwood Studios, how I miss you ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Andrew Wilson (CEO of EA): "Command & Conquer for a new generation".

- Pissa på dem som älskar C&C-serien, tack Andrew.

Medlem

@Ankh: det är sant, dock så verkar denna titel vara sista spiken i kistan tyvärr

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

@Ankh: det är sant, dock så verkar denna titel vara sista spiken i kistan tyvärr

Sant. Synd, men de nyare spelarna verkar föredra en helt annan typ av spel. Otur för sånna gamla getter som mig

(hoppas de överaskar med en Company Of Heroes 3 på E3..)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: så är det, på ett sätt kan jag inte klandra varför utgivare vill följa pengarna vilket verkar vara mobila spel nuförtiden

Medlem

Naiv som jag var trodde jag att Command & Conquer inte gick att döda mer än man gjorde med fyran.

Medlem

Ibland saknar man gamla tiders Engineer rush. (Jepp, jag har inget emot obalanserat spel så länge det är underhållande.)
Å andra sidan, kan det här generera pengar, visa att det finns ett intresse kvar för C&C så hade det ju kunnat leda till något bra. Men dagens kids vill ha instant gratification, så...probably not.

Hoppas dom lär sig att man inte kan sparka på folks minnen såhär, youtube videon har extrem dislike-like ratio, till den grad att EA har gömt videon från att visas.

Medlem

rip, red alert var mitt första dator spel, feelsbadman

Medlem

Två av mina favorit spelserier har blivit mördade. C&C serien av EA och Heroes of might and magic serien av Ubisoft -.-

12
Skriv svar