Battlefield V - se första gameplay-filmen

Robot
Battlefield V - se första gameplay-filmen
Medlem

Ja, men det såg ju snyggt och kul ut.

Edit: Det gör COD:WWII också.


signatur

autograph

Medlem

Ser ju faktiskt lovande ut tycker jag

Undrar ifall man kan ta malmtåget till Kiruna? he he


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

ser jag i syne eller är det en ninja @ 4.15?

Medlem

@Polyester: hahaha


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Ser ju ut att vara en trevligt gamemode. Känns inte vidare ww2 dock. Nog fasiken var det en ninja allt vid 4:15.

Medlem

Blir så förvirrad, är det här ens samma spel som visades upp för några veckor sen...

Medlem

I don't know..... Känns verkligen som att dom har tonat ner lite galenskapen, förutom den där random ninjan.
Ser verkligen inte ut som spelet som visade upp tidigare, det är för kort tid för dom att lyssna på fansen och korrigera spelet :>.....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Polyester:

ser jag i syne eller är det en ninja @ 4.15?

En tysk utan hjälm förmodar jag :).

Medlem

Ser ut som om dom tryckt hela spelet fullt av automatvapen, var väl bara prickskyttegeväret som var boltaction i hela trailern även inräknat dom andra spelarna man ser.

Medlem

Jag hörde en sjuksyster på fältet


signatur

Meep!

Medlem

@nils45:
Man får hoppas på det! haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Äntligen.... mitt största problem med Battlefield sedan BC2 och framåt har varit de där jävla neonikonerna. Förstörde i alla fall min upplevelse, det enda jag såg var ett myller av neon som tog upp skärmen. Så jag välkomnar verkligen dessa nya matta ikoner.
I övrigt tycker jag Grand Operations verkar vara ett kul tillägg.

Medlem

Förstår inte varför folk är förvånade. Vad trodde man om spelet egentligen, ett Barbie-spel?

Gnällkuk

JackFrags* sen är det ingen b-roll som det låter som du antyder om utan han spelar själv med andra devs (troligtvis) och kanske streamers. Kände inte igen några namn dock. Skulle tippa på att det här eventet där han fick spela in ägde rum för flera månader sedan.

Kan också vara därför vissa klippningar känns snäva, vissa saker kanske gjorts om eller strukits. Oavsett, jag känner mig pepp inför BF5! Ser fram emot ett lite mer gameplay-inriktad BF.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns inte som att man missar så mycket av att hoppa över detta. Såg ut som en sämre version av den redan horribla Battlefield-skildringen från första trailern.

Medlem

Extremt besviken. Blir liksom barnsligare för varje släpp. Byter mellan vapen på 0.5 sekunder och springer 50km/h

Inaktiv

Kollade bara lite men det var ju klippt nästan som en fragmovie eller highlights iaf så var lite svårt att få ett större sammanhang men det ser som förväntat snyggt ut. Får kika mer sen

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kollade bara lite men det var ju klippt nästan som en fragmovie eller highlights iaf så var lite svårt att få ett större sammanhang men det ser som förväntat snyggt ut. Får kika mer sen

Kanske för att killen som spelade är en Youtube gamer, och därför inte har några connections till EA.

Medlem

Det ser ut som om det kan bli riktigt bra.
Det syns att Dice/EA har tagit åt sig av kritiken, så många små detaljer som är förbättrade.

Men framför allt, vi kan nu bygga snögubbar!

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Extremt besviken. Blir liksom barnsligare för varje släpp. Byter mellan vapen på 0.5 sekunder och springer 50km/h

Men det är ju så här BF är, alltså, dom som förväntar sig något annat lever ju i en fantasivärld. Det var ju såhär BF1 var med. Det är arkadspel.

Vill man ha "bättre" ww2 får man väl spela post scriptum, fast det kommer ju inte ske på en nivå som gör att NÄSTA bf kommer vara långsammare och mera realistiskt.

Sluta vara besvikna, skit i serien bara i stället för det kommer dröja bra länge innan det kommer ett långsamt BF.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Först tänkte jag "Äntligen ett ww2-lir ala Battlefield". Men det grusades direkt när jag fick se gameplay. Varför ska man gå ifrån Battlefield och göra det mer och mer som COD!?

Nu har jag tröttnat på vad EA och Dice gör av varumärket Battlefield. Jag hoppas att andra som uppskattar kvalité inte köper detta...

Mig slipper ni i alla fall för jag kommer hålla mig till squad, post scriptum och gänget...

Inaktiv

Battlefield har ju alltid varit en arkadversion av ett krigsspel som tex när man ställde sig på vingarna på ett bombplan i BF1942 för att droppa ned över målet. Det var ju detta som gav alla dessa "Battlefield moments".

Tror att folk har en helt annan förväntning nu när grafiken ser mer verklig ut istället för i BF1942 som gör att de även förväntar sig mer realism.

Medlem
Skrivet av nekered:

Varför ska man gå ifrån Battlefield och göra det mer och mer som COD!?

Det är synd. Tar man Battlefield 2 som exempel så var banorna större med fler check-points, det kändes mer öppet med lite mer utrymme i de äldre spelen. Den level-designen dom har kört med nu ett tag handlar mer om intensiva dueller på en medel stor yta. Det är uppenbart att Dice vill skapa lite mer CoD i det hela.

Medlem

@anon_646: för mig är det gameplay som har förändrats.visst spelar grafiken roll som en del av gameplay men den delen är så pass liten i jämförelse med resterande del.

Det var vad jag förväntade mig. Intressant hur en av karaktärerna skjuter med en ärtpistol på en stridsvagn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

@Kurre: nä det vet jag men ändå tycker jag att det var sisådär men det beror väl vilken sida av spelat man väljer att visa

Medlem

Jäklar vad nice att RPG kan studsa av vid fel vinkel. Alternativt extra skada vid rätt vinkel


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Värsta av allt, Battlefield 5 får battle royale. Trodde de försökte göra bra spel här.

Medlem

@tricky: Om jag inte missminner mig så var det från EA PLAY som pågår just nu. 😊

Om jag får yttra några tankar jag har om BFV så tycker jag att mycket ser en bra utveckling, även fast jag inte alls gillar dessa over-the-top kosmetiska prylar (hade det inte räckt med mer subtila och autentiska prylar kanske?) och att jag hellre sett att man valt att vara lite mer historiskt trogen med så som etnicitet/kön - hade till och med varit för asymmetriska vapenval för olika nationer men med möjligheten att låsa upp allt längre fram.

Men jag kan väl typ ha överseende med allr detta om det resulterar i ett jävligt bra och balanserat spelande.

Slutligen så bekymmrar det mig lite att alla springer runt med StG 44 - krigts ända sanna automatkarbin som torde vara ett av de mest kraftfulla och mångsidiga eldhandvapen. Är nyfiken på hur man balanserar ut detta, för charmen med WW2 enl. mig är just användandet av bolt och semiautomatiska vapen. Kan StG:n vara en battle pickup (om det nu återkommer) eller kanske balansera på så vis att du max får tre magasin eller så.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

123
Skriv svar