EA Play går ut starkt! Multiplayer från Battlefield V, och battle royale-löfte

Avstängd
Skrivet av ScorchPipe:

Ja varför kan dom inte ha ett tetris game mode då?

Det handlar ju om att EA har sett PUBG och Fortnite och tänkt "Hoppsan vad det där var populärt. Vilket av våra spel kan vi lägga in det i?"
Alla game modes i BF-spel hittills har ju varit just det, game modes. Att lägga till BR är ju ett helt annat spel i spelet. Varför inte göra ett fristående BR-spel i så fall?

Kalla mig tråkig, men jag tycker i alla fall det är kasst att hoppa på ett hype-tåg utan anledning.

Utan anledning? Anledningen är att folk gillar det spelläget.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Fattar inte hur ni orkar bry er? Battlefield kommer ha ordentligt med twitch viewers i början när spelet släpps sen kommer ingen bry sig om spelet öht. Det är ett värdelöst casual lir för flerbarnsfarsor som gillar autoaim på sin PS4 eller xbox one. Competititve BF har aldrig existerat och kommer aldrig att göra, men kul er för er som kan känna glädje i sånt skitspel som Battlefield faktiskt är.

Det kan jämföras med CoD spelens hype för ett par år sen förutom att nu är det inte amerikaner som bryr sig om spelet utan Europeer, varför vet jag inte egentligen. I grund och botten är det värdelöst.

så värdelöst att miljoner människor spelar det

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Utan anledning? Anledningen är att folk gillar det spelläget.

Så enligt dig borde alla nya spel släppas med ett Br-läge?

Medlem
Skrivet av wallde:

så värdelöst att miljoner människor spelar det

Sist jag kollade var det kanske en total peak på 80 tusen, men det är väl miljoner för dig antar jag. Det är med Xbox och PS inräknat.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Sist jag kollade var det kanske en total peak på 80 tusen, men det är väl miljoner för dig antar jag. Det är med Xbox och PS inräknat.

Hur många är det som spelar det skitspelet som du tycker om ?

Medlem

@ScorchPipe: Om alla älskade bilar med taklucka, så skulle alla biltillverkare leverera bilar med taklucka.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Hur många är det som spelar det skitspelet som du tycker om ?

Jag försöker bara säga att det är ingen idé att ni bryr er för ni kommer ändå inte spela Battlefield 3 månader efter release så det är inte mycket att längta efter.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@ScorchPipe: Om alla älskade bilar med taklucka, så skulle alla biltillverkare leverera bilar med taklucka.

Och om EA tillverkade bilar skulle dom slänga på en taklucka på en cab bara för att dom har hört att taklucka är inne just nu.

Medlem
Skrivet av iFlaX:

Fast battle royale är ju ett spelläge för shooters, tetris är inte det. Varför skulle dom inte lägga till det när det är så populärt? Som spelutvecklare vill dom nog att fler ska spela deras spel, detta är nog ett bra sätt.

Vill man sälja sin själ för den hjärndöda massan så visst.
Nästa gång kanske dom kan lägga in så man kan bygga med blocks och samla material.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Jag försöker bara säga att det är ingen idé att ni bryr er för ni kommer ändå inte spela Battlefield 3 månader efter release så det är inte mycket att längta efter.

Battlefield 3?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inte för att vara så. Men deras trailers är inte bra. Blir inte alls sugen.
BF3 hade riktigt bra trailer som levererar än idag.

https://www.youtube.com/watch?v=UIUJh2mA8vg

eller t.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=NDDfPxF3EFE

Medlem

Undra vad det var för paradrop fältslag som skedde i norska fjordar mellan tyskar och britter.
Inget, nej just ja.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Sist jag kollade var det kanske en total peak på 80 tusen, men det är väl miljoner för dig antar jag. Det är med Xbox och PS inräknat.

En snabb googling gav siffror på 21M unika spelare av BF1 och är inte så säker på att det är dom färskaste. Vad totala toppen aktiva just nu är är väl inte så jätterelevant, spelet har ändå ett gäng dugliga månader på nacken.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Så enligt dig borde alla nya spel släppas med ett Br-läge?

ja


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av ScorchPipe:

Så enligt dig borde alla nya spel släppas med ett Br-läge?

Nej. Hur kom du fram till det? Jag har nämligen inte uttryckt någon åsikt i frågan.

Medlem
Skrivet av iFlaX:

Ni som bryr er om battle royale i Battlefield, vad är problemet? Är väl ytterligare ett game mode till spelet eller? Som conquest, rush, ctf, squad, tdm osv.

Personligen spelar det ingen roll. Kommer att köpa spelet ändå. Däremot bevisar det Dice försök att vara "Som alla andra" istället för att sticka ut. Vilket i sig är något negativt.

Skrivet av wallde:

så värdelöst att miljoner människor spelar det

argumentum ad populum.

Idioter blir väl inte mindre idioter för att de är i grupp?

Skrivet av fishfugg:

Jag försöker bara säga att det är ingen idé att ni bryr er för ni kommer ändå inte spela Battlefield 3 månader efter release så det är inte mycket att längta efter.

BF3? BF4? BF One? Spelade BF 1942 en hel del när de återlanserade det.. för att inte tala om de över fem hundra timmar jag hade i spelet efter det släpptes första gången?

Skrivet av KeyserSoze:

Undra vad det var för paradrop fältslag som skedde i norska fjordar mellan tyskar och britter.
Inget, nej just ja.

Bokstavligen Narvik? Du vet.. där detta slag utspelar sig?
Slagen om Narvik skedde både genom fallskärmsjägare från Tyskland samt landstigningar. Samma gäller för britterna som först försökte med fallskärm ge förstärkning sedan med flottan innan man drog sig ut efter Frankrikes fall.

Avstängd
Skrivet av Leffe76:

@ScorchPipe: Om alla älskade bilar med taklucka, så skulle alla biltillverkare leverera bilar med taklucka.

Det gör ju alla också.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Däremot bevisar det Dice försök att vara "Som alla andra" istället för att sticka ut. Vilket i sig är något negativt.

Att lägga till ett extra läge som är helt och hållet valfritt för dem som spelar, är ju bara positivt. Helt otroligt hur folk försöker vinkla det till någon negativt bara för att dem inte gillar Battle Royale, speciellt när folk kan ignorera de spellägen dem inte gillar i spelet. Precis som man kan ignorera Rush.

Helt otroligt..

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Nej. Hur kom du fram till det? Jag har nämligen inte uttryckt någon åsikt i frågan.

Jag skrev att BF hoppar på hype-tåget utan anledning.
Du skrev att anledningen är att folk gillar spelläget.

Ska inte alla spel ha BR då? Folk gillar ju spelläget.

Avstängd
Skrivet av ScorchPipe:

Jag skrev att BF hoppar på hype-tåget utan anledning.
Du skrev att anledningen är att folk gillar spelläget.

Ska inte alla spel ha BR då? Folk gillar ju spelläget.

Nej, det tycker jag inte. Det finns spel det passar bättre och sämre i.
Just Battlefield, som redan har stora kartor och fordon, gör det sig troligen bra i.

Medlem

Tänker testa BF5, men blev ganska besviken på hela deras upplägg överlag. Anthem, bära eller brista för BioWare. Trist att EA skall köra ner bra studios i botten pga deras "affärsmodell"... Battlefront 2 är förlorat, deras cred tycker jag har försvunnit just pga deras "rough-launch".

Tycker AngryJoe summerade EA Play ganska bra... 4/10, Kändes mer som ett event för investerare än för gamers.

https://www.youtube.com/watch?v=rNI8JY7BXeY&t=6s

Medlem

@Nefty: Var inte så dramatisk.

12
Skriv svar