Anthem går inte att spela offline – oavsett om du spelar ensam eller inte

Robot
Anthem går inte att spela offline – oavsett om du spelar ensam eller inte

Den delade världen fungerar bara om du är uppkopplad.

#anthem, #bioware, #e3, #e3-2018, #electronic-arts


Medlem

Någon som förväntade sig något annat?

Medlem

Tja, lär väl inte vara något problem nuförtiden oavsett.

Ambassadör
Xbox

Rent praktiskt är det väl ett icke-problem. Det är väl snarare implikationerna för spelets fokus som är trista.


signatur

Jump in.

Medlem

En singelplayer fokuserad utvecklare under EA som inför ett always online krav i sitt senaste spel...

Medlem

Så när EA får för sig att stänga servrarna om några år så går det inte att spela det...kul...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så när EA får för sig att stänga servrarna om några år så går det inte att spela det...kul...

Då spelar folk redan Anthem 2 så det spelar ingen roll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer bara fram fler och fler detaljer som får mig att fundera på att hålla fingrarna borta från Anthem... EA sätter fler och fler spikar i Biowares kista, nu är det inte ens med hammare, utan med spikpistol >_<

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så när EA får för sig att stänga servrarna om några år så går det inte att spela det...kul...

Då släpper dom bara en patch för det.

Medlem

Game Informer har en matig artikel med info om spelet.

https://www.gameinformer.com/feature/anthem/flying-to-a-new-f...

Känns bra enligt mig. Mest efterlängtade titeln för mig så här långt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Varför gjorde dom inte bara ett story-tungt-sci-fi-singleplayer med grym gameplay?

Jag dömer inte ut det helt och hållet ännu, men av allt jag sett och läst verkar det vara ytterligare en "loot-shooter". Och presentationen igår hjälpte inte direkt heller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Då släpper dom bara en patch för det.

Finns det någon utvecklare som någonsin gjort det?

Medlem

@sl0k3: Finns det något spel som är always-online som har stängt sina servar?

Medlem

@Jozo: varför skulle någon vilja spela det då? Ungefär som att man skulle vilja spela WoW själv när deras servrar stängts ner.
Även om WoW kommer leva långt efter mänskligheten försvunnit från denna planet.

Medlem

@KimiKiwi: För att det här är även ett single player-spel! Jag vet inte hur du är, men personligen så tycker jag om att återvända till spel efter ett par år och spela igenom dom igen.

Medlem

@KimiKiwi:
För att Anthem inte är ett mmo?

Medlem

@Cordayne: EA har ju inte lärt sig än... debaclet med Sim City där spelet skulle vara ständigt online. Och som du säger Anthem är ju inte ett MMO.

Medlem

@Cordayne: vet det men en online fokuserad game-as-a-service looter shooter har dock väldigt många likheter med ett mmo. Vissa spel har inte mycket omspelningsvärde och jag tror inte detta kommer ha så mycket av det heller.
Sen var WoW dessutom bara ett exempel

Medlem

Så är det ju med 99% spel. inget konstigt alls.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av jehuty:

@sl0k3: Finns det något spel som är always-online som har stängt sina servar?

StarWars:Galaxies, visserligen finns det inofficiella som rullar just nu som man håller på och utvecklar. Men SOE stängde de för några år sedan.

Medlem

EA har visst lärt sig -> Att ingen bryr sig egentligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av sgtbastard:

StarWars:Galaxies, visserligen finns det inofficiella som rullar just nu som man håller på och utvecklar. Men SOE stängde de för några år sedan.

Det är ju ett MMO. Såna finns det otaliga som stängt ner.
Inte direkt samma sak, då det per definition är ett online-spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

EA har visst lärt sig -> Att ingen bryr sig egentligen.

Medlem

Att det är Always online borde inte spela någon större roll idag då man har tillgång till Internet nästan överallt. Skulle de stänga av servrarna blir det antagligen om minimum 10 år och då tror jag inte det finns någon som bryr sig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Att det är Always online borde inte spela någon större roll idag då man har tillgång till Internet nästan överallt. Skulle de stänga av servrarna blir det antagligen om minimum 10 år och då tror jag inte det finns någon som bryr sig.

I teorin ja - men hur många exempel har vi inte sett de senaste åren där servrarna inte pallat trycket vid launch? En massa förväntansfulla spelare kommer att hänga på låset och det känns inte helt osannolikt att få - eller inga - kommer att kunna spela de första dagarna.

Medlem

Perfekt, ett spel mindre att ödsla tid och pengar på. Bioware har fallit långt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Lol! Där ser man. Slipper man "följa" den här skiten då. Verkar ju ändå vara ett "PseudoHalo", något mer hjärndöd variant av det tillsynes. Men Halo i sig är ju inte heller riktigt friskt hur det än förhåller sig så, bra!

Kan fördriva tiden med Ark SE och Conan E offline alldeles utmärkt. Spel som faktist är så nära ett mmo man kan komma, lmao! Dom går. Sätter tänderna i dom här efter mina 2500 timmar i State of Decay 2. Som också spelas bäst offline förstås. Det är lungt.

Medlem

'Always Online' är för MMO i mitt tycke. Ett singleplayer som har en multiplayer-läge ska inte lida av det.

Medlem

Jag saknar gamla goda bioware när se gjorde kvalitetstitlar som baldurs gate och neverwinter nights.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Klart det måste vara always-online. Hur ska man annars kunna kränga loot-boxes?


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

12
Skriv svar