Fallout 76 är ett onlinespel med basbygge och atombomber

Robot
Fallout 76 är ett onlinespel med basbygge och atombomber

Ett lass gameplay-klipp visar vad det handlar om.

#bethesda, #e3, #e3-2018, #fallout-76


Moderator | Testpilot

Har ändå lite svårt att förstå vad det är för typ av spel det egentligen gäller, och när Todd Howard säger man kan spela solo innebär det då att man spelar själv mot andra spelare eller man faktiskt kan spela utan att behöva ha andra människor i sin värld? Min gissning skulle väl vara att det är som Sea of Thieves att man alltid är online och delar en värld med flera och sedan väljer om man vill vara aggressiv eller inte.

Till en början trodde jag det skulle vara ett Fallout med coop, men sedan verkar det vara ett Fallout online-spel, och sedan vet jag inte riktigt. Ska det vara ett survival-spel likt Rust? Finns det quests och annat som i tidigare titlar?

Jäkligt förvirrad fortfarande på hur det kommer funka, men jag diggar det. Kul att se dem testa något nytt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Online och basbyggande gör att jag kommer skippa det, vi har redan Fortnite.

Medlem

Bleorgh! Avskydde basbyggandet i Fallout 4 så detta känns inte bra. Får hitta en polare villig att sköta den biten så jag kan gå ut och undersöka vildmarken.

Första gången som jag är skeptisk inför en Bethesda release...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tack, men nej tack!

Inaktiv

@Wolfkin: lol för Fallout 76 är så mycket som Fortnite?

3D-grafik och man styr en karaktär gör att jag kommer skippa det, vi har redan Super Mario 64.

KoP
Medlem

FO76 är online: Ja. Men det rör sig aldrig om flera 100 spelare på en server utan max ett dussin. Och om man vill kan man köra igenom spelet i co-op eller helt ensam så är valet fritt. Jag ser iaf fram emot FO76 och att lira med en polare. Hade varit grymt med co-op i t.ex FO4.

Medlem

Vet inte om detta är något för mig. Har inte precis lust att spela med folk då jag bara har tid på helgerna,till skillnad från de jag känner ,så lär väl bli att man blir carryad hela tiden . Sen kanske det inte låter så spännande att logga in och upptäcka att sin bas man snickrat på här blivit sprängd av en atombomb.

Får lite Ark griefing flashbacks också.
Vi får se ,men jag är inte positivt inställd till det. Mods lär ju inte vara en grej heller.

KoP
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vet inte om detta är något för mig. Har inte precis lust att spela med folk då jag bara har tid på helgerna,till skillnad från de jag känner ,så lär väl bli att man blir carryad hela tiden . Sen kanske det inte låter så spännande att logga in och upptäcka att sin bas man snickrat på här blivit sprängd av en atombomb.

Får lite Ark griefing flashbacks också.
Vi får se ,men jag är inte positivt inställd till det. Mods lär ju inte vara en grej heller.

Du ska kunna spela igenom FO76 på solokvist.

Medlem

Det kommer finnas möjlighet till att spela ensam, ja.
Men det betyder INTE att det kommer vara offline.
Du kommer fortfarande vara online, uppkopplad till en server, och sen när du vill spela med en annan så fasas du in till deras värld, eller vice versa.
Han sa klart och tydligt "Always online" och "No server browser / dedicated servers"
Lånar troligen samma server struktur som eso använder.
En stor mega server, så förvänta dig super kass ms även här i Europa.
För så är det med eso.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Du ska kunna spela igenom FO76 på solokvist.

Visst men spelet är alltid online, så att spela solo kan ju ändå innebära att man möter andra spelare, bara att man springer runt själv och inte i ett party.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

Första intrycket säger mig att detta blir det första Fallout-spelet som jag inte kommer att spela.

Medlem

Vad hände med det djupa och brutala Fallout som 1an och 2an var

Alla företag släpper sina rötter och går fullt ut på försäljning till kids som aldrig upplevt riktigt bra spel...

Medlem

Nej, det här blir nog inget för mig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem

Helvete, trodde ju på att det blev ett nytt singleplayer spel. Nu vart jag lite deppad.

NuZ
Testpilot

Att han inte specificerade singleplayer bättre?! Är det möjligt att spela offline singleplayer för solo i multiplayer är inte singleplayer! #saveplayerone


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bläh. Det här är inte Fallout för mig. Det är snarare ett helt annat sorts lir i Fallout miljö.. Nej, blir nog inget köp denna gång om det inte visar sig att det är sjukt kul även när man spelar själv. Jag har bara tid för några timmar/veckan med spel. I MP spel blir det alltid att alla andra är level 19 000 när man själv hunnit till till level 5...

Medlem

Inte kollat gameplay trailers men "crap"...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Tycker det här känns intressant, påminner mycket om Conan Exiles faktiskt... så får väl se vad det blir när de närmar sig release.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

"Nu kan du spela Fallout med dina vänner mot andra!" - *Kommentatorsfältet på fz.se svarar med vindbuskar och en och annan kastad tomat*

Fallout spelare i kommentatorsfältet verkar inte vara de mest sociala personerna. =/

Medlem

Meh...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Otroligt "Meh". Rätt besviken på att det inte var ett nytt Fallout

Medlem
Skrivet av employed:

"Nu kan du spela Fallout med dina vänner mot andra!" - *Kommentatorsfältet på fz.se svarar med vindbuskar och en och annan kastad tomat*

Fallout spelare i kommentatorsfältet verkar inte vara de mest sociala personerna. =/

Folk som uppskattar singleplayer kanske inte gör sig i grupp. Blir samma sak som med Conan:Exiles - Jag kan absolut tänka mig att spela med en polare eller två men ett dussin random nötter går bort.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst men spelet är alltid online, så att spela solo kan ju ändå innebära att man möter andra spelare, bara att man springer runt själv och inte i ett party.

Möjligtvis så kan det ju fungera som i Conan. Att man kan välja att köra privat och med utvalda vänner. Det vet vi iofs inget om i nuläget. Men jag skulle tro att något liknande kommer implementeras i FO76.

KoP
Medlem
Skrivet av D01tY:

Att han inte specificerade singleplayer bättre?! Är det möjligt att spela offline singleplayer för solo i multiplayer är inte singleplayer! #saveplayerone

Han sa singleplayer så då menade han väl singleplayer. Vore ju inte singleplayer om det springer runt en massa annat folk i ens spelomgång. Klart som korvspad.

Medlem

Men vafan...


signatur

Meep!

Medlem

Det ser ut att bli roligt, helt klart, men det är så långt ifrån Fallout som man kan komma. Ska det här gälla som Canon framöver? Fallout har snart ingenting att göra med ursprungsmaterialet. För mig känns det som att det är dags att kyssa Fallout farväl. Wasteland är min nya postapokalyptiska flickvän.

Medlem

...och där dog Fallout för mig. Blir till att vänta ett par år till då tills Bethesda kommit tillbaka till verkligheten och insett att sånt här är skräp i längden...

Medlem

Kommer säkert vara kul. Men känns inte speciellt mycket Fallout längre, ett fullfjädrat action spel med basbygg och 4ggr mer spring än tidigare😊

12
Skriv svar