Bethesda avtäcker singleplayer-rollspelet Starfield

Robot
Bethesda avtäcker singleplayer-rollspelet Starfield

Första helt nya varumärket på ett kvartssekel.

#bethesda, #e3, #e3-2018, #starfield


Medlem

Spännande.
Det är på tiden de gör något mer än Fallout och Elder Scrolls.
Nu hoppas man bara när det väl kommer det inte innehåller game breaking buggar som Bethesda lyckats klämma igenom på vissa av sina spel heh.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hype för nytt spel, meh för intetsägande teaser.

Mype?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

"Trailern" sa inte mer än att det kommer utspela sig i rymden, om nu dom inte gjort en helt irrelevant trailer... med det sagt så är jag svagt positiv. Har ju velat spela ett nytt Freelancer sedan Freelancer. Jag vet, det har kommit flera bra spel sedan dess. Men jag har av olika anledningar inte kommit igång med dom. Kanske det är för att Freelancer var så simpelt som det var tilltalande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hypar detta istället för Fallout då, kan funka..


signatur

Meep!

Medlem

Försök att plocka upp Mass Effect-marknaden när Bioware har tappat bollen? Hoppas att det blir något åt det hållet.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Trailern" sa inte mer än att det kommer utspela sig i rymden, om nu dom inte gjort en helt irrelevant trailer... med det sagt så är jag svagt positiv. Har ju velat spela ett nytt Freelancer sedan Freelancer. Jag vet, det har kommit flera bra spel sedan dess. Men jag har av olika anledningar inte kommit igång med dom. Kanske det är för att Freelancer var så simpelt som det var tilltalande.

Åh, this! Bra rymd-RPG har varit snålt med sedan Mass Effect tappade sin gloria rejält med 3 och A. Är det dessutom åt Freelancer-hållet (tänk om ändå möjligheten att byta/modifiera sitt skepp hade funnits i Mass Effect-serien...) hade det varit ännu mer intressant.

Försiktig optimism får ta vid tills de släpper lite mer matnyttig info.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ambassadör
Xbox

Det här avslöjade de ju bara för att visa att de jobbar på något vettigt efter all skit de visade upp i övrigt. Det sa ju inget mer än "vi jobbar på ett singleplayer-rymdspel".

Det ger ju dock hopp om framtiden, plockar Bethesda upp Mass Effect-manteln (och hittar någon som kan skriva story och dialoger) så kan det bli riktigt bra!
Men när det ligger så långt fram i tiden så orkar jag inte bry mig än. Tyvärr.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Åh, this! Bra rymd-RPG har varit snålt med sedan Mass Effect tappade sin gloria rejält med 3 och A. Är det dessutom åt Freelancer-hållet (tänk om ändå möjligheten att byta/modifiera sitt skepp hade funnits i Mass Effect-serien...) hade det varit ännu mer intressant.

Försiktig optimism får ta vid tills de släpper lite mer matnyttig info.

Detta spelet kommer köra på deras buggiga spelmotor.. Visserligen kommer de säkert bygga på motorn men jag tycker den är meh..

Själv tror jag på SQ42 (starcitizen singleplayer spelet).. Även om det inte är rpg i den bemärkelsen som man är van vid så tror jag det kommer vara sjukt bra

1
Skriv svar