Snart kommer en Looking for Group-funktion till Overwatch

Robot
Snart kommer en Looking for Group-funktion till Overwatch

Så snart kan du leta efter lag som söker healers.

#blizzard, #overwatch


Medlem

Tycker det låter enbart positivt
Symmetras rework är ju helt vild också, ska bli intressant detta.

Medlem

@Lepr: det är inte allt gott.

Är lite besviken på att dom ska lägga in betygsystem, det fungerar ju inte ens bra i deras forum (där bra inlägg blir nertryckta och om tillräckligt många trycker ner den döljs den).

Jag är inte kass spelare, men bara för jag kanske väljer heros och spelstil vissa i mitt lag gillar eller fiende laget inte gillar att bli dödad av mig.

Lär inte fungera bra med betyg, kommer bara att missbrukas.

Medlem

Torbjörn LFG..

Medlem

@broken-arrow:
Fast man kan ju bara rösta upp någon och inte ner, samt att man bara har väldigt få röster per match.
Man får totalt ge en röst per kategori, Good sportsmanship, good teamwork och good shot calling.
Alla poäng sänks över tid och du förlorar alla om du blir bannad/silenced.

Medlem

Undrar om man kan endorsement-boosta sina vänner?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@Lepr:

Står ju i artikeln att man kan rösta ner spelare. Eller vad är det i så fall?

Medlem

@broken-arrow: Det står fel i artikeln. Dina endorsementbetyg sjunker om du blir straffad via det vanliga rapporteringssystemet.

Medlem

@Skuggsvept:

Det lät betydligt vettigare, även om det inte är helt snygg lösning.

Sjunker betygen bara av antalet rapporter eller när blizzard delar ut eventuellt straff (är en rätt stor skillnad, om systemet missbrukas eller inte)?

Medlem

@broken-arrow:

Betygen sjunker när du får själva straffet utdelat, om jag förstod det rätt. Sen straffas du ju automatiskt när antalet rapporter når en viss nivå, men har du nått dit så är det nog dags att förändra något

Medlem

@Skuggsvept:

Bra, tja du annar inte hur många (röt) ägg det finns i spelet och nu lär dessa använda report systemet maximalt för att jävlas.

Bara för man inte spela viss hero eller lyckades inte ta 6 stycken själv t.ex

1
Skriv svar