Efter Dark Souls – From Software gör Sekiro: Shadows Die Twice

Robot
Efter Dark Souls – From Software gör Sekiro: Shadows Die Twice
Gen
Medlem

Får lite Nioh vibbar tyvärr. Inte för att Nioh var ett dåligt spel men personligen föredrar jag DS världen mycket mer.

Medlem

Bionic Souls?

Medlem

Jag hade hellre sett ett Bloodborne 2 än en direkt Nioh-utmanare.
Det till trots känner jag mej säker på att From Software kommer leverera med råge i vanlig ordning.

(Håller tummarna för att Bloodborne 2 utannonseras under Sony konferens!)

Skribent

Kan nog bli underhållande, men grafiken är verkligen under all kritik. Ser ut som något från PS3.

NuZ
Testpilot

Så länge pvp och jolly co-op blir lika bra som i DkS och DS innan de stängdes ner så är jag super nöjd. Något Bloodbornes online vill jag gärna slippa igen. Ska vara många olka builds inte samma


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

När jag såg änterhaksmekaniken dog mitt intresse.


signatur

I drank what?

Medlem

Karaktärsmodellerna såg lite simpla ut.

Medlem

Hade inte varit emot om detta fick sig en släng av Tenchu. Behöver något för att sticka ut som sitt eget känner jag.

Ser coolt ut, jag är dock för dålig för From software-spel så tror inte det här är något för mig, tyvärr.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

@Kassler: Hade väldigt gärna sett ett nytt Tenchu spel, eller något i samma anda. Det görs för få (bra) ninjaspel!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

När jag såg änterhaksmekaniken dog mitt intresse.

Sekiro är varken ett nytt Dark souls eller Nioh,
utan ett nytt och annorlunda perspektiv inom själva souls-genren.

I Sekiro verkar det (ifrån trailern att döma) handla mer om att krama väggen och försöka slå ut vakter en och en, utan att dra till sig uppmärksamhet. I bästa fall blir du varken upptäckt alls eller dödar någon random överhuvudtaget. Detta recept varvas sen med rejäla bossfighter som omväxling. Om du inte lirat Tenchu, tänk dig hitman 47 gameplay.

Jag känner tvärtom. Det är ju änterhaken som får spelet att kännas så dynamiskt och befriande samt får oss att minnas tillbaka till Tenchu-spelen!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

FromSoftware är det nästan tabu att kritisera vilket är tråkigt, jag personligen har dock aldrig varit särskilt imponerad av kvaliten på Dark Souls. Bloodborne däremot tyckte jag va mycket mer polerat.

Denna trailern va helt enkelt inte välgjord. Hälften av scenerna saknades skugga på modellerna, tusenfotingar som svävar fram långt över marken osv. FromSoftware kan göra tight gameplay, men grafiken lämnar en del åt fantasin som vanligt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

När jag såg änterhaksmekaniken dog mitt intresse.

Spela lite Worms och öva upp dina ninjarepkunskaper lite.

Medlem

Shit vad märkligt, jag har spelat ett spel som ser exakt likadant ut, det heter Nioh. Jag hade så stora förväntningar och blev helt klart besviken, men From Software kan ju alltid överraska.

Medlem

Så jävla glad att de vågar satsa på något nytt och (tillfälligt) lämnar Soulsborne-receptet. Jag tokälskar verkligen Soulsborne, From har i princip förstört mig för andra spel, allt känns platt och meningslöst i jämförelse. Men nu ska det dom sagt bli jävligt spännande att ”testa något nytt” från studion som levererar ett tightare gameplay än någon annan.

Medlem

Mina tankar går åt Tenchu faktiskt.
Det här tror jag kan bli bra som tusan.
Men jag hoppas innerligen att man kommer kunna välja japanskt tal i ett spel som utspelar sig i Japan.
Engelskan här var bara bedrövlig, alltså välgjord men passar inte in.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar