Första gameplay-klippet från The Last of Us: Part 2

Robot
Första gameplay-klippet från The Last of Us: Part 2
Medlem

Men herregud! Gapade hela vägen igenom, next-gen grafik/shading samt ursmart AI och blanda detta med en känslosam cutscene.

Kunde inte blivit bättre!

Medlem

Jag har munnen full av mygg!
Ser fruktansvärt tight ut! Wow - kan det bli bättre?!


signatur

Niet.

Medlem

Kisade mig igenom artikeltexten i jakt på releasedatum, men inget sådant än alltså. Trailers eller annan info ska jag undvika fram till release. Vill vara lika spoilerfri som när jag spelade ettan.

(Känner redan att jag vet för mkt efter att ha snappat upp ordet 'intensivt' i artikelns rubrik. ska man lägga ned att läsa spelnyhetet fram till release? eller går det att blockera vissa spel på FZ så att man inte råkar se något oönskat?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Igen så försöker Naughty Dog att få mig att köpa en PS4. Hemskt hemskt frestande. Magin de verkar skapa.

Avstängd

Snyggaste jag någonsin sett i spelväg får jag säga. Makalöst.

Medlem

Ser fantastiskt ut, inget snack om saken. Jag hoppas dock på en hel del lugnare passager där man bara promenerar omkring och utforskar miljön. Blir lätt mätt på för mycket action.

Sen en liten brasklapp. Även det första spelet uppvisade en AI under E3 som sen inte motsvarade den i det färdiga spelet.

Medlem

Inte spelat Part 1 än men bara måste göra de... när jag är redo för de! Spelen verkar kunna spela på ens känslor å tankar


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Men herregud, skämtar de eller? De här animationerna och den här grafiken får alla andra att framstå som Nintendo 8 bitars grafik.

Medlem

Oj... Magikerna på Naughty Dog levererar igen.
När jag trodde GoW hade maxat i vad som var möjligt rent grafiskt på ps4 så höjde Naughty Dog ribban lite till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Inte spelat Part 1 än men bara måste göra de... när jag är redo för de! Spelen verkar kunna spela på ens känslor å tankar

Ta ledigt från vad du än håller på med och streckspela 1an. Ett av de absolut bästa singleplayerspelen som någonsin gjorts.

Finns det nån lista "100 best games of all time" är jag säker att på nåt hörn är Last of Us med. Storyn, spelet, grafiken är på en helt annan nivå vilket även 2an verkar vara.

Medlem

Ser ju helt sjukt snyggt ut.
Hur såg E3-trailer ut för ettan kontra slutresultatet? Är detta vad vi kan förvänta oss?

Medlem
Skrivet av papaz1:

Ta ledigt från vad du än håller på med och streckspela 1an. Ett av de absolut bästa singleplayerspelen som någonsin gjorts.

Finns det nån lista "100 best games of all time" är jag säker att på nåt hörn är Last of Us med. Storyn, spelet, grafiken är på en helt annan nivå vilket även 2an verkar vara.

Jo, jag älskar Horizon Zero Dawn och senaste God of War så detta är ett måste...! Får se vad som händer på semestern när barn och frun sover


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Last of Us är ett av de bästa spelen jag spelat. Detta är något av det bästa jag sett hands down. Frågan är hur scriptat det är bara, men om det är såhär dynamiskt som det visas i trailern, med att man blir utdragen under bilar, reaktioner när man springer och beskjuts osv...då flippar jag nog. Då kommer jag på allvar säga upp mig och dedikera mitt liv till att åka land och rike runt för att se till att alla i hela landet spelar detta spelet. Först Sverige, sen världen. Kan nog fan inte återgå till jobbet nu...får bli en sjukdag...

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Last of Us är ett av de bästa spelen jag spelat. Detta är något av det bästa jag sett hands down. Frågan är hur scriptat det är bara, men om det är såhär dynamiskt som det visas i trailern, med att man blir utdragen under bilar, reaktioner när man springer och beskjuts osv...då flippar jag nog. Då kommer jag på allvar säga upp mig och dedikera mitt liv till att åka land och rike runt för att se till att alla i hela landet spelar detta spelet. Först Sverige, sen världen. Kan nog fan inte återgå till jobbet nu...får bli en sjukdag...

hehe... bra där!
Och sjukdagar är bra dagar! Enjoy your day off


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

ja fyfan först en lesbisk kyss som jag trodde va höjdpunkten ja detta blir man ju taggad som fan på nu inte många spel kommer i närheten av detta, ettan klår ju det mesta än idag trots att det kom till ps3.

Medlem

Vet inte, tyckte bara det var skotten som såg ut att vara del av en konsekvent spelmekanik, alla närstridsgrejer såg ut som att de gled in i scriptade små specialvarianter.

Medlem

@ClockWise: Jag är då ganska säker på att majoriteten av såna här videos är scriptade, men det betyder inte att det dom visar i videon inte kommer kunna hända i spelet.
Fast man kan ju alltid ha i åtanke att saker också ändras före release, så det kan antingen se bättre eller sämre ut när dom släpper spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ClockWise:

Last of Us är ett av de bästa spelen jag spelat. Detta är något av det bästa jag sett hands down. Frågan är hur scriptat det är bara, men om det är såhär dynamiskt som det visas i trailern, med att man blir utdragen under bilar, reaktioner när man springer och beskjuts osv...då flippar jag nog. Då kommer jag på allvar säga upp mig och dedikera mitt liv till att åka land och rike runt för att se till att alla i hela landet spelar detta spelet. Först Sverige, sen världen. Kan nog fan inte återgå till jobbet nu...får bli en sjukdag...

Kommer ihåg när jag först såg gameplay till The Last of Us och tyckte att det var helt vansinnigt vilken inlevelse de hade fått till i striderna. När jag väl satte tänderna i spelet själv märkte jag att det jag sett tidigare var upplagt för att maximera effekten, och att det inte funkade fullt så bra in-game. Skulle bli (glatt) förvånad om det var annorlunda denna gång.

Medlem

Naughty Dog fortsätter att inneha mästartiteln när det gäller att skapa snygga spel.

Medlem

Fy satan rent ut sagt..Neil och grabbarna har gjort det ännu råare och mer obehagligt än första spelet.
TLOU är enligt mig världens bästa spel..alla kategorier.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Måste säga att detta såg lite smått fantastiskt ut. Hoppas nu också att det faktiskt ser ut och spelas precis som i trailern så att det inte blir som med ettan.

Inaktiv

Snygga animationer men Battlefront-spelen förblir grafikkungarna.

Medlem

Detta är fantastiskt, fan vad glad jag blir!

Medlem
Helt sjukt bra gjort

Dom har överträffat förväntningarna. Så jäkla snygga övergångar överallt i animationerna och riktigt intense sneaky action. BRAVO! Lyfter på hatten

Medlem

Tänk på att det är en E3 trailer. Det är troligtvis pre-rendered med fake UI; ingen disclaimer om pre-alpha eller ingame footage. Tveksamt att AI och animationer kommer vara lika in-engine.

"Naughty Dog has said the game is still in the early stages of development"

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Gogge:

Tänk på att det är en E3 trailer. Det är troligtvis pre-rendered med fake UI; ingen disclaimer om pre-alpha eller ingame footage. Tveksamt att AI och animationer kommer vara lika in-engine.

"Naughty Dog has said the game is still in the early stages of development"

Sen när har naughtydog någonsin fejkat sina trailers?

Avstängd
Skrivet av Gogge:

Tänk på att det är en E3 trailer. Det är troligtvis pre-rendered med fake UI; ingen disclaimer om pre-alpha eller ingame footage. Tveksamt att AI och animationer kommer vara lika in-engine.

"Naughty Dog has said the game is still in the early stages of development"

Själva trailern heter "gameplay trailer". Men jag håller med om att animationerna ser för bra ut för att vara 100% sant, finns inte en enda "hick-up", jag tror hittills det inte gjorts i ett spel faktiskt. Det finns alltid någon gång där te.x en fiende byter från en position till en annan på ett väldigt abrupt sätt. Just animationer brukar vara en give-away för att det är renderat, realistiskt sätt är det nog alldeles för prestandakrävande att ha i princip CGI-animeringar i spel. Kommer tyvärr inte ihåg hur det var med förra spelet, om första trailerna verkligen var verklig in-game gameplay eller inte.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Själva trailern heter "gameplay trailer". Men jag håller med om att animationerna ser för bra ut för att vara 100% sant, finns inte en enda "hick-up", jag tror hittills det inte gjorts i ett spel faktiskt. Det finns alltid någon gång där te.x en fiende byter från en position till en annan på ett väldigt abrupt sätt. Just animationer brukar vara en give-away för att det är renderat, realistiskt sätt är det nog alldeles för prestandakrävande att ha i princip CGI-animeringar i spel. Kommer tyvärr inte ihåg hur det var med förra spelet, om första trailerna verkligen var verklig in-game gameplay eller inte.

Det roliga var ju att när gameplay släpptes från det första spelet så trodde folk inte riktigt vad de såg då så mycket av animationerna var context-triggade.

Likadant här, mycket context-animationer, transitions och liknande. Det krävs massa arbete men det är inte omöjligt. Animationer är inte prestandakrävande, de är tidskrävande.

12
Skriv svar