Mer Assassins Creed Odyssey – 40 minuter spelande från E3 2018

Robot
Mer Assassins Creed Odyssey – 40 minuter spelande från E3 2018

Calle skriker kommandon från baksätet, Emil sjunker med båten.

#assassins-creed-odyssey, #e3, #e3-2018, #gameplay, #hands-on


Avstängd

Såg ut som nästan exakt samma stridssystem som i Origins.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Såg ut som nästan exakt samma stridssystem som i Origins.

Tja... det är ju trotts allt samma serie så


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förlåt. Men.. bara jag som gäspar högt och tydligt? Generic game once a year is still very generic (med "Origins" som undantag då). Detta är alltså del 21 sedan 2007. Iofs elva år sedan men still. Skulle aldrig ta i detta med tång, av numera, nästan principskäl. Någon som har en mindre bitter syn på detta kanske?

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Någon som har en mindre bitter syn på detta kanske?

Ja, jag. Jag tycker Ubisoft är mästerliga på att skapa en trovärdig upplevelse av historiska epoker, världen dom målar upp har alltid varit extremt detaljrika och roliga att upptäcka. Vad gäller story så är det ju ofta väldigt olika, beroende på vem som är huvudkaraktär och hur välskriven dän är, men senaste Origins visade på ett mycket bra story och en mångfacetterad karaktär som man kände sig engagerad i.

Största frågetecknet jag upplever just nu med Odyssey är hur dom ska få med Assassins Creed-storyn i den här epoken med tanke på att den utspelar sig väldigt långt före Origins (som handlar om hur Assassins-brödraskapet skapades). Jag förutsätter att det kommer bli mer fokus på "precursor"-civilisationen, men kommer det räcka och vara relevant för storyn i övrigt? Jag är i grunden positiv men försiktigt tveksam.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Ja, jag. Jag tycker Ubisoft är mästerliga på att skapa en trovärdig upplevelse av historiska epoker, världen dom målar upp har alltid varit extremt detaljrika och roliga att upptäcka. Vad gäller story så är det ju ofta väldigt olika, beroende på vem som är huvudkaraktär och hur välskriven dän är, men senaste Origins visade på ett mycket bra story och en mångfacetterad karaktär som man kände sig engagerad i.

Största frågetecknet jag upplever just nu med Odyssey är hur dom ska få med Assassins Creed-storyn i den här epoken med tanke på att den utspelar sig väldigt långt före Origins (som handlar om hur Assassins-brödraskapet skapades). Jag förutsätter att det kommer bli mer fokus på "precursor"-civilisationen, men kommer det räcka och vara relevant för storyn i övrigt? Jag är i grunden positiv men försiktigt tveksam.

Jag håller med dig gällande mästerliga historieupplevelser och miljöer (AC1-4 och nu origins) vilket är en stor anledning till att jag gillar spelen MEN det går inte att sticka under stol med att efter AC3 har storyn bara gått utför och i vissa fall rejält. Tar vi origins som ett exempel så tyckte jag att det inte fanns någonting att relatera till när det kommer till huvudkaraktären. Han kändes helt känslokall, stel och ohuman och ärligt talat skulle det lika gärna kunnat vara en tegelsten man styrde. Jämför du med Altair eller Ezio är det som natt och dag. De kändes mänskliga och jordnära på ett helt annat sätt.
Storyn i origins var inget speciellt alls och storyn utanför Animus var sämst i serien.

Jag gillade Origins och har spelat det mer än vad jag skulle erkänna men för mig handlade inte spelet om storyn, vilket är otroligt synd och något jag värdesätter högt i ett spel, utan det handlade om miljöerna.

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Förlåt. Men.. bara jag som gäspar högt och tydligt? Generic game once a year is still very generic (med "Origins" som undantag då). Detta är alltså del 21 sedan 2007. Iofs elva år sedan men still. Skulle aldrig ta i detta med tång, av numera, nästan principskäl. Någon som har en mindre bitter syn på detta kanske?

Inte ens nära.

Skrivet av StrongBad:

Ja, jag. Jag tycker Ubisoft är mästerliga på att skapa en trovärdig upplevelse av historiska epoker, världen dom målar upp har alltid varit extremt detaljrika och roliga att upptäcka. Vad gäller story så är det ju ofta väldigt olika, beroende på vem som är huvudkaraktär och hur välskriven dän är, men senaste Origins visade på ett mycket bra story och en mångfacetterad karaktär som man kände sig engagerad i.

Största frågetecknet jag upplever just nu med Odyssey är hur dom ska få med Assassins Creed-storyn i den här epoken med tanke på att den utspelar sig väldigt långt före Origins (som handlar om hur Assassins-brödraskapet skapades). Jag förutsätter att det kommer bli mer fokus på "precursor"-civilisationen, men kommer det räcka och vara relevant för storyn i övrigt? Jag är i grunden positiv men försiktigt tveksam.

Beror helt på hur man väljer att länka det samman med origins. Väljer man att utelämna helt assassinerna så kommer man runt det ganska smidigt.

Avstängd
Skrivet av StrongBad:

Ja, jag. Jag tycker Ubisoft är mästerliga på att skapa en trovärdig upplevelse av historiska epoker, världen dom målar upp har alltid varit extremt detaljrika och roliga att upptäcka. Vad gäller story så är det ju ofta väldigt olika, beroende på vem som är huvudkaraktär och hur välskriven dän är, men senaste Origins visade på ett mycket bra story och en mångfacetterad karaktär som man kände sig engagerad i.

Största frågetecknet jag upplever just nu med Odyssey är hur dom ska få med Assassins Creed-storyn i den här epoken med tanke på att den utspelar sig väldigt långt före Origins (som handlar om hur Assassins-brödraskapet skapades). Jag förutsätter att det kommer bli mer fokus på "precursor"-civilisationen, men kommer det räcka och vara relevant för storyn i övrigt? Jag är i grunden positiv men försiktigt tveksam.

Så detta är före Origins? Ska dom gå längre och längre bak för varje spel nu? Stenåldern nästa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tycker de kunde skippat sjöstriderna helt. Intrycket dras ned när någonting är återanvänt sedan 2013.

Skrivet av StrongBad:

Ja, jag. Jag tycker Ubisoft är mästerliga på att skapa en trovärdig upplevelse av historiska epoker, världen dom målar upp har alltid varit extremt detaljrika och roliga att upptäcka. Vad gäller story så är det ju ofta väldigt olika, beroende på vem som är huvudkaraktär och hur välskriven dän är, men senaste Origins visade på ett mycket bra story och en mångfacetterad karaktär som man kände sig engagerad i.

Största frågetecknet jag upplever just nu med Odyssey är hur dom ska få med Assassins Creed-storyn i den här epoken med tanke på att den utspelar sig väldigt långt före Origins (som handlar om hur Assassins-brödraskapet skapades). Jag förutsätter att det kommer bli mer fokus på "precursor"-civilisationen, men kommer det räcka och vara relevant för storyn i övrigt? Jag är i grunden positiv men försiktigt tveksam.

Jag håller med, om de hade kunnat slänga in ett en FP-vy hade lyckan varit total.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag håller med, om de hade kunnat slänga in ett en FP-vy hade lyckan varit total.

Även om jag föredrar FP så är ju detta spel byggt från grunden med tredjepersons strider i åtanke, första person fungerar helt enkelt inte utan man skulle då behöva starta om från noll vad gäller designen där. Men visst, första person bara för att te.x kunna titta på saker eller gå omkring funkar ju.

Ser mycket fram emot detta. Aldrig varit ett AssCreed fan, men Origins med sitt rollspelande ändrade det, glad att det ska bli ännu djupare i detta.. Designen är verkligen fantastisk, helt i klass med de stora så som Rockstar och CDP. Gillar speciellt att man tagit med detaljer så som att man kan dyka.. något jag saknar i Pirahna Bytes spel te.x...

Medlem

Efter trean är "historia" historia i spelen. Gillade ändå fyran skarpt, men efter det är story och känsla som vilken EA-titel som helst, snyggt men tomt på "kalorier". Ubi är nya EA, same same but totally different... but same.. Prova kundsupporten för att förstärka eventuellt fördomar om arroganta fransmän. Jisses..

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Efter trean är "historia" historia i spelen. Gillade ändå fyran skarpt, men efter det är story och känsla som vilken EA-titel som helst, snyggt men tomt på "kalorier". Ubi är nya EA, same same but totally different... but same.. Prova kundsupporten för att förstärka eventuellt fördomar om arroganta fransmän. Jisses..

Med dagens alla neddummningar och avskalningar i spel, inkl i många RPG's, så är det fantastiskt att se kommersiella spel som närmar sig Witcher 3 snarare än MP-only och avskalning från allt som är i närheten av rollspel.

Denna spelserie är numera mer intressant än to.m det Bethesda gör för oss som gillar open-world rollspel.

Medlem

Ser nice ut men det är inte utan att jag undrar.. är kontrollerna så annorlunda från Origins eller är det bara ovant att köra gamepad? (Antar att det var gamepad man etbjöds att köra det på). Blir lite frustrerande att titta på Sista biten av videon kändes bättre.

Edit: Kollade sammanfattningen, att ni inte kört Origins förklarar en del

Vet att jag kommer att älska detta, Origins var helt underbart!

Saker jag undrar, vad gjorde ni för att få tillbaks hälsa? (såg nu, det var en ability)
Kostar varje ability adrenaline? (ja, det såg jag nu)
Kan man reparera sitt skepp eller loota skepp man bordar ala black flag? (var ju lite knas i black flag att man kunde borda ett skepp och använda det för att reparera sitt eget skepp mitt under ett sjöslag)

1
Skriv svar