Xbox one S streaming och kontrollers.

Medlem
Xbox one S streaming och kontrollers.

Hej!

Funderar på att slå till på detta erbjudande: https://www.webhallen.com/se/product/287609-Xbox-One-S-1-TB-F...

Jag har sedan tidigare ett xbox 360 med 4 trådlösa kontrollers. Jag googlade runt lite och såg att man inte kunde koppla ihop Xbox one S och kontrollerna direkt men det finns en workaround genom att streama via Windows 10.
Jag har en wireless dongle till kontrollerna för PC så jag undrar om jag kan koppla upp till 4 st kontrollers för att spela t.ex. FIFA med polarna.

Har ett ps4 slim, är det ovärt att köpa en xbox s?
Tacksam för svar

Medlem
Skrivet av Xbox.com:

The Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows lets you connect up to four wireless headsets and four wireless controllers to a PC running Microsoft Windows XP with Service Pack (SP2) or a later version of Windows.

så Ja, det går att köra upp till fyra st. paddor på samma dongle.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac: Ja det där är ju till PC'n, men frågan är om man kan köra 4st kontrollers via pc till xbox

Medlem

Konstigt vore det annars, det borde ju isåfall stå i xboxstreamappen att det bara stöder x-antal kontrollers om det inte stöder alla du har på din pc liksom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Konstigt vore det annars, det borde ju isåfall stå i xboxstreamappen att det bara stöder x-antal kontrollers om det inte stöder alla du har på din pc liksom.

Ja det är det som är frågan.... Man vill ju inte köpa grisen i säcken tack för dina svar

1
Skriv svar