FZ sätter betyg på presskonferenserna

Robot
FZ sätter betyg på presskonferenserna

Årets E3-skörd bjöd på både högt och lågt.

#e3, #e3-2018


Medlem

Microsoft
Ubisoft
Sony
där är min top 3.

Medlem

Sony 3 av 5?
Känns som ni gjort nå fel här.

Medlem

4a till Microsoft? De enda de snackade om var "Hur spel spelas bäst på Xbox" när dem knappt har några spel till det...

De mest intressanta spelen hade inte ens gameplay: Halo, Gears 5, Cyberpunk.

Och en 3a till Sony, som helt klart hade mer advancerade spel att visa upp
+ att de överraskade fint med Res2 och Remedys nya Control.

Aja...

Medlem

Känns som att det är en jäkligt lång väntan på alla spel som ska komma,lite speldepp just nu.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

EAs var långtråkig, men den hade Anthem vilket var mitt mest efterlängtade spel från förra E3 och är det fortfarande efter denna.

Makalös grafik, öppen värld, solo rpg story OCH Co-op med mina vänner! Ding, Ding, Ding. We have a Winner!

Annars gillade jag Bethesdas, fast Fallout 76 var en besvikelse.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

känns som alla glömt bort att bethesda avtäckte en uppföljare till doom (dom sa faktiskt "sequel", även om jag hade föredragit en 2a i titeln istället för en undertitel). stor hype för det, såg väldigt hell on earth'igt ut.

förövrigt fattar jag inte hur ea och sony kan få samma betyg. ea var at best en etta av fem. jävlar vad dom fuckade upp anthem avtäckandet. vi fick se character customization innan dom ens hade visat nåt riktigt gameplay ännu. vafan? hela ettan går oavkortat till tyskan i kraftwerk tröjan.

Medlem

PC var bäst lite lull och rakt på sak

Medlem

Jag tyckte att Sony var bäst då de faktiskt visade lite matigt med gameplay från sina titlar istället för bara snabba trailers utan substans.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av B-itta:

4a till Microsoft? De enda de snackade om var "Hur spel spelas bäst på Xbox" när dem knappt har några spel till det!

De mest intressanta spelen hade inte ens gameplay: Halo, Gears 5, Cyberpunk.

Och en 3a till Sony, som helt klart hade mer advancerade spel att visa upp
+ att de överraskade fint med Res2 och Remedys nya Control.

Aja...

Nä Microsoft visade bara upp ett femtiotal spel, jättetråkigt. Dessutom en professionellt genomförd konferens utan cringe eller lagg, usch! Inga spel har de heller, bara 1-2000 tillgängliga på Xbox One - helt tomt! Synd att inte Control och RE 2 kommer till Xbox heller!
/s

För att vara allvarlig:

Microsoft var bäst. 4/5. Hade varit en 5a om de visat upp Playgrounds Fable eller liknande. Men massor av spel, spel, spel! Den brutala utökningen av 1st party studios lovar gott! Ninja Theory med rejäl budget...kan bli hur bra som helst. Proffsigt genomfört och visar att MS menar allvar inför framtiden.

EA var segt och långtråkigt. 2/5. Anthem är inte vad jag vill ha från Bioware. BFV såg lite bättre ut än jag fruktat, men de visade inte hur de implementerar de rosa kaninkostymerna och dylikt så fortsatt skeptisk.

Bethesda var "meh". 2/5. Fallout Online är inte min kopp te, inte heller kortspel, mobilspel, VR och dåligt förberedda talare. Teasers av Starfield och TES VI var väl trevligt, men det var de tvungna att göra för att visa att de jobbar på något seriöst också. Sa ju noll och intet.

Ubisoft var ok. 3/5 . Trevliga spel i alla fall.

Sony var...konstig. 3/5. De visade trots allt TLOU2 som lär bli fantastiskt vilket ensamt bär upp hela betyget, själva konferensen var ju rätt kass. Spiderman såg ut som QTE-plast och jag förstår icke hypen. Death Stranding...haha wtf. Ghost of...såg vackert ut dock!


signatur

Jump in.

Avstängd

EA 3 av 5
Sony 3 av 5
vad menar ni med det..?
EA får -1 av mig för riktigt dåligt uppförande

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nä Microsoft visade bara upp ett femtiotal spel, jättetråkigt. Dessutom en professionellt genomförd konferens utan cringe eller lagg, usch! Inga spel har de heller, bara 1-2000 tillgängliga på Xbox One - helt tomt! Synd att inte Control och RE 2 kommer till Xbox heller!
/s

Joo visst indiespel i all ära, men är ändå de tunga spelen som gäller i en E3 presentation och fanns inte så pass mycket bra för att förtjäna en 4a... enligt mig dah..
Control och Res2 till Xbox men det var PS presentationen som norpade dem!
(Vill dock ge cred till Microsoft som nu kommer stödja bl.a. Ninja Theory med full kreativ frihet. De förtjänar dem.

Skrivet av Mortaigne:

Sony var...konstig. 3/5. De visade trots allt TLOU2 som lär bli fantastiskt vilket ensamt bär upp hela betyget, själva konferensen var ju rätt kass. Spiderman såg ut som QTE-plast och jag förstår icke hypen. Death Stranding...haha wtf. Ghost of...såg vackert ut dock!

För mig helt offattbart hur man kan se på Sony som kass presentation. Ursnygga spel som ser ut att vara next-gen, inte massa snack och atmosfärisk presentation med tillhörande musik.

Medlem

Jag håller med om att de bästa presentationerna tillföll The Last of Us 2 och Beyond Good & Evil 2, men jag vill slänga in Ghost of Tsushima i mixen också. Vilket makalöst vackert spel, nästan grafik i klass med The Last of Us 2.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av B-itta:

För mig helt offattbart hur man kan se på Sony som kass presentation. Ursnygga spel som ser ut att vara next-gen, inte massa snack och atmosfärisk presentation med tillhörande musik.

Jag vet inte om vi såg samma konferens? Banjosnubbe i lada, byte av lokal med cringe-panelsnack, flöjtgubbe och mer panel? Inte min kopp te helt enkelt.


signatur

Jump in.

Medlem

Tre till EA känns som ett enormt överbetyg - speciellt om man jämför med de andra som får samma betyg.

Förutom EA får alla andra godkänt med möjligen ett minus för Square Enix.

Medlem

@Mortaigne:

Kan hålla med dig om att själva spelandet av instrumenten inte satt till 100% och att byte av lokal var rätt onödigt. Tanken var god dock (samma typ av lada som dem var i på Last of Us videon).

Medlem

sonys va ju kass. kunde ju lika gärna släppt dem på youtube direkt. inget annat. hade jag suttit där hade jag varit grymt missnöjd.

Gnällkuk

3/5 för EA var generöst, klar tvåa för min egen del. Skulle nog också ranka Sony som en fyra, överlag. Microsoft vann dock väldigt oväntat för min del.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför kritisera SquareEnix för att dom inte visade Hitman 2? SquareEnix har noll och ingenting med IO Interactive att göra sedan ett tag tillbaka.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag vet inte om vi såg samma konferens? Banjosnubbe i lada, byte av lokal med cringe-panelsnack, flöjtgubbe och mer panel? Inte min kopp te helt enkelt.

"Banjosnubben" är Gustavo Alfredo Santaolalla, vunnit 2 Oscars för bästa musik osv. Även kompositören för Last of Us, hans musik gjorde otroligt mycket för The Last of Us och kommer säkerligen göra detsamma för Part 2.

Han är lite mer än en "banjosnubbe" kan jag tycka

Sen att dom skulle byta lokal och ha sig håller jag med om var extremt onödigt och segt, men tycker både "banjomannen" och "flöjtgubben" var trevligt.

Dom körde ju även musik 2016 som var jävligt mäktigt.

Så musik är ju inte direkt något nytt dom kör med.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller med till 100% om FZ:s betyg på presskonferenserna.

Skulle till och med vilja ge Microsoft 5 av 5,
- otroligt många spel och Cyberpunk blev grädden på moset.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar