Hands-on – Rage 2

Robot
Hands-on – Rage 2

Vi har provskjutit svenska Avalanches flirt med Id Software.

#avalanche, #e3-2018, #id-software, #rage-2


Medlem

De som visats på E3 gjorde mig taggad. Doom möter Just Cause. Ska bli spännande att följa spelet fram till release.

Citat:

Chockerande nog dör han inte, men ett par salvor till talar honom tillrätta. Jag förvånas över att kraften inte är i fas med det mäktiga ljudet...

Det känns ju mindre roligt. Jag vill ha kraft i mina vapen. Om det krävs 3 hagelsalvor för att sänka en fiende ska det vara något stort man skjuter på.

Medlem

Helt klart intressant, hade dock hoppats på att de kört med ID Tech som användes i Doom 2016 istället, sjukt välpolerad motor och spel, men ja kanske knappast optimal för open-world, dock hade jag gärna sett Rage 2 mindre OW och mer fokus på story.

SoL
Medlem

@Bennii: jag litar på att Id gör en bra shooter, i Doom kunde upp till 3 hagel skott krävas på en vanlig imp o jag tycker Doom var sjukt underhållande och väloptimerat

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av SoL:

@Bennii: jag litar på att Id gör en bra shooter, i Doom kunde upp till 3 hagel skott krävas på en vanlig imp o jag tycker Doom var sjukt underhållande och väloptimerat

Viktig detalj - ingen på id Software kodar, Avalanche står för all utveckling och kodning av spelet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fick mer Mad Max-känsla än Rage men det kanske tar sig. Själva fightandet såg ju roligt ut i alla fall...

Medlem

rage 1 var ju grovt underskattat. gillade det som fan


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Det känns ju mindre roligt. Jag vill ha kraft i mina vapen. Om det krävs 3 hagelsalvor för att sänka en fiende ska det vara något stort man skjuter på.

Det kan dels handla om balansering (det var en uppenbart tidig version vi spelade), dels om att det måste vara märkbar skillnad i trycket mellan när man skjuter som vanligt och när vapnen är boostade. Men ja, hagelbössan kändes klen nu, automatvapnet var effektivare.


signatur
Medlem

Fy fasen vad bra det låter!

1
Skriv svar