Gears of War 3 med rollspelsinslag

Inaktiv
Gears of War 3 med rollspelsinslag

Gott o höra, behöver piffas upp lite med custom saker på vapen, rustning och annat.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
BME
Medlem

Inte överraskande då han prisade Mass Effect så sent som förra veckan


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Inaktiv

hujaligen, om fler FPS börjar göra som Borderlands så tror jag det bara stavar katastrof. Dom flesta vapnen i Borderlands var ju samma sak, bara extra skada för att skada fiender med extra hälsa. Jag ser hellre riktiga RPG element som dom i Deus Ex än något så tråkigt som ett Diablo item system påklistrat.

Medlem

Jag håller med Cliffy om det med rollspelsinslag, men tror samtidigt att det alltid kommer finnas en viss marknad för actionspel utan rollspelsinslag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu kommer ju problemet som vanligt. Det han menar med rpg system är förmodligen någon form av skill points. INTE det som puristerna kommer skrika om. Dvs inte moraliska val och en öppen värld där du kan lösa problem som du vill...

Men detta kan bli riktigt bra, kanske kan lösa problemet ettan och tvåan hadde där det blev hyffsat monotont efter ett tag, speciellt då det verkligen är en stor brist på varierande vapen i Gears of War.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det verkar som om alla spelgenrer idag är hybrider ^^;

Medlem

rollspel i denna mening är då vad? att man får utveckla sin gubbe och sätta ut nya skills och sånt? typ som i diablo? eller att man faktiskt får kliva in i en roll och stå för sina val och så - likt dragon age?

Medlem

Detta har varit på kartan enda sen cliff gick ut med att GoW3 var under produktion...

Förstår inte att vissa nyheter upprepas... Senast var det att detta var sista delen i serien vilket även det har tagits upp tidigare...

Medlem

Är det bara jag som avskyr RPG-element i shooters? Det finns inget värre än att ha onlinelägen som ger fördelar till de spelare som nöter mest jämtemot de som bara spelar då och då.
Jag saknar tiden då det var två lag som hade varsin vapenarsenal som var olik det andra lagets...

Om han menar att man låser upp lite krimskrams då och då som inte förbättrar sina gubbar så kan det däremot få vara med i spelet, men inga saker som ger fördelar tack.

Medlem

Cliffy B stor i orden osv ... som vanligt

Inaktiv

Rollspelsinslag i Bioshock?? Dom måste vara så små att dom inte går att hitta...

Inaktiv

Redan bokat på Webhallen!

Älskar Gow 3!

Medlem
Skrivet av bf07:

Rollspelsinslag i Bioshock?? Dom måste vara så små att dom inte går att hitta...

Du kan välja att uppgradera dina vapen och köpa olika plasmider och förmågor i Bioshock. Precis som man uppgraderar skills i mer traditionella RPGs.
Så visst går rollspelsinslagen i Bioshock att hitta. Dem fanns redan i System Shock spelen som är Bioshocks föregångare.

Medlem

Jag tror han menar att införa samma sorts "val" som i de tidigare spelen, men nu ska de påverka ordentligt. Gör du en "full frontal assult" så kanske fienden flyr, smyger du in kan du överraska en viss fiende och få tillgång till hemlig information, på bekostnad av vapen och ammo. Kan helt klart bli bra, ger ett rejält återspelningsvärde om det görs rätt

Medlem

Borderlands och Bioshock, rollspel? Nej. Vart är världen påväg?!

Nja, jag gillar det som det är, hårdkokt action med one-liners...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slaxor:

Borderlands och Bioshock, rollspel? Nej. Vart är världen påväg?!

Det beror ju pa hur man definerar rollspel, inte sant? I en mening kan alla spel defineras som rollspel, da man antar rollen som nagan annan. Det blir dock en valdigt oanvandbar definition av ordet...

En annan ar just level-up aspekten, som de flesta verkar mena nar de sager rollspel nar det kommer till dataspel.

Personligen skiter jag i vad man satter for genre pa ett spel sa lange det ar kul, men just level-up aspekten av rollspelande kan och bor vara en stor del av dataspel, just eftersom det ger mer speltid och later spelaren definera upplevelsen. Vem bryr sig om att Bioshock inte ar sarkilt likt klassiska bordsrollspel nar det ar sa pass bra som det ar? RPG i elektronisk form ar inte sarkilt likt bordsrollspel, men det ar ju tva helt olika medium. De maste anpassas for att bli kul.

Att inte lata ett begrepp vaxa for att man haller fast vid gamla konventioner ar forstaligt, men islutandan helt meningslost.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

1
Skriv svar