Här är alla trailers från Nintendos presentation

Robot
Här är alla trailers från Nintendos presentation

Super Smash Bros. Ultimate, Fire Emblem: Three Houses och mer!

#e3, #e3-2018, #nintendo, #super-smash-bros-ultimate


Medlem

Inget från Retro? Jävla Nintendo.

Medlem

@Oggmeiler: "Besviken var ordet" sa Bull

Fragtjuv

Trodde att de skulle visa Metroid.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Bra att de väntar lite med retrovågen ett tag - låt SNES mini och NES mini nå ut till många. Tippar på att N64 mini kommer till 2019. De måste ju ändå vänta tills att kidsen som lirade N64 när de var runt 10 har blivit vuxna och fått barn som de kan introducera systemet till - det är väl mest ekonomiskt för Nintendo.

Och i samma veva kan då PS1 eller Saturn komma tillbaka!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Vart var animal crossing, bayonetta 3, metroid prime 4, pikmin 4?

Medlem

Det här utbudet känns som en döende konsols sista år inte dess andra. Fattar inte.
Varför inte visa ett klipp från Bayonetta 3. Någonstans måste dom kommit med metroid prime 4... Vart var Retro's projekt? Vart är AAA stödet?

Medlem

Grymt besviken.

Inget Metroid 4
Inget nytt om Yoshi,
Inget Paper mario (eller annat mario RPG)
Inget nytt Donkey Kong
Inget nytt om nya WiiU portar. Samtliga mario-spel tack
Inget nytt om online service och dess tjänster.
Inget nytt Zelda (det har ju pratats om enklare spel i serien tex remake/remaster utav ettan)

Sedan får jag ge dom lite creds för deras matiga Smash bros genomgång, folk borde fått svar på varje fråga dom haft om spelet. Som en bonus så kommer dom ju även släppa en Gamecube kontroll för dom som vill ha det.

Å vi som tyvärr inte bryr oss om spelet kände oss väldigt snopna när det hela var över.

Medlem

Svarade i fel tråd men "meh" absolut. Men Nintendo kommer köra all in med Pokémon (som jag skiter i) och retro studios nya, samt metroid prime 4 någon annan gång. Kanske imorgon eller i augusti, dom har väl gjort sin egna grej ett tag, och har väl varit rätt anti-E3 länge.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Skrämmande dåligt. Tur man inte har köpt en Switch... varit väldigt sugen senaste 2 månaderna men glad att jag inte slog till. Ser samma mönster som processen Wii U hasade sig igenom. Finns. Inga. Speeeeeeeeeeeeel...... Mario party hade väl vart ett skoj fyllespel, det på Wii U var tyvärr värdelöst skräp. Skrämmande med en konsol som har mer tillbehör än spel (skämt åsido, men nästan inte). Fortsätter Nintendo såhär lär graven vänta. Alternativt börja göra sina spel för Sony eller Microsoft's konsoler.

Medlem

@jocksson: haha detta sa folk under gamecube-tiden också men med DS,3ds, Wii och nu switch tror jag det kan ta ett tag. Nintendo har cash.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Skrämmande dåligt. Tur man inte har köpt en Switch... varit väldigt sugen senaste 2 månaderna men glad att jag inte slog till. Ser samma mönster som processen Wii U hasade sig igenom. Finns. Inga. Speeeeeeeeeeeeel...... Mario party hade väl vart ett skoj fyllespel, det på Wii U var tyvärr värdelöst skräp. Skrämmande med en konsol som har mer tillbehör än spel (skämt åsido, men nästan inte). Fortsätter Nintendo såhär lär graven vänta. Alternativt börja göra sina spel för Sony eller Microsoft's konsoler.

Gillar du Zelda och Mario är ju dom spelen själ nog att köpa enligt mig. Däremot tycker jag båda spelen är en aning höjd till skyarna. Inget av dom är 10:or enligt mig.

En sak man bör tänka på är om man tror sig komma använda den i portabelt-läge. Är svaret ja så ökar värdet på ett köp. Det är riktigt mäktigt å spela ett såpass avancerat spel som Breath of the Wild på springande fot, i bilen, husvagnen, tältet, hos sina svärföräldrar utan att släpa med sig sitt entertainment-system.

En annan sak man bör tänka på är om man gillar indie-spel, gör man inte det så begränsas spelutbudet markant. Ta ett spel som Hollow Knight tex som släpptes idag. Det är ett riktigt kvalitativt indie-spel som är hur coolt som helst å kunna spela var som helst.

Jag kan dela med mig om mina upplevelser från Eshop under det senaste halvåret och tyvärr så är det jävligt mediokra indie-spel som har börjat dyka upp som enligt mig förpestar ekosystemet. Men beroende på vad man gillar så finns det och kommer komma riktiga diamanter.

Medlem

Smash Bros i all ära, men fan nu var det 6 år sedan ett nytt Animal Crossing kom. På tiden att nästa kommer nu.

Medlem

Känns som att varje gång jag har lite förhoppningar på Nintendo gör de mig besviken. Ska försöka bara njuta av deras spel när de väl kommer och sluta titta på sånt här för det tycks alltid sluta med att jag blir förbannad på vad de inte visar. Var säkert en jättetrevlig presentation för de som är intresserade av Smash men jag hade ju hoppats och trott på ett nytt Animal Crossing.

S_Z
Medlem

@jocksson: Just det där var väl kanske inte en jättespännande presentation men Switch:en som konsol är i mina helt fantastisk enligt mig och sen jag köpt den för några månader sedan så står min PS4 Pro och samlar damm. Har aldrig haft en Nintendo förut och alltid sett på deras konsoler som mer för barn. Men fick möjlighet att testa Zelda en stund och blev helt fast, i mina ögon ett av de bästa spelen jag någonsin spelat (i fint sällskap med Baldurs Gate 2 och Operation Flashpoint). Så bara det spelet gjorde den värd priset för mig men sen dess har jag även köpt en drös andra spel som Doom, Bayonetta m.fl och jag är såld på Switchen. Jag väntar hellre längre på ett spel och köper det till Switchen än till PS4:an. Att hur snabbt och smidig som helst gå från TV till en portabel enhet på språng eller bara i sängen är fantastiskt trevligt.

Medlem

Underbart! Vilka fantastiska spel för ungarna Mycket nöjd med detta.

Medlem

Smash verkar lovande, men det var generellt ett dåligt E3 för Nintendo. Pokemon på stationär konsol är något jag sett fram emot i åratal, men jag måste säga att jag är lite besviken även här. Det verkar som att de riktar in sig på Pokemon GO kids och har tagit bort fighter mot vilda pokemons och ersatt det med något Pokemon GO-liknande system där du bara kastar bollar för att fånga dem. Kan fortfarande bli ett bra spel, men hypen har minskat i alla fall.

Medlem

Inget Metroid, fuck!
Yoshi har precis blivit försenat till 2019.
Om ni lägger märke till grafiken i det spelet så är världen uppbyggd i kartong.
Nintendo nämnde INGET om deras Nintendo Labo?!
Kommer det implanteras till nya Yoshi spelet dock?

1
Skriv svar