Cyberpunk 2077 är ett first-person RPG

Robot
Cyberpunk 2077 är ett first-person RPG

Nya detaljer om polackernas Half-Life 3 direkt från E3!

#cdpr, #cyberpunk2077, #e3, #e3-2018


Medlem

Attans, trodde verkligen att det skulle vara third person.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Påskmust:

Attans, trodde verkligen att det skulle vara third person.

Dock detta!

"Gameplay is in first a first-person perspective, but switched to third-person during a cutscene."

Uppdaterade nyheten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag är alldeles för hypad.

EDIT: hade ingen aning om att folk faktiskt bryr sig om huruvida man spelar i första- eller tredjeperson. Verkar vara det enda man snackar om i IGN:s kommentarsfält. För mig spelar det ingen som helst roll.

Medlem

Så pepp men antagligen minst 2 år kvar.. Känns som detta kommer revolutionära genren precis som Deus Ex gjorde år 2000! Låter för bra för att vara sant!!

Medlem

Oj, FPS med en cartoonish look... CD Project Red överraskar, på gott och ont.

Avstängd

Du glömde att nämna att Cyberpunk har multiplayer funktioner, innebär det att spelet alltid är online?

Edit: Visserligen är det en gammal nyhet men ändå...

Medlem

Mjamje, dom sa att världen kändes bäst i förstapersons läge, så jag får lita på det.

Men skulle vara trevligare om man kunde välja mellan förstaperson/tredjeperson. Det lär väl moddar fixa vilket fall.

Men jag tror på CD Projekt Red, det lär nog bli mästerligt det här.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Yes! Första person ska det vara. Och en halv referens till Doom bådar gott.


signatur

acidspy.com - a stealth shooter

Medlem

Plus på den! Blev genast mer intressant nu. De som inte fattar hur bra det kan bli har troligtvis inte kört spel som System Shock, Deus Ex och Stalker.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Oj, FPS med en cartoonish look... CD Project Red överraskar, på gott och ont.

Var fick du "cartoonish" ifrån?

Medlem

Nu starade verkligen hype-motorn!! =D

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Du glömde att nämna att Cyberpunk har multiplayer funktioner, innebär det att spelet alltid är online?

Edit: Visserligen är det en gammal nyhet men ändå...

CDPR har sagt att det är 100% DRM fritt, vilket inte passar med "always online" som är ett slags DRM för ett spel man kan spela single player.

Medlem

Skrev i den andra tråden om FPS också men idag sa dom också fokus på 3 klasser Tekki , solo och Netrunner. Samt han var så nära att försäga sig om tiden till release hehe checka Gamespot för intervjun. Skulle tro att nästa E3 får vi release date som kommer vara sen 2019 eller 2020.

Medlem

@Fulci: Bara till att titta på senaste videon. Cartoonish på grund av dimensionerna på kropparna, mycket färger och animation på karaktärerna. Dem gick inte efter realistisk look direkt (vilket många förväntade sig).

Medlem

Nej, vad besviken jag blev nu

Det här verkar tyvärr inte vara något för mig synd, lär ju dröja tills det kommer ett nytt Witcher spel också :/

Medlem

Detta låter mycket som Deus Ex rent gameplaymässigt. Inte för att det nödvändigtvis är något negativt, men jag förväntar mig definitivt mer innovation. Annars blir det ju flopp.

Medlem
Skrivet av B-itta:

@Fulci: Bara till att titta på senaste videon. Cartoonish på grund av dimensionerna på kropparna och de överdrivna färgerna. Dem gick inte efter realistisk look direkt (vilket många förväntade sig).

Såg du en annan video? Eller vad har du för definition på "cartoonish"? Du får gärna tycka att den är "cartoonish" om du vill, men då får du finna dig i att bli ifrågasatt också eftersom det är en väldigt konstig åsikt.

Medlem

UuuuuurrrghhhhgalShbdUJDBAFÖ_AFB_SALA..... FPS


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Acid Spy:

Yes! Första person ska det vara. Och en halv referens till Doom bådar gott.

Håller med, första person ger absolut mest inlevelse. Speciellt i ett spel med moderna vapen.

Medlem

Mums.

Jag önskar bara att den 60 minuters titten kunde släppas till oss


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Mums.

Jag önskar bara att den 60 minuters titten kunde släppas till oss

Vi får nog inte se den än, men det lär komma så småningom.

IGN har Cyberpunk på sin livestream snart. Min gissning är att det blir mest prat om vad de såg på visningen. Hoppas de har någon från CDPR där också.

https://www.youtube.com/watch?v=ecraYZZfyos

Quake-konnässsör

Vi vill se gameplay!

Calle! Emil! RÄDDA OSS!

Medlem

@Fulci: hehe, man kan ju inte direkt säga att karaktärerna eller stilen är så verklighetstrogen. Men säg så här: förväntade mig något i Star Citizen realistisk stil, men fick istället GTA/Saints Row.

Håller alltså med William i denna artikel:

https://m.fz.se/nyhet/276899-william-gibson-dissar-cyberpunk-...

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Oj, FPS med en cartoonish look... CD Project Red överraskar, på gott och ont.

jo tjenare..

Medlem
Skrivet av B-itta:

@Fulci: hehe, man kan ju inte direkt säga att karaktärerna eller stilen är så verklighetstrogen. Men säg så här: förväntade mig något i Star Citizen realistisk stil, men fick istället GTA/Mass Effect Andromeda.

Håller alltså med William i denna artikel:

https://m.fz.se/nyhet/276899-william-gibson-dissar-cyberpunk-...

Har du råd i Cyberpunk kan du modda din kropp så du ser ut som Arnold Schwartzenegger om du vill. Förstår fortfarande inte vad du menar med "inte verklighetstrogen". Det är science fiction där kroppsmodifiering är extremt vanlig.

Jag kollade igen på trailern nyss och ser inga karaktärer som inte är realistiska, baserat på världen det utspelas.

Det här är inte baserat på William Gibsons böcker.

Medlem

@Gustav Höglund I IGN intervjun nyss så bekräftade dom att karaktären kallas "V" av narrativa anledningar, antar voice-acting och text. Det är väl då spelarens "street-name", resten (det riktiga) namnet kunde man välja.

Medlem

Synd, gillar third person bra mycket bättre generellt, speciellt i rpg(-shooters). Men det förstör ju inte intresset, bara naggar det litet i kanten.

Medlem

En från VG24/7 som skriver om demot på cirka 50 minuter som pressen fick se.
https://www.vg247.com/2018/06/12/cyberpunk-2077-banging-c-bom...

Edit: en till artikel om demot, denna gång från Game informer. En detaljrik artikel.
https://www.gameinformer.com/preview/2018/06/12/impressions-a...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fulci:

En från VG24/7 som skriver om demot på cirka 50 minuter som pressen fick se.
https://www.vg247.com/2018/06/12/cyberpunk-2077-banging-c-bom...

Ggnnnnnnnfhf. HYPE!


signatur

Jump in.

123
Skriv svar