Nyhetstips - Fallout 76 - Todd Howard E3 Interview

Medlem
Nyhetstips - Fallout 76 - Todd Howard E3 Interview

En trevlig damage control intervju med Todd Howard om Fallout 76.
Bekräftar i stort sätt att det kommer bli en Rust kopia och inget riktigt fallout spel.

- No offline
- Playing 'Solo' will still have you seeing other players
- No NPCs, excluding robots
- PvP is still being tweaked to avoid greifing
- PvP can't be turned off *hinting*
- Modding will be present in 76 but not at launch
- Private servers will happen
- Games as a Service
- Starfield in Production (Playable State) & TES VI is in Pre-Production

Fallout 76 Discussion and Information Thread

The Making of Fallout 76 - Noclip Documentary
Tackar för länk
@Ezcent

<Kommer expandera inlägget här om det förekommer mer ny information, länkar ni något så lägger jag till det här uppe om det är relevant>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det där med inga NPC:er och att det inte finns andra människor förutom spelare var ett riktigt dråpslag. Riktigt jävla dråpslag.

Medlem

Jag tycker man kan sänka sina högafflar lite och försöka se på detta projektet med ett nytt öga.

Fallout 5 kommer att hända framöver, det är jag bombsäker på. Och det kommer vara precis som de andra "klassiska" Fallout spelen.

Detta är deras sätt att testa ny mark och det kommer att bli spännande! Vi har ingen aning om hur bra (eller dåligt) det kommer bli innan spelet faktiskt släpps.

Medlem

Lite mer information från Twitter, stort sätt samma som sägs i videon, men i text form.
https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/8n8s33/fallout_76_d...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Skippar detta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det där med inga NPC:er och att det inte finns andra människor förutom spelare var ett riktigt dråpslag. Riktigt jävla dråpslag.

Smaken är som baken. Gillar din dramaturgi

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Jag tycker man kan sänka sina högafflar lite och försöka se på detta projektet med ett nytt öga.

Fallout 5 kommer att hända framöver, det är jag bombsäker på. Och det kommer vara precis som de andra "klassiska" Fallout spelen.

Detta är deras sätt att testa ny mark och det kommer att bli spännande! Vi har ingen aning om hur bra (eller dåligt) det kommer bli innan spelet faktiskt släpps.

Vad som är "klassiska" Fallout är ju knappast det skräp Bethesda släppt

Medlem

Nej så synd. Perkele!!! Där försvann all mitt sug på spelet. Denna utannonsering har gått som i en bergochdalbana för mitt intresse. Nu är det ju bekräftat så detta skippar jag då jag hade föredragit ett mer traditionellt FallOut. Inget multiplayer tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av CARTMAN:

Nej så synd. Perkele!!! Där försvann all mitt sug på spelet. Denna utannonsering har gått som i en bergochdalbana för mitt intresse.

Haha, samma här faktiskt. Bokstavligt talat som en bergochdalbana. Tvivlar också starkt på att det blir något för egen del.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Inga Npcer?
Så har jag missat något?
Man ska altså kunna spela ghouls och Super mutants och andra varelser/mutanter i spelet?

Medlem
Skrivet av D92C:

Inga Npcer?
Så har jag missat något?
Man ska altså kunna spela ghouls och Super mutants och andra varelser/mutanter i spelet?

Vet inte vad du fick det ifrån? NPC betyder Non-Player Character och avser normalt datorstyrda karaktärer som man kan tex. tala med i spelet.
Man ska alltså spela som människa precis som i alla andra Fallout-spel samt slåss mot andra spelare och monster (Varelser/mutanter).

Jag tror faktiskt att det kan bli roligare än Fallout 3/4 eftersom de spelen egentligen inte har haft jättemycket att komma med som RPG utan kanske mer har varit borderline sandbox med sina enorma modutbud. Nu gör man istället en öppen värld, uppfyller spelarnas krav på multiplayer och låter moddarna vidareutveckla den. Om de har bantat modmöjligheterna är det här nog dock en stor fail.

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Jag tycker man kan sänka sina högafflar lite och försöka se på detta projektet med ett nytt öga.

Fallout 5 kommer att hända framöver, det är jag bombsäker på. Och det kommer vara precis som de andra "klassiska" Fallout spelen.

Detta är deras sätt att testa ny mark och det kommer att bli spännande! Vi har ingen aning om hur bra (eller dåligt) det kommer bli innan spelet faktiskt släpps.

hehe bombsäker

Medlem

...och där blev det en avbokning. Helvete, jag som verkligen ville ha mer "riktig" Fallout. (1 och 2 var fantastiska, 3 och NV riktigt bra, och 4 godkänt. Det här... känns koncept- och idémässigt rejält många steg under samtliga.) War... war apparently changes.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

KoP
Medlem

Ska bli kul att få testa ett annat Fallout än det som man är van vid. Ser inga problem med att det kommer en och annan avstickare som testar en annan modell. Blir gött att bygga en fet bas med polarna och gå på upptäcksfärd tillsammans.

MEG
Medlem

Tack och hejdå för mig, blir inget köp.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nej du Todd, det här verkar vara något de flesta fans (inklusive mig) inte efterfrågat. Hade ni inte prioriterat så jäkla illa, hade vi efter 7 (Sju) år inte behövt vänta ytterligare några år på Elder Scrolls 6. Släppen mellan nya Elder Scrolls och Fallout börjar närma sig löjliga 10 år.

Och vad fan hände med Saveplayer1:

Medlem

Njae,
Det kan säkert blir kul för dem som gillar den här typen av spel. Men jag står nog över. Umgås gör jag oftast IRL. Jag föredrar spel som är som en bra bok - där man sugs in i storyn och får uppleva världen för sig själv.

Medlem

Hur negativ jag än må låta angående spel, och ibland positiv, så är jag aldrig lika tvärsäker angående ett inköps vara eller icke vara, som ni verkar vara Hur kommer det sig att ni kan säga på så rak arm att "jag tänkte definitivt köpa det, men p.g.a. den här grejen blir det absolut inget köp"? Om det fanns ett sug efter spelet, kan det inte tänkas att det ändå tar överhanden? Typ som att ni är intresserade av en tjej men samtidigt lite besvikna på henne eller nåt, men så blir det ni två ändå?

Just det här med förhandsbestämmelse av köp verkar vara en urstor grej bland tv-spelsfans. Slappna av lite, låt det hända om det händer?

Medlem

Praise Todd 'Buy my game' Howard!


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Nej. Nope. Nada.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vet inte vad du fick det ifrån? NPC betyder Non-Player Character och avser normalt datorstyrda karaktärer som man kan tex. tala med i spelet.
Man ska alltså spela som människa precis som i alla andra Fallout-spel samt slåss mot andra spelare och monster (Varelser/mutanter).

Jag tror faktiskt att det kan bli roligare än Fallout 3/4 eftersom de spelen egentligen inte har haft jättemycket att komma med som RPG utan kanske mer har varit borderline sandbox med sina enorma modutbud. Nu gör man istället en öppen värld, uppfyller spelarnas krav på multiplayer och låter moddarna vidareutveckla den. Om de har bantat modmöjligheterna är det här nog dock en stor fail.

Spelet kommer inte ha stöd för moddar vid release precis som Conan Exiles.

Jag har svårt att förstå varför du klassar spel som Rust, Ark, Conan Exiles som mer RPG än Oblivion, Skyrim och Fallout.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

https://youtu.be/gi8PTAJ2Hjs

Vill ni ha lite mer bakgrund till alla beslut och designtänk så kolla No Clips behind the scenes om spelet. Riktigt informativ och svarar på många frågetecken.

1
Skriv svar