Cyberpunk 2077 är ett first-person RPG

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

@Fulci: Bara till att titta på senaste videon. Cartoonish på grund av dimensionerna på kropparna och de överdrivna färgerna. Dem gick inte efter realistisk look direkt (vilket många förväntade sig).

Cartoonish look skulle ju vara Fortnite. Cyberpunk ser inte tecknat ut på något sätt, och deras karaktärer visar inget som hintar om det heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

OoOooh!! Detta låter så lovande.
Så länge de har med Cyberspace och jag kan spela en netrunner så kommer jag bli aslycklig
Chippin' in och cybered up, startar upp lite chromatic rock och kör igång en netrun.

Medlem

hmm konstigt att dom inte visat något om mp eller pratat om det? kanske därför spelet är försenat till 2019? eller har dom skrotat det möjligtvis(devs gav ut denna infon och frågade om feedback osv m.m plus cyberpunk är ett brädspel så makes sense.

får la se vad som händer ser fram emot spelet oavsett vad

Medlem

@Fulci: @Harmond:
Tycker ni detta är fotorealistiskt får ni nog checka upp ögonen:

Ton valet, deras animeringen, färgerna m.m. det ligger i detaljerna. Trodde det var rätt obvious...

Känns som typ Saints Row.

Medan jag hellre hade sett något som Detroit karaktärerna, men med mer färger förstås (personlig åsikt yo!)

Medlem

Låter lovande, hade dock önskat att en spelutvecklare hade vågat satsa på den gamla, numera uppenbarligen helt förkastade idén om att man ska göra ett hårdnackat klassval i karaktärsskapandet. Om spelet är riktigt skoj och det finns låt säga åtta olika klasser med distinkta spelsätt, då vill man väl spela det åtta gånger snarare än ett par gånger som det annars blir?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Oj, FPS med en cartoonish look... CD Project Red överraskar, på gott och ont.

Långt ifrån cartoonish.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

@Fulci: @Harmond:
Tycker ni detta är fotorealistiskt får ni nog checka upp ögonen:

https://preview.ibb.co/g3tmhy/cartoon.jpg

Ton valet, deras animeringen, färgerna m.m. det ligger i detaljerna. Trodde det var rätt obvious...

Vem sa att det var fotorealistiskt? Det enda någon sagt är att det är långt ifrån "cartoonish", i så fall är ju GTA också det. Detta är varken mer eller mindre fotorealistiskt än vad spel brukar vara:

trailern är ju rätt mycket i solljus så allting är ju väldigt färggrant och upplyst - detaljer blir otydliga.. i mörker ser det lite verkligare ut och detaljer framträder bättre, dvs som i verkligheten.

Medlem

@Harmond:

Carttonish, addade "ish" för den är ju såklart inte tecknad.

Men jämför trailern med t.ex. Last of Us 2, Detroit, Horizon Zero Dawn, så är Cyberpunk mer åt Saints Row hållet.
Sista bilden där är ju dock fotorealistisk (ej från trailern), så är väl blandat just nu då det fortfarande är i tidig stadie.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

@Harmond:

Carttonish, addade "ish" för den är ju såklart inte tecknad.

Men jämför trailern med t.ex. Last of Us 2, Horizon Zero Dawn så är Cyberpunk mer åt Saints Row hållet.
Sista bilden där är ju dock fotorealistisk, är väl blandat just nu då det fortfarande är i tidig stadie.

Du hänger väl upp dig på de karaktärer som modifierat sig, te.x ögonfärg, färgat håret lila osv, det ser ju inte helt naturligt ut. Det tillhör Cyberpunkspelvärlden. Men nja, tonen för hur karaktärer ska vara tror jag är färdig vid det här laget.

Zero Dawn ser varken mer eller mindre orealistiskt ut än detta..

Karaktärerna i ett cyberpunkspel ska självklart vara ganska "färgranna"karaktärer, färgat hår, modifierade på olika sätt. "Punk" i cyberpunk betyder just punk - slödder, knarkare, kriminella. Det är långt ifrån gråa kostymnissar, även om det självklart finns sådana också.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Du hänger väl upp dig på de karaktärer som modifierat sig, te.x ögonfärg, färgat håret lila osv, det ser ju inte helt naturligt ut. Det tillhör Cyberpunkspelvärlden. Men nja, tonen för hur karaktärer ska vara tror jag är färdig vid det här laget.

Hänger upp mig? Nä det var ni som hängde upp er way för mycket på "cartoonish" uttrycket.

Skrivet av Harmond:

Zero Dawn ser varken mer eller mindre orealistiskt ut än detta...

Titta upp animation och speciellt ansiktsanimationerna på Horizon och jämför.

Skrivet av Harmond:

Karaktärerna i ett cyberpunkspel ska självklart vara ganska "färgranna"karaktärer, färgat hår, modifierade på olika sätt. "Punk" i cyberpunk betyder just punk - slödder, knarkare, kriminella. Det är långt ifrån gråa kostymnissar, även om det självklart finns sådana också.

Absolut, säger inget annat! Detroit stilen är väldigt grå, men jag menar mer på deras karaktärers form och detaljer.

SoL
Medlem

Cyberpunk kommer säkert släppas 2020 som en hyllning till CP2020.. fan de känns långt bort ..

Medlem

Görs spelen så "färggranna" nu pga HDR?

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Görs spelen så "färggranna" nu pga HDR?

Vilka spel exakt? Cyberpunk är ju 80-talets vision av framtiden, så jag tycker det ska vara mycket neon.. Tycker inte spel överlag har blivit mer färggranna.

Medlem


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers

Emil korrar Cyberpunk-förhandstitt i detta nu!


signatur
Medlem
Skrivet av B-itta:

@Fulci: @Harmond:
Tycker ni detta är fotorealistiskt får ni nog checka upp ögonen:

Sluta trolla nu, det är bara tröttsamt. Du har bestämt dig för att du inte gillar spelet och använder hyperbol för att reta de som gillar det.

Medlem

Jag hade hoppats att det skulle vara i första person, good news.

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Plus på den! Blev genast mer intressant nu. De som inte fattar hur bra det kan bli har troligtvis inte kört spel som System Shock, Deus Ex och Stalker.

Spelen som dessutom formade fps-rpg genren och fortfarande idag anses som de bästa spelen som finns

Det är helt fantastiskt att cyberpunk är ett rpg i första person!

Medlem

@Fulci: när sa jag i denna tråd att jag inte gillar spelet? Bara för att man inte avgudar en trailer...

Tycker du trollar.

Avslutar med att jag älskar cd project red attityd och hela Witcher serien.

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

@Fulci: när sa jag i denna tråd att jag inte gillar spelet? Tycker du trollar.

Avslutar med att jag älskar cd project red attityd och hela Witcher serien.

Det är exakt samma stil som witcher 3:

Det här är cartoony:

Medlem

@eld:

Jaja cartoonish för att överdriva lite, men när jag såg teasern för 5 år sen så förväntade mig något mer foto realistiskt än witcher stilen och mer realistiska animeringar.

https://youtu.be/P99qJGrPNLs

Och som sagt så betyder det inte att jag hatar vad jag ser i nya trailern...

Medlem

Third person är dock att föredra. Hoppas de kommer erbjuda att själv välja vilken POV man kör med.

Medlem

Efter många timmar i alla 3 Witcher-spelen såg man fram oerhört emot detta men är det FPS så blir det pass på det

Medlem
Skrivet av shiko:

Efter många timmar i alla 3 Witcher-spelen såg man fram oerhört emot detta men är det FPS så blir det pass på det

De säger ju skälva att det inte blir fps. Det blir förstaperson rpg.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hmm konstigt att dom inte visat något om mp eller pratat om det? kanske därför spelet är försenat till 2019? eller har dom skrotat det möjligtvis(devs gav ut denna infon och frågade om feedback osv m.m plus cyberpunk är ett brädspel så makes sense.

får la se vad som händer ser fram emot spelet oavsett vad

Spelet kommer ENDAST erbjuda SP, så därav inget köp för mig. Blir att följa på Twitch istället, när någon spelar igenom kampanjen.

Avstängd

Mycket bra att absolut ingen utvecklingstid slösas åt MP. Det är en otroligt tråkig utveckling att se så mycket MP-fokus i övrigt.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Mycket bra att absolut ingen utvecklingstid slösas åt MP. Det är en otroligt tråkig utveckling att se så mycket MP-fokus i övrigt.

jises snacka om att vara hel i sin egen värld.... CYBERPUNK är ett brädspel som ska spelas med andra! att göra ett spel därför i bara SP är ren idiotiv.

Det är som man gjorde drakar och demoner men ingen co-op eller mp.

get it? där vart mp förut frågan är bara om delayn är pga dom har problem eller försöker järna ut hur det ska fungera för skrotar dom det förlorar dom jättemånga spelare mer än ifall det är sp only.

och fördelen med mp är du kan oftast välja, varav finns ej mp så finns det ej.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Mycket bra att absolut ingen utvecklingstid slösas åt MP. Det är en otroligt tråkig utveckling att se så mycket MP-fokus i övrigt.

Hade helst sett att spelet hade CoOp-läge som en valmöjlighet, men även att det fanns ett MP-läge.
Ett spel håller oerhört mycket längre om det erbjuder MP och blir därmed mer prisvärt enligt mig.

Vägrar köpa spel utan MP/CoOp nu för tiden!

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

jises snacka om att vara hel i sin egen värld.... CYBERPUNK är ett brädspel som ska spelas med andra! att göra ett spel därför i bara SP är ren idiotiv.

Det är som man gjorde drakar och demoner men ingen co-op eller mp.

get it? där vart mp förut frågan är bara om delayn är pga dom har problem eller försöker järna ut hur det ska fungera för skrotar dom det förlorar dom jättemånga spelare mer än ifall det är sp only.

och fördelen med mp är du kan oftast välja, varav finns ej mp så finns det ej.

Jag försöker undvika att stödja spel med MP. Vill helt enkelt att fokusen och resurser ska vara på singelplayer så att den delen blir så bra som möjligt. Bara för att brädspelet var MP (...hur spelar man ett brädspel med sig själv, rätt självklart att alla brädspel är "mp"..) gör ju inte att datorspelet ska ha samma förutsättningar, det fina med datorspel är ju såklart att det inte kräver andra spelare. Men nu har dom förvisso sagt att de kanske gör MP efter att spelet är färdigt. Jag tycker det är synd också och hade hellre sett dem lägga allt krut efteråt på en bra expansion samt buggfixar och tweaks eller en uppföljare till Witcher.

Däremot förstår jag givetvis att det finns folk som tycker MP är kul, men personligen har jag inget intresse, det är ren egoism att jag inte vill ha skiten i "mina" spel, helt enkelt Har inga problem att erkänna det

123
Skriv svar