Hands-on - Assassin Creed: Odyssey

Robot
Hands-on - Assassin Creed: Odyssey

Grekisk tragedi eller en spartansk glädjespark i solarplexus? Vi har testat en tidig version av nästa Assassin's Creed.

#assassins-creed, #grekland, #spartanspark, #tzatsiki


Medlem

Det som visades såg riktigt bra ut. Älskar temat.

Medlem

Förbannade jävla sparta sparkar i trailern hela tiden. Statyer med sparta sparkar. Urgh. Damn you 300.

Medlem

Spelet såg verkligen riktigt bra ut och kommer bli ett säkert köp, älskar verkligen eran och storyn verkar sjukligt intressant och fängslande!
Jag är dock lite besviken att Ubisoft så tidigt går tillbaka till årligt släpp, Origins tyckte jag var ett perfekt exempel på att spel kan bli så mycket bättre när man inte pressar ut dem årligen...

Medlem

Animationerna är ju helt brutala. Kolla bara lipsync och facial animations när karaktärerna pratar. Man kan läsa vad dom säger bättre än i verkligheten. Gillar 300 temat blandat med dom grekiska gudarna och gamla vetenskapsmän/filosofer som sokrates, aristotle och plato.

Crafting/level systemet implementerat med nya features. Allt från hunting, crafting, båtstrider, nyttja djur och massa olika element på så kort tid. Verkar väldigt fritt och innovativt. Vet inte vad man ska begära mer som inte finns där. Misstänker att det blir många fantastiskt roliga timmar med detta spel.

Ingenting som ser ut som att man spottat ut på ett år som flera av spelen. Och grymm uppgradering av spel/grafikmotorn.

Minus är väll bakgrundsmusiken som inte verkade allt för spännande.

Spartans! Tonight, We Dine in Hell!

9/10

Ambassadör
Xbox

Drog igång Origins på min Xbox One X häromdagen...jag är frälst! De här "nya" Assassins Creed-spelen är ju ett gigantiskt kliv framåt på alla plan; gameplay, questing, open world, GRAFIKEN!

Odyssey ser grymt ut ju.


signatur

Jump in.

Medlem

Såg väl trevligt ut så här långt, några små saker jag tänkte på:
*Verkar inte finnas någon vindriktningsfunktion vid sjöslagen än om man tittar på fiendeskeppen.
*Va för spartan skulle använda en pilbåge, ansågs inte det vara en ynkryggs vapen?
*Spelade inte origins så är lite meh till "level" systemet på fienderna men kanske är ok när man testat på det.
*De pratade ju tydligen i intervjun om att det inte var så mycket assassins över det här spelet så de hade ju lätt kunnat kalla det något annat/startat något nytt med det här istället.

Överlag positiv, gillar också temat.

Medlem

@Robilitoow:
Man kan tro att är ett årligt släpp då det är Ubisoft som släpper det, men det ÄR 2 olika studios som gjort Origins och Odyssey inte en studio som hastat ur sig 2 AAA spel på 1 år. Det har tagit betydligt längre än så.

Jag älskade Origins och ser fram emot Odyssey och jag slipper gärna vänta ett extra år för något jag tror blir riktigt bra

Medlem

Har de lagt ner framtidsstoryn från tidigare spel, ursäkta frågan, är inte så invigd i spelen nuförtiden.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ubisoft är rätt överlägset när det kommer till positiva presentationer av sina spel under denna E3. Jämför man med den enorma besvikelsen på nya Fallout online spelet till den rätt ljumna trailern för Cyperpunk 2077, till de sista dödsrosslingarna från Bioware sida med sitt nya IP (seriöst, vem fan har efterfrågat den här typen av spel från Bioware sida?), så känns det som att Ubisoft inte slaviskt hoppat på co/op & online spel über alles, eller ens verkar tro på ryktet att singelplayerspelen sjunger på sista versen.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det nya AC är blir ett bättre rpg än Biowares Anthem... Vilket egentligen säger allt om hur illa det är ställt med den forna giganten på området när AC känns som ett bättre alternativ om man gillar rpg's.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har de lagt ner framtidsstoryn från tidigare spel, ursäkta frågan, är inte så invigd i spelen nuförtiden.

Nej, från och med Origins så har dom påbörjat en ny nutidshistoria med en annorlunda "Desmond-karaktär" som man får följa, men säger inget mer än så.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chomag:

Ubisoft är rätt överlägset när det kommer till positiva presentationer av sina spel under denna E3. Jämför man med den enorma besvikelsen på nya Fallout online spelet till den rätt ljumna trailern för Cyperpunk 2077, till de sista dödsrosslingarna från Bioware sida med sitt nya IP (seriöst, vem fan har efterfrågat den här typen av spel från Bioware sida?), så känns det som att Ubisoft inte slaviskt hoppat på co/op & online spel über alles, eller ens verkar tro på ryktet att singelplayerspelen sjunger på sista versen.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det nya AC är blir ett bättre rpg än Biowares Anthem... Vilket egentligen säger allt om hur illa det är ställt med den forna giganten på området när AC känns som ett bättre alternativ om man gillar rpg's.

Är...är du jag?

Håller med till fullo.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nej, från och med Origins så har dom påbörjat en ny nutidshistoria med en annorlunda "Desmond-karaktär" som man får följa, men säger inget mer än så.

Okej, hade nog föredragit att de la ner den sidan helt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Mortaigne:

Haha.

Vem är du?
Vem är jag?
Levande charader

1
Skriv svar